Workshop Gamification
Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module
Stap 1:Knelpunten Analyse Wat gaat er niet goed in de module ? Wat is hiervan de reden? Wat zou je aan de module willen verbeteren?
One-pair-share (5 min) Maak drie groepen (rondom een module) Wat gaat er niet goed in de module ? Wat is hiervan de reden? Wat zou je aan de module willen verbeteren?
Stap 2: Gedrags- en Attitudeverandering Wat zijn de verwachtingen van de studenten m.b.t. de module? Waarom presteren ze niet zo goed zoals gewenst? Wat is hiervan de oorzaak?
Stap 3: Motivationele Psychologie Wat motiveert studenten om te leren? Wat motiveert studenten om te participeren? Hoe kun je de intrinsieke/ extrinsieke motivatie van studenten aanspreken?
Wat motiveert studenten (5 min) Geef de studenten een naam Bekijk de kaarten van motivationele psychologie Beslis welke twee kaarten het beste passen bij de module Schrijf de motivatie op bij de studenten
Welke factoren dragen bij aan een betere studieprestatie? Stap 4: Succesfactoren Didactiek
Bekijk de kaarten succesfactoren onderwijs Kies drie succesfactoren die bijdragen aan de module Succesfactoren onderwijs(5 min)
Welke game mechanieken kun je inzetten om studenten tot betere studieprestatie te laten komen? Denk aan de motivationele aspecten! Stap 5: Game Mechanieken
Welk gedrags/attitude doel? Welke motivationale aspecten? Welke succesfactoren onderwijs? Welke game elementen passen bij de bovenstaande factoren? Mix and Match! Check!
Stap 6: Concept Bedenken (10 min)
Pitch concept (5 min) Welk gedrags/attitude doel? Welke motivationale aspecten? Welke succesfactoren onderwijs? Welke game elementen passen bij de bovenstaande factoren?