23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Programma 1.Informatie over Spring (15 min.) –Opbouw –Didactiek –Docent 2.Trainen met Spring (40 min.) 3.Uw bevindingen (5 min.)
Fundament Competenties Leerstijlen Brondocument
(1) Competenties terug- koppelen verant- woor- den BekwaamheidBereidheid doendurvenkunnenwillenoordelenkennen
CONCREET ERVAREN (voelen) REFLECTEREN (observeren) ACTIEF EXPERIMENTEREN (doen) ABSTRAHEREN (denken) (2) Leer- en doceerstijlen
(3) Brondocument Verplichte competenties 7 Kerntaken Eindniveau Aantoonbaar vormgeven in onderwijs
Thema (etc.) Rolmodellen Opbouw Spring Kern- taak (3) Kern- taak (4) Kern- taak (5) Kern- taak (2) Kern- taak (6) Kern- taak (1) Kern- taak (7) Groepstraining Beroepspraktijk Doen Reflectie Theorie Feedback Toepassen (Zelf)reflectie Website Thema Zelftest Feitentest Opdrachten Voorbereiding
PRAKTIJK TRAINING WEBSITE Het wiel in beweging zetten Reflectie: Zelftest Experimenteren: Opdrachten Theorie: Feitentest Doen, uitproberen Reflecteren Theorie ExperimenterenDoen (Zelf)reflectie
Kwaliteit tot in de uitwerking 100% Gereed Volledig getest Docentensite Kosteloos proberen Geen installatie van software Slechts € 25 per leerling per jaar Ondersteuning bij implementatie
Programma 1.Informatie over Spring (15 min.) 2.Trainen met Spring (40 min.) 3.Uw bevindingen (5 min.)
Trainen met Spring Kerntaak 1 Leren en ontwikkelen Thema: Rapporteren Kerntaak 2 Loopbaan ontwikkelen Thema: Leiding geven Kerntaak 3 Mening & invloed Thema: Regels, procedures en wetgeving Kerntaak 4 Werknemerschap Thema: Samenwerken Kerntaak 7 Goed voor jezelf Thema: Voor jezelf zorgen
Uw mening (Hoe was dit om te doen?) 1 Deze workshop heeft mij iets gebracht. 2 De Leer- en Burgerschapscompetenties hebben te weinig inhoud. 3 Gedragstraining is belangrijk bij de Leer- en Burgerschapscompetenties. 4 Een methode als Spring past bij het onderwijs dat mij voor ogen staat. 5 Het zou goed zijn, wanneer de theorie van Spring (ook) in een boek stond.