Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Druk op een toets voor verder. Volg nu de instructies op.
Advertisements

Kruiscilinder Werken met enkel de kruiscilinder of
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Proloog.
Speler mag alle piraten van één steegje of 2 donkere steegjes terugnemen in zijn voorraad. Speler neemt een schatkaartje met dezelfde kleur. Kleur niet.
Atari ! Ik speel KO, als je niets doet heb je nog maar één oog. Amai ! Ik ben dood. Ik gooi deze steen dan maar in dat kost je een hele groep Ik splits.
Koningsspelen groep 5-8.
Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart.
Elke speler start met:  1 Speloverzicht  1 schijf in zijn kleur om de score bij te houden (plaats op 0)  2 delen van de arena in zijn kleur  Munten.
Les 2 De antwoorden na een opening van 1 in een kleur
Les 6 Hoofdstuk 10: de uitkomst.
Nieuwe Spelregels.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Wat is de verplaatsing? Wat is de afgelegde weg?
Netwerkspel Een workshop over computernetwerken en nadenken in de Informatica Informatica Voorlichtingsdagen Gerard Tel, Marjan van den Akker.
Prisoner’s Dilemma een experiment.
Les 3 Hoofdstuk 3: Bieden (introductie) Hoofdstuk 4: Kaartwaardering
Korte introductie tot het principe
Zaalhockey: een vak apart! “een ander spelletje met andere regels”
Tafelcursus U-10 & U-12.
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Genetisch gemodificeerd voedsel
Spreekbeurt van Ole, dinsdag 4 maart 2014
Zaalhockeyregels Spelen van de bal Speelveld / duur van de wedstrijd
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Allard Kamphuisen Hado van Hasselt Wilco Broeders
Etappe 1 De eerste stappen.
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
Zaalhockeyregels 2015/2016 Speelveld / duur van de wedstrijd
Presentatie Zaalhockey
Verhaalsommen groep 8. Peter doet mee aan de 10 km hardlopen. De baan is 400 m per ronde. Hoeveel ronden moet Peter lopen? a)15c) 20 b) 25d) 30.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Op naar de top Economie. Op naar de top Benodigheden  1 spelbord  90 vraagkaarten  50 kanskaarten  50 situatiekaarten  80 kwartetkaarten  4 economische.
Wereld Choco-lat Economie. Wereld Choco-lat Benodigheden  1 spelbord  5 sets van 11 fabriekskaarten  5 sets van 3 hoofdzetelkaarten  45 spelkaarten.
De basis Les 3 Uitkomen tegen SA-contracten DEEL 1 LES 3 versie
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Digitaal wedstrijd formulier
Primes Andere joker – andere achterzijde Jan Pelssers.
TERMINOLOGIE N W O Z LINKS VAN DE LEIDER WORDT UITGEKOMEN.
Basketball.nl app & mDWF
Digitaal wedstrijd formulier
Digitaal wedstrijd formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
Nieuwe Spelregels Beschikbaar gesteld door Jeroen Bom, KHC Strawberries.
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Puntentelling Teams Geschat
Briefing shoot-outs zaalhockey
De Slimste Mens van LEUVEN
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon
Digitaal wedstrijd formulier
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
Atari ! Amai ! Ik ben dood. Ik gooi deze steen in, dat kost je zo een
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Nieuwe berekening enkelklassement 2019
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
Briefing shoot-outs zaalhockey
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Leren programmeren met Scratch
Pythagobord.
Transcript van de presentatie:

Doel: Behalen meeste punten; bij gelijkstand wint de laagste speelvolgordekaart. Totaal 3 rondes, per ronde 4 fases. Fase 1: (a) Speelvolgorde vaststellen, (b) Actieonderdelen, (c) Opdrachtkaarten nemen Fase 2: Tunnels/stations/aders/opties en edelstenen delven (1-4 acties per beurt) Fase 3: Steden waarderen en dynamiet laten exploderen Fase 4: Edelstenen verkopen en opdrachten vervullen (overwinningspunten) Fase 1: (a) Speelvolgorde vaststellen, (b) Actieonderdelen en (c) Opdrachtkaarten nemen (a) Hoogste bieder (via punten) kiest als eerste een volgordekaart. → beurtvolgorde (laagste getal begint) en speler krijgt afgebeelde dynamiettegel. (b) 12 spelonderdelen nemen en op spelersbord leggen. (c) Opdrachtkaart nemen of passen. Niet gekozen kaarten voorzien van 2-fiche. (actievolgorde is vrije keuze, edelstenen delven is altijd laatste actie!) Tunneltegel: Naast bestaande tegel (tunnel/dynamiet) → Min. 1 tunnel loopt door. Op bestaande tegel (tunnel/dynamiet) → Nieuwe tegel moet meer uitgangen hebben. Naast adertegel (6 uitgangen!) → De ader moet via andere tunnel bereikbaar zijn. Naast stadsveld (aantal bergvelden = uitgangen) → Minimaal 1 tunnel voortzetten (station nodig als tunnel uitsluitend en alleen via een stadsveld loopt) Stations: Alleen op laatst geplaatste tegel (tunnel/dynamiet) en alleen als deze tegel direct op spelbord wordt geplaatst. Op stadsveld als er een ononderbroken route tussen dit station en een eigen ander mijnstation is. Aders: Afleggen of op vrije tegel (tunnel/dynamiet) plaatsen. (Niet naast stadsveld of andere ader) → Hierop 3 (2 spelers) of 4 edelstenen van één kleur plaatsen (vrije keuze). Ader uitgeput? → van spelbord nemen (onderliggende tegel wordt zichtbaar). Optie uitoefenen: Object uit koophoop nemen en direct inzetten of 3 overwinningspunten Edelstenen delven: Via ononderbroken route tussen twee eigen verschillende stations. (Elke tegel maar één keer betreden; vreemde stations zijn hindernissen). Van elke gepasseerde adertegel 1 edelsteen afnemen en gedekt voor je neerleggen. Eén route per keer mogelijk! Elke stad afzonderlijk waarderen → elk stadsstation met een verbinding naar een eigen ander mijnstation is net zoveel punten waard als het aantal lege velden in de stad. (Niet aangesloten stations gelden als lege velden) Dynamiet tot ontploffing brengen→ dynamiettegel, alle tegels daaronder, en alle zichtbare en onbezette aangrenzende tegels wegnemen en in de koophoop leggen. (stations/aders = bezet) Dynamiettegels naast elkaar komen ná elkaar tot ontploffing! D.m.v. veiling bepalen wie tegen welke prijs wat verkoopt (laagste bieder verkoopt). Per kleur start nieuwe veiling (geel begint). Biedvolgorde volgens volgordekaarten. Speler met laagste volgordekaart doet het openingsbod (= hoogst zichtbare getal op edelsteenveld). Verkochte stenen worden aan de edelsteenvelden toegevoegd (hoog-laag). Opdrachtkaarten uitvoeren: afleggen van de aangegeven edelstenen en hiervoor punten krijgen. (laagste volgordekaart start). Niet vervulde opdrachten minpunten in laatste ronde Na afloop 3e ronde achtereenvolgens: - extra stedenwaardering - controle op niet-vervulde opdrachten - slotverkoop → slechtste speler mag steeds 1 edelsteen naar keuze verkopen (hoogst zichtbare getal). Bij gelijke stand geldt laagste volgordekaart. Speler met de meeste punten wint.