Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Hoe zet ik een LP over op een CD? Presentatie voor de CWG op 16 augustus 2007 door Herman van der Lelie.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Hoe plaats ik een foto van mezelf op het internet?
Het doen van onderzoek in klas 4
Computerinformatie Webadres:. Welkom bij computerinformatie! Deze website is pas geopend. Kom verder. Ondein vindt u tips wat u op de website kan doen.
WORKSHOP E-THEMA’S VIDEO, PRESENTATIE, INTERACTIEF DIGIDIDACT.COM.
Invullen e-profiel Ga naar
Feedback Wat Soorten Door wie
De informatiespecialist maakt
Vorming duidelijke taal. Duidelijke instructies geven ► Wat is je eerste reactie? ► Wat vond je moeilijk? ► Wat heeft je geholpen om de opdracht te.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Didactische mogelijkheden met Google Documents FORMULIEREN
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Doel: persoonsvormen in de t.t.
het bouwen van een website
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
Welkom Online begeleiden en opvolgen van cursisten, de sleutel tot succesvol e-leren!
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Vraag studenten wie er wijn drinkt
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 3 – Zullen we delen?.
De dag van het solliciteren Blok 1
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Feedback Wat Soorten Door wie
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
PCNHCB PRESENTS : PC & Netwerk Help center Brabant HCB Besturingssysteem.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Onderzoeksvaardigheden 3
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
IBK3ESB01 Project ESB – Tussenstand – Hoe verder? George Pluimakers.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Een aantal praktische toepassingen
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
Sprekende Powerpoint-presentaties
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
ClupApp van HTV Berg & Dal
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Loopbaan en burgerschap les 3
E health, Domotica en E-learning
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Transcript van de presentatie:

Audio-feedback

Audacity + Lame –Audacity –Lame

Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte sollicitatiebrief die je in je mapje vindt (=kortste versie) –Bewaar deze feedback op je usb-stick (als mp3 file = exporteren)

Opdracht 1 beluisteren Beluister enkele voorbeelden Geef hier feedback op

Technische tips –MP3 –1 minuut = ± 1MB test/controleer op voorhand je max. limiet –Zorg dat het luid genoeg is

Tijd besparen –Geen onmiddellijke tijdswinst (na de eerste poging) –Afhankelijk van hoe snel je typt –Verlies geen tijd met opnieuw op te nemen –Win tijd door eerst te testen, en dan pas te gebruiken

Mogelijke structuur feedback –(Introduceer jezelf kort) –Zeg kort op welk stuk/werk je feedback geeft. –Geef een eerste algemene indruk –Ga stap voor stap door het werk –(Geef je criteria voor de evaluatie en geef ook het punt) –Geef mogelijke verbeterpunten –Vraag eventueel naar een reactie bij de student –Rond op een vriendelijke manier af

Opdracht 2 Geef op een gestructureerde manier audio-feedback op volgend voorbeeld: video sollicitatie

Vraag? Feedback: Wanneer schriftelijk? Wanneer mondeling?

Doorgeven aan cursisten – –Leerplatform Moodle -> heel goed, als bijlage bij je feedback (rechtstreeks) Dokeos -> via dropbox, maar dus niet rechtstreeks bij je feedback

Voicethread voor peer-feedback

Peer-feedback Klassiek gebeurt dit via forum -> alternatief is Voicethread

Voicethread –Als alternatief voor een forum –Ook audio-feedback mogelijk –Meer visueel

Voicethread –Surf naar –Browse: Twilight

Voicethread –Browse: tollnet –Bekijk de Wordle

Voicethread –Browse: tollnet –Bekijk de Web 2.0 in klas presentatie

Voicethread –Browse: tollnet –Bekijk de grafiek van de verkeersslachtoffers –Geef commentaar (inhoud even niet belangrijk)

Voicethread –Browse: tollnet –Geef commentaar bij de web 2.0 toepassingen (inhoud wel belangrijk!)

Voicethread –Maak een eigen Voicethread over een website/web 2.0 toepassing die je gebruikt in de klas (printscreen van de site) Beschrijf hoe je de site gebruikt Zet hem publiek! Geef hem de tag tollnet –Bekijk de Voicethreads van je collega’s en geef eventueel commentaar

Voicethread –Browse: tollfeedback –Wat zijn voor jou de belangrijkste feedback- tips die je aan je collega’s wilt meegeven?

Evaluatie –Evaluatieformulier -> Toll-shop -> Meer info -> werkmateriaal -> Evaluatie

Tot ziens! Fijn dat je er bij was! Tot ziens!