A road with hiccups team Quatsj. Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Advertisements

Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Realisatie kindcentrum

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
….een korte presentatie
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Kinderboekenweek op de Wissel
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Proces en Product.
Team Quatsj Drakeneiland. Te verwachten Wie zijn wij? Wat willen wij maken? Drakeneiland Weg naar concepten Concepten Weg naar stijl.
Team Quatsj Drakeneiland. Te verwachten Wie zijn wij? Wat willen wij maken? Drakeneiland Weg naar concepten Concepten Weg naar stijl Summary.
Inleiding Afgelopen weken Art Conceptualiseren 3 concepten.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Functioneel Ontwerp.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Ontwikkeling van de ouderrol als onderdeel van het herstelproces
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
{.  De game  Feitjes  Eigen ervaring  Conclusie Wat is de succesfactor van World Of Warcraft?
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
MEE maakt meedoen mogelijk
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Les 2: Corruptie D2G, D2F. Planning Wat weten we nog? Lesdoelen Les corruptie Opdrachten Afsluiting.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
50.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
invloed van psychologische factoren op revalidatie en adaptatie
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoogwater Beschermings Programma Contract Spagaat voor risico’s Kabels en Leidingen Hennes de Ridder.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Executieve functies Marije Ruben.
What is the meaning of? Student centered learning
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
NETWERKWEEK De opdracht voor de NWW is om materiaal te maken rondom een concept van een game, applicatie, artbook of een ander productie dat in *lijn.
De bedenkers.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Stap drie bij projecten
<naam bedrijf> & <naam school>
Denken en doen.
Spel als middel voor……. TEAMBUILDING.
Transcript van de presentatie:

A road with hiccups team Quatsj

Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten

Wie zijn wij 6 leden 1 doel Joep Aben Rian Franssen Sherida Halatoe Tim Hengeveld Arthur Koopmans Jasper Saaltink Spel voor Drakeneiland

PLAYREAL Een game die kinderen de wereld moet laten verbeteren

De opdracht Digitaal spel Kinderen van (12 jaar) Lesprogramma Problemen oplossen Digitaal spel  Echte wereld 1 episode *andere eisen*

De planning Research  conceptualisatie  iteratie Wisselend Tegenslagen Budget

Het proces De-brief Cocreatie Research Terrein bezoek Tegenslagen Onzekerheid Het einde

CONCEPTEN Concepten voor Ahead of the Game Research, persoonlijkheidstesten, indelen, andere sjit Kinderlokken Na 3 concepten Bubblegame – uitgewerkt Erna ? Wat anders?  Meer veranderingen  duidelijker  final proposal

Het einde Final proposal Multiplayer – problem solving Pervasive game Social currency Etc. Informatie overdracht Onzekerheid

Conclusies Interessante insteek Research Stres volle tijd Geen zekerheid Fataal

DRAKENEILAND Een non-adventure game toevoeging aan de boekenreeks

De opdracht Webgame Toevoeging aan Drakeneiland Geen adventure Af eindproduct Replayability

De planning 4 weken conceptualiseren & stijl-ontwerpen Divers prototypes 8 weken productie Week planning

Het proces Aan de slag met Drakeneiland Kind vs. Kind Problemen oplossen Economisch systeem Ideeen  concepten  rollenspel Stijl van Kees

CONCEPTEN Concepten voor Drakeneiland

Parlevinker politiek Single player online Drakeneiland politiek Rol van Parlevinker Oplossen van klachten en problemen Keuzes hebben consequenties Kind vs. Kind

Weg van Drakeneiland Kind wil weg van Drakeneiland Ontsnap van het eiland Single player webgame Actiegericht rondom sociale interactie Makkelijke of moeilijke weg 4 Minigames

Rollenspel Kaartspel voor 5 personen Sociale interactie Rolverdeling Ruilen van kaarten Iedere speler eigen winconditie

Te verwachten Veel productie Sterke digitale en analoge componenten Een tevreden klant

Conclusies Leuke opdracht Veel dingen uitgeprobeerd in korte tijd

Summary Playreal Drakeneiland Toekomst

VRAGEN Een gelegenheid om onbeantwoorde vragen te stellen