Tv-programma’s per doelgroep Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv-programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Gezonde leefstijl DOiT programma DOiT op school Ouders en DOiT Inhoud presentatie.
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Netwerk overgewicht Groningen 12 juli 2012 Hannie Poletiek
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Schets van preventieve zorg voor ouderen op lokaal niveau
WELKOM Zet je naam in deze dia. Stel jezelf voor en vertel wat over jezelf. BV: Waarom werk je bij de NHS? Wat heb je zelf met het hart? Vertel ook waarom.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Schuldpreventie Martijn Schoeman, preventiemedewerker armoedebeleid
VMBO in Beweging Nootdorp, 9 november 2011 Annemieke Maat.
Sport en Beweegbeleid 2.0 Platform Weert in Beweging
De website
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Presentatie Co-assistenten Universiteit Maastricht, 2007
<Naam spreker en school/ gemeente
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
Welkom ouderavond – klas 4
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Welkom bij de startbijeenkomst van Shape Up Maastricht.
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
27 maart 2008 Durft u in te zetten op onze jeugd?.
Nieuwe vrienden maken en
Studiedag 11 december Programma 13u00 Start studiedag Minister Frank Vandenbroucke Presentatie visietekst 13u45 Werkgroepen rond proefprojecten.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Het sport- en beweeggedrag van de 50-plusser Eénmeting.
Datum Naam school Naam presentator
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Ontwikkeling 2002 Ontwikkeld  RCT 2009 Doorontwikkeld  pilot 2011 Landelijke uitrol  implementatie onderzoek.
Deel anders, mijn organisatie
Oudercomité Savio Kleuterschool
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Wandelen voor Water -Resultaten Wat gaan we doen in 2014.
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
ontdek wat jij kunt bereiken
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Introductie JOGG (Loek Leenen)
Volwassenwerking in de Vlaamse Atletiekliga Dinsdag 10 maart 2015.
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE JEUGDHULP VANUIT DAGCENTRUM DE TWIJG.
Doel: Met deze presentatie worden docenten geïnformeerd over DOiT en worden zij enthousiast gemaakt om met de methode aan de slag te gaan. Door de praktische.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Masterplan muziekonderwijs Limburg. Wie is DOOR! Samenwerking tussen: Provincie Limburg: Huis voor de Kunsten Limburg Sien.
Platform ‘Weert in Beweging’ Platform Weert in Beweging Iedereen gezond in beweging!
KERNgezond. “Kinderen kunnen gezond eten leren afkijken” (Telegraaf, 7 nov 2013) “15 Procent van de leerlingen op de basisschool ontbijt niet of niet.
Ouderavond groep 7 WELKOM!. Programma Inleiding, doel van deze avond Tijdlijn Het advies Het vooradviesgesprek Het voortgezet onderwijs Vragen.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
SCOOLSPORT Zeeuws project “Sport en bewegen in en rond de school” De Moolhoek, KapelleDon Boscoschool, ‘s-HeerenhoekDe Tweemaster, Goes SportZeeland CIOS.
MULTIMOVE IN DAMME. Waarom Multimove in Damme Geen aanbod naar doelgroep Sportief aanbod na school Actieve invulling opvang Kleuters aanzetten tot bewegen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

Tv-programma’s per doelgroep Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv-programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards Posters Flyers Greeting cards                                            

Informatie overzicht : Beweegwijzer op internet FLASH!-klok voor kinderen Cd Video Flash-(test)bus Lespakket Cito voor VMBO Beweegspecial Consumentenbond Reizende expositie Huis-aan-huisbladen

GEZINNEN MET KINDEREN VAN 4-9 JAAR Beweegpieten op basisscholen FLEVOLAND-28 basisscholen krijgen op 5 dec- ember Beweegpieten op bezoek. In Flevoland wordt aangehaakt bij de campagne FLASH door middel van een Sinterklaasactie op scholen en een instelling voor kinderopvang. Er wordt aandacht besteed aan het onderwerp “bewegen en gezonde leefstijl” Op deze scholen worden sinds half no - vember de dagelijke Fox-kids uitzendingen van de Club van Sinterklaas gevolgd. Het probleem is dat de Pieten niet allemaal in conditie zijn en het dus nooit redden om op pakjesavond alle cadeautjes in Nederland rond te brengen. Door de Beweegpiet en gymlessen moeten de Pie- ten voor de vijfde december weer in vorm komen. Op 5 december krijgen alle kinderen dan als af -sluiting van de zwarte Pieten die een bezoek bren- gen aan de school, een beweegcadeautje, een place- mat met bewegingsspelen. Vijf honderd kinderen in Flevoland komen zo in contact met FLASH.

VMBO-streefdoelen 20 scholen FLASH-energy tour schoolfeest-dance award clinics-streetdance, breakdance e.d. 75 scholen meerdere activiteiten, zoals de energy-tour, cito-lespakket na-schoolse sport beweegscan whoZnext-team/FLASH-week 220 scholen gaan Cito-lespakket gebruiken

Tijdschema 1 juni scholen ontvangen een informatiepakket 1 september overeenkomsten tussen school en begeleidende organisatie zijn getekend 1 oktober uitslag 0-meting TNO start FLASH ENERGY TOUR & website-actie 15 oktober start tv-programma november praktijkweek VMBO-scholen sept. 2005 eerste resultaten

Meer beweging voor leerlingen VMBO Maastricht______________________ van onze verslaggever Het Trajectum college in Maastricht bijt de spits af in een campagne die leerlingen wil aanzetten tot meer be- weging, de zogeheten FLASH cam- pagne. Onder scholieren vormen VMBOleer- lingen de belangrijkste doelgroep. Zij bewegen minder dan l eerlingen van “hogere” opleidingen en hebben vaker last van overgewicht. De leerlingen van het Trajectum col- lege krijgen deze week workshops aangeboden die hen moeten helpen het belang van gezonde voeding,sport en beweging in te zien. Zij worden onder meer getest op hun c onditie, vetgehalte en lenigheid. Donderdag staat voor de hele school een outdoor- dag gepland met veel fietsen en lopen.

Deelcampagne Bedrijven tijdschema 6 september september oktober/ mei juni 2005 kick-off mailing aanbod naar bedrijven;toolkit start beweegtour (events) en Flash award (RTL-Z) lunch-workshop verzamelen good-practices FBAcongres +awards tussentijdse evalutie

BEDRIJVEN-STREEFDOELEN 40 bedrijven (zonder beweegbeleid) beweegtour 125 bedrijven (zonder beweegbeleid) lunchworkshops 250 bedrijven vragen info op om een beweegbeleid op te zetten of te verankeren

Senioren –sportvereniging-chronisch zieken 2005-2006 Samenwerking m.b.t. campagneaanpak AVRO/NIB-tv opna- mes Woonzorg-nl Provinciale sportra- den/GGD t.b.v. lokale acties Sportbonden Ouderenorganisaties Gezondheidsfondsen

                                                                                                                                                                                           

Lokale (deel)plannen zie checklist: www.flash123.nl Wat willen we bereiken Op wie gaan we ons richten Samenwerking Wat gaan we doen Aanpak Evaluatie

Lokale (deel)plannen bron: Maarten Stiggelbout en Ad Hoeboer zie checklist: www.flash123.nl Wat willen we bereiken Op wie gaan we ons richten Samenwerking Wat gaan we doen Aanpak Evaluatie Woerden in Beweging Stappenplan: 1. Verkennen behoeften, belemmeringen 2. Aanbod inventariseren 3. Kansen in kaart brengen 4. Opzet voor actie uitwerken 5. Promotiecampagne Aansluiten bij: Breedtesportimpuls (BSI) Meerjarenplan chronisch zieken FLASH