NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Herwers en ZE Jos Herwers.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
“Hoe kom ik aan klanten?”
Perspectief op gezondheid 20/20 Wim Groot 14 oktober 2010.
Geldzaken in de praktijk Gerjoke Wilmink Rob Goedhart 20 april 2011.
Careport Een nieuw zorg en gezondheidsconcept.
Wat is IFA Bedrijfsadvies
Ondernemen in de praktijk
Bilanx Financial Planners B. V
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
Minor Financieel advies en ondersteuning Verzekeringen, week 2 Risicoanalyse W.H. Korthouwer
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres. Want onze AOV vergelijking resulteert niet alleen.
Wat voor zelfstandig ondernemer u ook bent (ZZP, DGA, freelancer, andere eenmanszaak, of bv MKB) of wat voor onderneming u ook heeft... wij hebben voor.
Lagere maandlasten door oversluiten hypotheek! Door de nog steeds erg lage hypotheekrente is het vaak mogelijk om veel geld te besparen op uw huidige hypotheek.
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Uw klant is méér waard dan u dacht. Uw relaties zijn méér waard dan u denkt.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Meten is weten, gissen is missen. Hoe staat het met uw liquiditeit?
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Veranderingen & kansen Enkwest Opleiding & Advies Janthony Wielink
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
de werkgever van de toekomst
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
De kracht van HBSoftware
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Levensloop voor tussentijds verlof en / of eerder stoppen met werken
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Enkel het resultaat telt....
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Ik wil de laagste rente voor een annuiteitenhypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve annuiteitenhypotheek hypotheekrente site kunt u de maximale.
Ik wil de laagste rente voor mijn hypotheken! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek rente site kunt u de maximale hypotheek berekenen en vindt.
Held in zorg, ja maar……. …..als de klant mag én kan kiezen…..
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Kennismaken met SynCount. Programma 1.Over SynCount 2.Onze werkwijze 3.Synergie van specialismen 4.Duurzaamheid 5.De toegevoegde waarde van SynCount.
Duurzame inzetbaarheid
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Subsidie! Advieskans of vak apart?
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
Of u nu een ZZP, freelancer, DGA of een andere ondernemer bent, en in welke beroepstak u ook werkzaam bent, wij hebben voor elke soort ondernemer een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
FBA-mini-congres Amsterdam 9 juni 2009
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
1 © Wassenaar, 18 februari 2015.
MoneyView Het Nieuwe Adviseren / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
© Synovate Click to edit Master title style Click to edit Master subtitle style Hoe wordt je de favoriete werkgever van Nederland?! Highlights uit het.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Transcript van de presentatie:

NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen. 1

Feiten De feiten* –Het jaar 2007 is voor 75% van assurantiekantoren slecht jaar geweest. Omzet en rendement zijn gedaald. –Oorzaak: omzet per polis is gemiddeld gedaald met 8%. –Zakelijke advieskantoren hebben de daling geheel gecompenseerd en zijn in omzet gegroeid met 13%. *Bron Bureau D&O 2

Percentage vd klanten Percentage vd polissen Percentage vd omzet Particulier 77%65%32% Zakelijk 23%35%68% 3 Profiel zakelijke advieskantoren

Profiel zakelijk advieskantoor Aantal medewerkers Groei Gem. Assurantiekantoor 3,84-2% Zakelijk Advieskantoor 2,98+6%

Feiten. De feiten* –Compensatie lagere omzet is mogelijk door: meer klanten of meer polissen per klant. –Gemiddeld in 2007: aantal klanten gestegen met 4% en polisdichtheid naar 2,9 per klant. –Zakelijke advieskantoren: in aantal klanten met 15% gestegen en polisdichtheid naar 3,6 per klant *Bron Bureau D&O 5

Feiten. Vervolg feiten. –Rendement bij assurantiekantoren is als volgt: –Zakelijke advieskantoren 30% –Particuliere schadekantoren 18% –Levenkantoren 6% en grote allroundkantoren 5% 6

Feiten. Vervolg feiten. –Overall conclusie: zakelijke advieskantoren hebben in 2007 het beste gepresteerd –Onderzoek MKB Servicedesk. Ondernemer is wel bereid te investeren in goed advies –Onderzoek Propulsion over toekomst buitendienst. Buitendienst niet verantwoordelijk voor up- en cross sell 7

Ombuigen negatieve tendens. Hoe negatieve tendens ombuigen in groei en rendement? –Investering in kwaliteit van de dienstverlening en kennis. –Bij zakelijke advieskantoren is 15% van de buitendienst hoger opgeleid dan gemiddeld en 35% van de binnendienst. 8

Ombuigen negatieve tendens. Hoe negatieve tendens ombuigen in groei en rendement? –Eerst focus op uw eigen bedrijf. –Maak keuzes, wat past bij u? Durf te kiezen. –Eerst verkoopmogelijkheden eigen portefeuille uit nutten, dan verdere kansen in uw dorp of stad onderzoeken. 9

Hoe? Wat tips Hoe? Wat tips. –Alles begint met een (jaar)plan en focus –Best Practise modellen. Vraag je eigen klanten waarom ze zaken doen –Kies een doelgroep en zorg dat je zichtbaar bent –Bepaal hoe je aan tafel kunt komen bij nieuwe relaties 10

Hoe? Wat tips Hoe? Wat tips. –Ga na hoe je een zakelijke klant kunt identificeren. Commitment van telefoniste tot directeur –Focus op cross-sell en eigen netwerk –Begin met opleiden binnendienst –Beheer de particuliere portefeuille zo efficiënt mogelijk 11

Wat speelt er bij De Goudse De Goudse. –Heeft te kampen met zelfde problemen als u. –Begrijpt u, als de zelfstandig ondernemer onder de verzekeraars –Heeft een marktgerichte organisatie, klant staat voorop niet het product –Ziet absolute meerwaarde in advies assurantieadviseurs –Focus om dé MKB verzekeraar te worden, onze klanten te kennen en te koesteren. 12

Wat biedt De Goudse om u verder te helpen? Hoe kan De Goudse u verder helpen? –Kennisoverdracht door Verzuim en inkomensopleiding e- learning. HBO+ opleiding Verzuimmanagement. –Impulz, het pakket met alle zakelijke verzekeringsoplossingen –RisicoScans, om bij uw klant aan tafel te komen –PersoneelsImpulz Online, snel online offertes en polissen 13

Wat biedt De Goudse om u verder te helpen? Hoe kan De Goudse u verder helpen? –Site Ondernemersleeftijd.nl als leadgenerator eindklanten –Sponsor van Deondernemer.nl, Sprout, Ondernemerscafe –Door concepten te ontwikkelen hoe u de particuliere (schade)verzekeringen efficiënter kunt bedienen Maar uiteindelijk moet u het natuurlijk zelf doen. 14

Klaar voor de toekomstige klant? –Inkomensverzekeringen is dé branche om de zakelijke markt te betreden. –Bestaansrecht adviseurs hangt af van bieden van toegevoegde waarde. Hoe? –U biedt meerwaarde door u te verplaatsen in uw klant en de levensfase van zijn bedrijf. –Ondernemers willen zelf bepalen welk risico te verzekeren. Aan u om dit inzichtelijk te maken –Ondernemers willen overzicht, gemak en duidelijkheid. Oplossing hiervoor? 15

Impulz 16

PersoneelsImpulz Meerwaarde bieden met RisicoScan PersoneelsImpulz –Direct inzicht in de personeelsrisico’s van uw relatie en de mogelijke oplossingen –Benchmark met de branche. Zo ziet de klant wat in zijn branche gebruikelijk is –Ontwikkeld in samenwerking met TNO –Flexibel. U kiest zelf voor welk risico u de scan wilt maken –Resultaat wordt duidelijk weergegeven in grafieken en overzichten –Online beschikbaar, dus altijd up to date –Transparantie: met een overzichtelijk rapport voor klant –RisicoScan te vinden op 17

PersoneelsImpulz 18

Impulz Impulz biedt meer dan de RisicoScan(s) –Compleet pakket voor ondernemers. Eenvoudig te combineren, dus meer cross sell mogelijkheden –Aantrekkelijk financieel voordeel: Korting die kan oplopen tot 10% Geen premietoeslag bij termijnbetaling –Gemak: online polis- en offerte aanvraag via –Deskundige ondersteuning –Coaches: Verzuim-, Preventie- en ConditieCoach

Impulz Meer informatie of direct aan de slag? –Ga naar de nieuwe Impulz-site –Met alle informatie over Impulz –Toegang tot de RisicoScans –Online polis- en offerte aanvraag –Informatie over acties –Downloads van alle materialen 20

NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Dank voor uw aandacht. Vragen?