CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Verborgen vormen van pesten
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
Over consumenten, gedrag en marketing
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
Workshop creatief brainstormen
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
HR Beleid Nathalie Slechte
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Ik wou ff weten hoe het met je gaat!
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 4.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Rouw & Verlies Les 3.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Het is je gegund..
UVW LinkedIn Presentatie
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Schoolzwemwedstrijd Gemeente Hollands Kroon. Schoolzwemwedstrijden? Wat bedoel je daarmee???
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Wie ben ik?  .
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009 Personal Branding Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel

Agenda Weekoverzicht Brand Activation Oefening

Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7: Brandactivation WC 8: Samenvatting, presentaties opdracht 2 + inleveren opdracht 2 WC 9: FEEDBACKLES

Wat heb je (uit)gevonden? Ik heb je gevraagd om eens goed rond te kijken... Naar Brand Activation campagnes, info enzovoort Wat heb je gezien, gevonden, gelezen?

Snoepjes... Deel 1 van de opdracht was: Bedenk een nieuw snoepje met verpakking en logo Deel 2 van de opdracht was: ‘Activeer’ jouw Snoepje merk middels Brand Activation

Definitie en positie Brand activation krijgt een plek in de merkstrategie “Interruption Marketing” en “Push” stuiten op steeds meer weerstand. Belevenissen (experiences) maken het merk “tastbaar”, relevant én wekken sympathie op voor het merk én de boodschap. Unilever (Unox), Red Bull en Snickers zijn goede voorbeelden. ING (gepersonaliseerde bankpas). Douwe Egberts (probeerde met de campagne “Leuteren” –2005- en de “Comedy Break” meer studenten aan hun koffie te krijgen) zijn de minder goede voorbeelden... “Vrienden van Amstel”, “Holland Heineken House”, “3FM Glazen Huis” en zélfs “Wereldhavendagen” en “Hiswa te Water” kun je onder de noemer Brand Activation scharen.

Definitie en positie (2) < Dit... is reclame (door middel van sponsoring) < Dit... is sales promotion (aktiemarketing / sampling) < Dit... is brand activation (middels experience branding)

Het geheim Het geheim van goede brand activation: Doe iets waar de consument écht in geïnteresseerd is. Claim daarmee op creatieve, innovatieve en sympathieke wijze een positie voor je merk. Creëer een interactief platform voor je consumenten... > ‘Interactief’ betekent ‘clickable’ maar vooral ‘zélf doen’ en ‘beleven’ Praat terug, want merkactivering komt van twee kanten Géén Brand Activation zónder Consumer Insight (!)

Kotler "You need to create an experience that makes hearts beat faster. People need a feeling. Without emotion, a product is just a product.“ (Philip Kotler, 2003)

Oefening Sommige Personal Brands lijken álles mee te hebben. Obama bijvoorbeeld. Maar er zijn ook Personal Brands die het niét zo makkelijk hebben... Denk aan Arie Boomsma of Geert Wilders. Met je Snoepje Team kies je Arie óf Geert. Analyseer zijn + en – punten en de ‘schade’. Bedenk (quick & dirty) een realistische profilering én een Brand Activation concept waarmee jij en je team zorgen dat júllie kandidaat verkozen gaat worden tot voorzitter van de oud-leerlingen-raad van zíjn school... 25 minuten... en dan: ‘Table Top’ presentatie én verkiezing Een van de teamleden blijft bij de team laptop. Iedereen bekijkt elkaars concepten. Bij degene die jij het beste vindt (niet je eigen team ;-) plak je een Post-It. De twee teams met de meeste Post-Its... die presenteren in; The Batle of Concepts!

Tot zover... VRAGEN, OPMERKINGEN? TOT VOLGENDE WEEK DOWNLOAD DEZE PPT VAN; www.Prospective.nl