|1 10-10-2012 S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Analyse van incidenten
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Edushock leerfestival
Evaluatie van mentorprojecten
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Mentoring in het beroepsonderwijs: een onvervulde belofte Dr. Frans Meijers Amersfoort 13 november 2007.
Bevindingen Proefvisitatie Onderwijswetenschappen OU 29 Feb Alexander Udink ten Cate Rob Koper Diana Dolmans.
Leer de namen van de noten 1
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Digitale Studiemaatjes
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Waarderen van leren Eric Halsberghe
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Onderzoekende houding van pabo-studenten bij het uitstroomprofiel Talentontwikkeling en excellentie bij Wetenschap en techniek Algemeen: Toevoegen enkele.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Landbouwbreed Klaaswaal
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Leer de namen van de noten 2
Het verwerken van onderzoeksgegevens
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste.
Michel Visser Founder EesySoft
Van leerdoel naar leeropbrengst
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Vragenlijst ketencoördinatoren
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Project Informatiekunde werkgroepsbijeenkomst 17 april 2003.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
De gezonde school en genotmiddelen
Leerlingen ontwikkelen apps
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
moderniseren van het curriculum.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Summatief toetsen in Blackboard
“Ja, maar dat is gewoon mijn mening!”
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Transcript van de presentatie:

| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren

|2 Wat willen we bereiken Verbeteren van het studierendement, het project moet aansluiten op “Koersen op Studiesucces” Inzicht in gedrag en resultaten en het effect van terugkoppeling hierover

|3 Waarom Studieduur bij de TU is aan de lange kant Studenten moeten aan de bal blijven Betrokkenheid tussen docenten en studenten kan beter

|44 Hoe Meten en analyseren van het online gedrag van studenten binnen de digitale leer- en werkomgeving, plus het op basis hiervan informeren van studenten.

| Doelstelling “Het doel van dit project was onderzoeken of en hoe de interactie over voortgang met behulp van het bestaande Early Warning System (EWS) in Blackboard (Bb) de docent en student kan ondersteunen om uitstelgedrag te voorkomen en betere resultaten te verkrijgen voor een vak.” 5

| Resultaten Literatuuronderzoek Functionaliteiten EWS Privacy onderzoek Scenario’s Criteria Werven docenten Pilots draaien 6

| Literatuuronderzoek Toekomstscenario’s 1 Nut voor de student Nut voor de docent Feedback geven 2 Procesmatige feedback Inhoudelijke feedback 7 1 Ferguson - The State of Learning Analytics in 2012, h. 10 Future challenges 2 Uit Digitale didactiek.nl - Vormen van feedback in een digitale leeromgeving

| Functionaliteiten EWS 8

| Privacy onderzoek Juridische afdeling: Geen privacy belemmering Geen specifieke verwijzing die dit mogelijk maakt We moeten het doen met de wetenschap dat er geen bezwaar is. 9

| Scenario’s/criteria Scenario’s niet uitgewerkt Opstellen van criteria lijkt voldoende Criteria: Soort onderwijs: hoorcollege/ werkcollege / projectonderwijs/…. Studenten aantal: Niveau van Blackboard gebruik: alleen als informatieopslag of meerdere functionaliteiten Gebruik opdrachten (due dates) Gebruik van toetsen in Blackboard (cijfer) 10

| Werven docenten Genoeg interesse Veel Bb vakken vooraf al niet geschikt Geen vak kunnen vinden met grote groep en weinig interactie Met 5 vakken gestart 11

| Pilots draaien 12

| Conclusies en geleerde lessen Het EWS kan een eenvoudige en nuttige toevoeging zijn om de voortgang van studenten te monitoren. Het EWS heeft vooral nut bij vakken met: grotere groepen weinig persoonlijk contact met de student meerdere opdrachten of toetsen in Bb opdrachten of toetsen aan begin van het vak groot belang van deadlines 13

| Succescriteria “Dit project is geslaagd als we inzicht hebben gekregen over het gebruik van het EWS. We willen antwoord op de volgende vragen kunnen geven: Lijkt het gebruik van het EWS effect te hebben op uitstelgedrag van studenten Welke scenario’s kunnen docenten gebruiken bij het EWS Aan welke criteria moeten vakken voldoen om effect van het EWS te hebben Daarnaast is het project een succes als we inzicht hebben gekregen in wat er nodig is om het EWS op de hele campus te introduceren. Als er uitkomt dat het EWS aangepast zou moeten worden, is dat ook een positieve uitkomst. “ 14

| Niet succes-criterium “Het project is geen succes als we de verschillende scenario’s niet hebben kunnen toetsen. “ 15

| Evaluatie Gekeken naar ervaringen van studenten en docenten Kwantitatief niet mogelijk 16

| Beperkingen EWS Assignments  Safeassignments Niet duidelijk welke groep je mailt Geen groepsaanduiding bij groepsopdracht Naam van de opdrachtn iet automatisch in het gegenereerde bericht. 17

| Geleerde lessen mbt LA 1 onderwijskwartaal is erg kort Steekproef te klein voor kwantitatieve analyse Geen rekening gehouden met plaats van het vak in de studie 18

| Toekomst Niet alsnog kwantitatief onderzoek Wel uitrollen over de TU Ervaringen delen met andere Blackboard gebruikers Als de kans zich aandient een vak monitoren met veel studenten en weinig docent-student interactie Meer informatie: Ellen Zillig-Straatman Linda Mebus 19

|20 EINDE !!