Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Sollicitatiegesprek.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De drie stappen van systeemontwikkeling
In je element zijn slim samen
Workshop OGW in de klas..
Ho 6: Motivatie.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Marketing Werkgroep 6.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek De kennisvraag centraal? Community of practice 12 juni 2007.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Een socratisch gesprek
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Beoordelen leermiddelen
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
Met de Kennisbasis in zee!
Training digitale didactiek
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
Pedagogische theorieën
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Praktijkervaring en reflectie
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Geweldloos verzet. Aanleiding Ouders en kinderen hebben te maken met agressief gedrag in het gezin. Geweldloos verzet.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Psychologie Les 1: Introductie.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Welkom instructeurs!.
NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018
Spel en beweging in het onderwijs
Feedback Reinier Geurts.
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Cijferloos lesgeven bij talen
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Transcript van de presentatie:

Workshop Gamification

Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module

Stap 1:Knelpunten Analyse Wat gaat er niet goed in de module ? Wat is hiervan de reden? Wat zou je aan de module willen verbeteren?

One-pair-share (5 min) Maak drie groepen (rondom een module) Wat gaat er niet goed in de module ? Wat is hiervan de reden? Wat zou je aan de module willen verbeteren?

Stap 2: Gedrags- en Attitudeverandering Wat zijn de verwachtingen van de studenten m.b.t. de module? Waarom presteren ze niet zo goed zoals gewenst? Wat is hiervan de oorzaak?

Stap 3: Motivationele Psychologie Wat motiveert studenten om te leren? Wat motiveert studenten om te participeren? Hoe kun je de intrinsieke/ extrinsieke motivatie van studenten aanspreken?

Wat motiveert studenten (5 min) Geef de studenten een naam Bekijk de kaarten van motivationele psychologie Beslis welke twee kaarten het beste passen bij de module Schrijf de motivatie op bij de studenten

Welke factoren dragen bij aan een betere studieprestatie? Stap 4: Succesfactoren Didactiek

Bekijk de kaarten succesfactoren onderwijs Kies drie succesfactoren die bijdragen aan de module Succesfactoren onderwijs(5 min)

Welke game mechanieken kun je inzetten om studenten tot betere studieprestatie te laten komen? Denk aan de motivationele aspecten! Stap 5: Game Mechanieken

Welk gedrags/attitude doel? Welke motivationale aspecten? Welke succesfactoren onderwijs? Welke game elementen passen bij de bovenstaande factoren? Mix and Match! Check!

Stap 6: Concept Bedenken (10 min)

Pitch concept (5 min) Welk gedrags/attitude doel? Welke motivationale aspecten? Welke succesfactoren onderwijs? Welke game elementen passen bij de bovenstaande factoren?