Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
verenigings- communicatie
Nieuwe impulsen voor de fiets
Landelijke Open Imkerijdag 13 en 14 juli 2013 Enquêteverslag De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de Ingezonden enquêtes. Ze.
Van uitleggen leer je het meest
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Vapro -D Month Year Givaudan.
Werkgroep Wim Oerlemans Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
De rekenkamer van Venlo
Landelijke Open Imkerijdag
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Bezoek een sportief evenement:
Wiki De Invloed van internet op politiek
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Welkom bij de presentatie van het
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
Glow.
Glow.
Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag.
Enquête.
De evaluatie van een project
Citymarketing Hilversum 2006
Sneeuwbal Festival. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
The making of… 22 augustus.… 22 september 2014 Niet klikken, alles komt vanzelf langs!!
KROKETTEN Voorzitter; Senem Ontwerper; Devin Notulist; Dianne Materiaal; Fabian.
Landelijke Open Imkerijdag 12 en 13 juli 2014 Enquêteverslag De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Module Communicatie 3de dag
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Platform primair voor deelnemers aan het leafs-project.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Adri Hartkoorn Beleid en voorbereiding juli 2013 Herinrichting speelplek Grote buitendijk Velserbroek 10 juli 2013 Resultaten interviews.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Meer communiceren met een klein budget
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Profiel Product Presentatie
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Semantisatieverhaal: Er zijn in Nederland kinderen die niet op een sport kunnen, omdat hun ouders het niet kunnen betalen. Want sporten kost geld. Ik zie.
Bibliotheek en erfgoed
Leden enquête Otto Philipse
Transcript van de presentatie:

Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag

Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag

De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze geeft een goede indruk hoe de eerste Landelijke Open Imkerijdag door de deelnemende imkers is ervaren. Tevens vormt deze presentatie het verslag van de Werkgroep. Werkgroep Landelijke Open Imkerijdag Wim Oerlemans Els Voorbij Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman Jeroen Vorstman Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag

Uitslagen en reacties van de deelnemers Conclusies Aanbevelingen Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen

Uitslagen en reacties van de deelnemers Algemeen Op welke dagen meegedaan? Hoeveel bezoekers? Op welke dagen meegedaan? Hoeveel bezoekers? Wie waren vooral belangstellend? Fietsroute? Wie waren vooral belangstellend? Fietsroute? Wie heeft er promotie gemaakt? Wie heeft er promotie gemaakt? Wat gemerkt van promotie door NBV? Wat gemerkt van promotie door NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Gebruik hulpmiddelen van de site? Hoe heeft u de LOI ervaren? Hoe heeft u de LOI ervaren? Verband gebruik hulpmiddelen en beoordeling LOI Verband gebruik hulpmiddelen en beoordeling LOI Doet u volgend jaar weer mee? Doet u volgend jaar weer mee? Suggesties voor verbeteringen? Suggesties voor verbeteringen? Gegevens van de deelnemers Gegevens van de deelnemers Conclusies Aanbevelingen Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen

Deelnemende bijenstands 228 Ingezonden enquêtes 139 Ontvangen bezoekers 8500 Enquêtes verwerkt tot en met 3 augustus 2010 Algemeen Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Op welke dagen was uw bijenstand open en hoe was de verdeling van de bezoekers? Totaal aantal bezoekers5098 zaterdag bij 56 deelnemers1568 zondag bij 66 deelnemers2626 zat.+ zon. bij 17 deelnemers0904 NB: Bezoekersaantallen liepen uiteen van ‘helemaal geen’ tot meer dan 200 per bijenstand Extrapolatie naar 228 deelnemers brengt het geschatte totale bezoekersaantal op ca Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Opvallend is het lage aantal jongeren dat een bezoek bracht aan een bijenstal. Wie waren vooral de belangstellenden? Was er bij u ook een fietsroute uitgezet? Een relatie tussen wel of geen fietsroute en het aantal bezoekers is niet aantoonbaar. Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Zelf promotie gemaakt door affiches, flyers, banners; op campings, supermarkten, VVV's; persberichten naar kranten, sites, bladen en radio; maar ook opmerkingen als ‘te laat begonnen, artikel werd niet gepubliceerd’. Afdelingen maakten promotie via lokale pers, met posters, affiches, banners, internet, radio- interviews. Een enkele afdeling erkent slechte PR te hebben gedaan. Groepen hebben de minste promotie gemaakt. Als ze dat wel deden dan via de gebruikelijke kanalen. NB: Sommigen weten niet wat een groep is en wat de verantwoordelijkheid van een NBV-groep is. Wie heeft er voor u promotie gemaakt? Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers De NBV moet veel meer op de voorgrond treden en niet alleen een ondersteunende bijdrage leveren. In het algemeen wordt opgemerkt dat de PR veel te wensen overliet. Positief is dat er ook deelnemers waren die deze eerste LOI als leerproces zien: het kan altijd beter. Niets van gemerkt. Heeft u iets gemerkt van promotie door de NBV? Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Wat vond u van de kwaliteit van de promotie door de NBV? Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Te weinig bekendheid aan gegeven. Bezoekers kwamen door onze eigen PR. Buiten het bijenblad niets van promotie door de NBV gezien of gehoord. De NBV heeft er niets van gemaakt. Gemiste kans. Gaarne bereid voorbeelden te geven hoe zoiets wel kan. Uitzonderlijk slechte communicatie. Alleen op de NBV site was voldoende informatie te vinden. Verder geen PR gezien via andere media. Had meer aandacht kunnen zijn in de landelijke pers. Geen van onze leden heeft iets van PR gezien. Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Hoe beoordeelt u het LOI presentatie- pakket ? Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Leuk, duidelijk en divers, zeker de vlag was leuk. Wel besteld maar niets ontvangen. Incomplete leveringen. Teleurstellend. Er waren niet voldoende pakketten beschikbaar, de vlag was al snel op en die was juist zo goed. Mooie folders maar publiek maakt er geen gebruik van. Geen duidelijke instructie bij het zaad en geen link naar jaar van de biodiversiteit. Wat zat erin? Materiaal voldeed en wij vulden het een beetje aan. Miscommunicatie met de aanmelding en bestellingen via het NBV secretariaat en LOI werkgroep. Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Logo gebruikt voor reclamedoeleinden en bordjes en pijlen langs de weg voor de fietsers. Grotere poster is wenselijk, moet zeker ook leesbaar zijn voor automobilisten. Imkers zijn merendeels op leeftijd en niet zo bezig met de computer. Het voorbeeld persbericht was erg handig. Jammer dat alles in PDF-bestanden was. Hebben zelf een poster gemaakt. Koppeling Biodiversiteit / NBV is goed idee. Het was moeilijk om adressen van deelnemende imkers in de posters te plaatsen. Lastig om fietsroutes te maken. Wat vond u van de hulpmid- delen die via de website beschikbaar waren? Heeft u er iets mee gedaan? Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Hoe heeft u de LOI ervaren? Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Door de warmte kregen we weinig bezoekers (deze opmerking komt veelvuldig voor). Leuke reacties en ook nieuwe aanmeldingen voor de snuffelcursus en zelfs nieuwe leden. Voor herhaling vatbaar, moet verder uitgroeien. Veel te veel werk voor te weinig resultaat, nooit meer! Het bezoek aan de LOI overtrof bij ons alle andere evenementen Bezoekers waren zeer enthousiast en verbaasd dat de imkerij zoveel te bieden heeft. De promotie van de fietsroute hielp goed om bezoekers te krijgen. Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen 139 geënquêteerden 33 oordeelden negatief 58% daarvan maakte gebruik van de beschikbare hulpmiddelen 21 oordeelden gemiddeld 90% daarvan maakte gebruik van de beschikbare hulpmiddelen 85 oordeelden positief 80% daarvan maakte gebruik van de beschikbare hulpmiddelen Verband tussen beoordeling van de LOI en het gebruik van de hulpmiddelen Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Volgend jaar alleen op zondag open. Liever in september, dan is het rustiger, geen vakantie en alles met bijen is dan ook nog te zien. Alleen als de LOI organisatie verbetert en de NBV meer PR activiteiten ontwikkelt. Open dagen zijn noodzakelijk om het imkeren de volle aandacht te geven. Succes volgend jaar. Mooie laagdrempelige manier om mensen kennis te laten maken met de bijen en de imker. Zie het als een try-out. We kunnen er veel van leren. Veel enthousiaste mensen ontmoet, heel leuk. Slechts een enkeling was zeer negatief. Doet u volgend jaar weer mee ? Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Belangrijkste opmerkingen van de deelnemers Kies voor één LOI dag buiten de vakantieperiode. Verder professionaliseren, multimedia, snel toegankelijk, eigentijds van opzet en daarmee uitnodigend. Veel lof voor de initiatiefnemers, kritiek is er altijd, doe daar iets mee en ga zo door, dan wordt het steeds beter. Meer promotie maken (de meest voorkomende opmerking) Deelnemersregistratie: elke imker zelf laten inschrijven. Posters moeten aan te passen zijn maar wel de landelijke uitstraling behouden. NBV moet succesfactor drastisch verhogen. Heeft u nog suggesties voor verbeteringen? Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Enkele gegevens van de deelnemende imkers Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Conclusies van de deelnemers Het warme weer was spelbreker. In het algemeen positief: leuke dag. Bijna iedereen gaf aan volgend jaar weer mee te doen. Tevreden over bezoekersaantal. De landelijke aanpak is een goed initiatief van de NBV. Meer aandacht voor kinderen gewenst. Verbetering presentatiepakket m.b.t. zowel inhoud als tijdige en volledige levering. Hulpmaterialen op de website waren niet (gemakkelijk) te gebruiken (pdf’jes). Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Conclusies van de Werkgroep We mogen tevreden zijn We waren verrast door het goede resultaat Verwerking van de aanmeldingen en bestellingen: - liep over te veel schijven - waardoor procedure niet eenduidig genoeg was Vanuit bestuur is de benadering van de pers onderschat Thema was moeilijk te verwerken Hulpmateriaal op de site is te weinig gebruikt Vragen van de enquête vaak (25%) niet goed geïnterpreteerd of slordig beantwoord Bij sommige deelnemers was het niet echt meer ‘op bezoek de imker zelf’ Motivatie bij deelnemers alleen blijvend als NBV er in slaagt de pers beter te bespelen Terug naar inhoudspagina

Uitslag LOI enquête 2010, Ton Nahuijsen Aanbevelingen Betere communicatie - intern: naar onze leden, afdelingen, groepen - extern: met meer power naar de landelijke pers NBV landelijk een prominentere rol laten vervullen Procedure voor aanmeldingen en bestellingen moet strak, eenduidig Banieren: tijdig bestellen, voldoende voorraad Nadrukkelijker het karakter van de dag bepalen: op bezoek bij de imker Samenhang tussen thema en LOI Speciale aangepaste voorlichtingsbrochure maken Toegankelijkere en bruikbaardere hulpmiddelen op de site Strijdplan voor volgend jaar maken Terug naar inhoudspagina