23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LOB ????.
Advertisements

Waarom werken met het programma De baan die bij me past?
Kijk op praktijk zó moet het!.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Reflectievaardigheden en instrumenten
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
BattleBots The school battle.
Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Introductie.
1.
Docentium, een voorbeeld van een leergemeenschap Hoe leraren elkaar ondersteunen bij het professionaliseren van elkaar.
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Supervisie en werkbegeleiding in de praktijk
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Certificeringsgroep Geformeerd op initiatief van PWN Samenstelling:
Training door Beleving Leo Scheers Studiedag ESF-project Komma
Fundament Informatica Informatiebijeenkomst januari/februari 2002.
Fundament Informatica
Implementatie van het 4C-ID-model
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Frank Evers, ThiemeMeulenhoff Ageeth Jorna, Lekker-Werken
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Welkom.
Leermeesteravond Autoschadetechniek
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
De kubus van CSPE succesfactoren!
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
PvB volgens KOC-model Wendy Bosma en Senta Mooijman Afdeling Examinering & kwalificering Projectleiding en ontwikkeling.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Lezen: doe het goed voor
Praktijkervaring en reflectie
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Reflecteren.
Kerntaak 3 Personeel & Arbeid
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Windesheim makes knowledge work Sociaal emotionele ontwikkeling en bewegen.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Agressie op de werkvloer
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)

Programma 1.Informatie over Spring (15 min.) –Opbouw –Didactiek –Docent 2.Trainen met Spring (40 min.) 3.Uw bevindingen (5 min.)

Fundament Competenties Leerstijlen Brondocument

(1) Competenties terug- koppelen verant- woor- den BekwaamheidBereidheid doendurvenkunnenwillenoordelenkennen

CONCREET ERVAREN (voelen) REFLECTEREN (observeren) ACTIEF EXPERIMENTEREN (doen) ABSTRAHEREN (denken) (2) Leer- en doceerstijlen

(3) Brondocument Verplichte competenties 7 Kerntaken Eindniveau Aantoonbaar vormgeven in onderwijs

Thema (etc.) Rolmodellen Opbouw Spring Kern- taak (3) Kern- taak (4) Kern- taak (5) Kern- taak (2) Kern- taak (6) Kern- taak (1) Kern- taak (7) Groepstraining Beroepspraktijk Doen Reflectie Theorie Feedback Toepassen (Zelf)reflectie Website Thema Zelftest Feitentest Opdrachten Voorbereiding

PRAKTIJK TRAINING WEBSITE Het wiel in beweging zetten Reflectie: Zelftest Experimenteren: Opdrachten Theorie: Feitentest Doen, uitproberen Reflecteren Theorie ExperimenterenDoen (Zelf)reflectie

Kwaliteit tot in de uitwerking 100% Gereed Volledig getest Docentensite Kosteloos proberen Geen installatie van software Slechts € 25 per leerling per jaar Ondersteuning bij implementatie

Programma 1.Informatie over Spring (15 min.) 2.Trainen met Spring (40 min.) 3.Uw bevindingen (5 min.)

Trainen met Spring Kerntaak 1 Leren en ontwikkelen Thema: Rapporteren Kerntaak 2 Loopbaan ontwikkelen Thema: Leiding geven Kerntaak 3 Mening & invloed Thema: Regels, procedures en wetgeving Kerntaak 4 Werknemerschap Thema: Samenwerken Kerntaak 7 Goed voor jezelf Thema: Voor jezelf zorgen

Uw mening (Hoe was dit om te doen?) 1 Deze workshop heeft mij iets gebracht. 2 De Leer- en Burgerschapscompetenties hebben te weinig inhoud. 3 Gedragstraining is belangrijk bij de Leer- en Burgerschapscompetenties. 4 Een methode als Spring past bij het onderwijs dat mij voor ogen staat. 5 Het zou goed zijn, wanneer de theorie van Spring (ook) in een boek stond.