De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag."— Transcript van de presentatie:

1 Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag

2 De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze geeft een indruk hoe de tweede Landelijke Open Imkerijdag door de deelnemende imkers is ervaren. Tevens vormt deze presentatie het verslag van de Werkgroep. Werkgroep Landelijke Open Imkerijdag Wim Oerlemans Els Voorbij Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman Jeroen Vorstman Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag

3 Uitslagen en reacties van de deelnemers Conclusies en aanbevelingen Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Enquêteverslag Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011

4 Uitslagen en reacties van de deelnemers Algemeen Aantallen bezoekers Op welke dagen? Leeftijden bezoekers Wie heeft er promotie gemaakt? Wie heeft er promotie gemaakt? Wat gemerkt van promotie door NBV? Wat gemerkt van promotie door NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Gebruik hulpmiddelen op de website Gebruik hulpmiddelen op de website Hoe heeft u de LOI ervaren? Hoe heeft u de LOI ervaren? Beoordeling van de organisatie Beoordeling van de organisatie Wat levert het op? Doet u volgend jaar weer mee? Doet u volgend jaar weer mee? Gegevens van de deelnemers Gegevens van de deelnemers Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Enquêteverslag Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Terug naar overzicht presentatie

5 Jaar 2010 2011 Deelnemende bijenstands 228 243 Ingezonden enquêtes 139 112 Ontvangen bezoekers 8500 12000 Enquêtes verwerkt tot en met 8 augustus 2011 Algemeen Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

6 Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Deelnemers per provincie met aantal ingevulde enquêtes 50 45 40 35 30 25 20 15 10 5 0 GR FR DR FL OV NH ZH UT GL NB LI ZL

7 Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Op welke dagen was uw bijenstand open en hoe was de verdeling van de bezoekers? Totaal aantal bezoekers10700 zaterdag bij 40 deelnemers 2199 zondag bij 47 deelnemers 5742 zat.+ zon. bij 23 deelnemers 2129 NB: Bezoekersaantallen liepen uiteen van ‘helemaal geen’ tot meer dan 2000 per bijenstand. Deze grote aantallen werden ontvangen bij de meer ‘marktachtige’ evenementen. Bij de extrapolatie naar het totaal aantal bezoekers hebben we deze grote aantallen slechts gedeeltelijk meegeteld. Extrapolatie naar 243 deelnemers brengt het geschatte totale bezoekersaantal op ca. 12000 6000 5000 4000 3000 2000 1000 0

8 Opvallend is het lage aantal jongeren dat een bezoek bracht aan een bijenstal. In de leeftijdscategorie 40 jaar en ouder is duidelijk de meeste belangstelling. Dat was vorig jaar ook zo. Wie waren vooral de belangstellenden? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 60 50 40 30 20 10 0

9 Enkele opmerkingen Zelf Veel deelnemers namen zelf de moeite om daadwerkelijk promotie te maken voor de LOI. Zij deden dit via de gebruikelijke kanalen zoals de lokale krant, posters enz. Een enkeling lukte het om via de regionale omroep promotie te krijgen. NBV Afdelingen Over promotie door de afdelingen zijn de deelnemers minder tevreden. Er moet veel beter naar buiten worden getreden. NBV Groepen Promotie door de groepen was nauwelijks zichtbaar. Ook hier liggen nog mogelijkheden voor een volgende LOI Wie heeft er hoofdzakelijk promotie gemaakt ? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 60 50 40 30 20 10 0

10 Heeft u iets gemerkt van promotie door de NBV? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen niets weinig voldoende duidelijk prima 80 70 60 50 40 30 20 10 0

11 Wat vond u van de kwaliteit van de promotie door de NBV? Enkele opmerkingen Te weinig bekendheid aan gegeven. Bezoekers kwamen door onze eigen PR.Buiten het blad bijenhouden weinig van promotie door de NBV gezien of gehoord. Het is beter dan vorig jaar maar de NBV moet er nog veel meer aan doen. Op de NBV-site was voldoende informatie te vinden. Verder weinig PR gezien via andere media. Had meer aandacht kunnen zijn in de landelijke pers. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 80 70 60 50 40 30 20 10 0

12 Hoe beoordeelt u het LOI presentatie- pakket ? Enkele opmerkingen Leuk, duidelijk en divers, zeker de banier was leuk. P akket moet meer gericht zijn op kinderen, sleutelhangers, gadgets enz. Voortaan geen info bijsluiten van de Vlinderstichting. Mooi verbeterde uitvoering van het pakketje met zaad. Het klopte niet overal met de folders, vaak was er te weinig en de verdeling was niet altijd in orde Liever een vlag dan banier. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 50 45 40 35 30 25 20 15 10 5 0

13 Enkele opmerkingen Verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Nog niet geschikt voor mensen met weinig computer-ervaring. De poster is te rommelig met te veel kleuren. Graag meer contrast gebruiken op de grote posters. Heeft u gebruik gemaakt van de hulpmiddelen op de website? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 60 50 40 30 20 10 0

14 Hoe heeft u de LOI ervaren? Enkele opmerkingen De LOI werd door de meeste deelnemers als positief ervaren. Een verbetering ten opzichte van vorig jaar is zeer herkenbaar in de uitslag. Het loopt prima zo. Niets aan toe te voegen. Liever een dag kiezen vóór of na de vakantieperiode. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 80 70 60 50 40 30 20 10 0

15 Enkele opmerkingen Aanzienlijk verbeterd ten opzicht van vorig jaar. Het inschrijfformulier behoeft verbetering. Voordat je het formulier verstuurt moet er nog een controlepagina zijn. Bovendien moet de deelnemer een e-mail-bevestiging ontvangen. Het overzicht van de deelnemers op de website was veel te summier, te onduidelijk. Het invullen van de enquête is niet op alle onderwerpen goed te doen. Hoe beoordeelt u de organisatie van deze LOI vergeleken met vorig jaar Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen 50 45 40 35 30 25 20 15 10 5 0

16 Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Wat levert het op? Over het hele land verspreid hebben zich 47 personen aangemeld voor een beginnerscursus en 82 personen voor een snuffelcursus, hebben zich 16 mensen opgegeven als lid van de NBV en zijn er 21 mensen donateur geworden.

17 Enkele opmerkingen Zeker! Dit is een prachtige gelegenheid om de bijen en het imkeren grootschalig aandacht te geven. Een enkeling doet niet meer mee vanwege het lage bezoekersaantal in verhouding tot de hoeveelheid werk die het organiseren van de LOI met zich meebrengt. De tijd moet het uitwijzen. Het is pas de tweede keer. Doet u volgend jaar weer mee ? 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0

18 Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Hoe lang bent u imker?Hoeveel volken heeft u?Hoe oud bent u? Enkele gegevens van de deelnemers

19 Veruit de meeste deelnemers zijn tevreden. Bijna iedereen geeft aan volgend jaar weer mee te doen. De samenwerking met de Vlinderstichting stelde in de praktijk weinig voor. We kunnen ons beter concentreren op het bijenhouden zelf. In de publiciteit wordt er landelijk veel te weinig aandacht gegeven aan de LOI. Het overzicht op de website van de deelnemers zou overzichtelijker moeten. Dit onderdeel van de site moet ook toegankelijker. De voorbeeldposter moet overzichtelijker en helderder. De enquête is gericht op privé-personen en niet op afdelingen. Promotiemateriaal nog eens beoordelen Terug naar overzicht presentatie Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Conclusies en aanbevelingen


Download ppt "Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag."

Verwante presentaties


Ads door Google