CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A
Wat te verwachten? Per project: – Voorbeelden – Ervaringen – Leerpunten Verbeterpunten Toekomstplannen
Project Medical Rol als game designer goed bevallen Onderwerp: Actueel, Origineel, Tussen je oren, Uitdaging Game Stijl:Emotie, Duidelijk, Stijl, Development Mechanics: Aansluitend op doelgroep,Makkelijk, Duidelijk, Feedback Research: Aparte benadering Leerpunten: Design proces Creatief met research Werken in groepsverband Communicatie
Project Cooldown Goede opdracht Belangrijke spelers binnen vakgebied Innovatieve breinen Leren Leerpunten: Adobe Art Verkeerd gegaan: Research gedaan, niet verwerkt Teveel op uiterlijk
Project Fun Voor het eerst rol als leider Project van ander standpunt bekijken Veel achter mensen aan zitten Veel plannen Project omgooien Verslagen typen Designing Leerpunten: Informatie duidelijk verwerken Research en prototyping essentieel Het managen van een groep, verantwoordelijkheid
Maya + XNA Maya Beginsituatie: 0 Nu basis XNA Beginsituatie: 0 Nu basis
Lowlands Seminar The Sexybin Interactieve prullenbak Seminar winnaar Leerpunten Creatief denken Concept solo uitwerken Prototyping
ISA Project - Warhammer Compleet nieuw Warhammer ras creëren Eigen lore Eigen stijl (zowel speel als culturele) Eigen regels Eigen models Uiteindelijk: Compleet Armybook (inclusief art) Leerdoelen: Ruim en creatief denken binnen bestaande grenzen Het ontwerpen van passende en gebalanceerde gameplay binnen bestaande regels InDesign
Verbeterpunten Communicatie Planning Assertiviteit Strenger zijn Werkomgeving Development
Toekomstplannen Specialiseren op design Concepten Gameplay mechanics Development bijbenen Concepten uitwerken Prototypes Werkomgeving verbeteren Workflow