PROCES 21 mei Gouda Marvin Hendrikse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Inleiding G!DS Z-O-U-T en CultuurUtrecht. Wat is G!DS?  Sociale en culturele kaart van de bibliotheken  Informatie op het sociale en culturele vlak.
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
De Kanteling een VNG-project over vernieuwing in de Wmo
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Breedband op Dordtse Kil I+II en Amstelwijck west Een collectief aanbod van KPN Max Schreuder Dordrecht, 30 augustus 2005.
Pgb in de AWBZ en Wmo nieuws en ontwikkelingen
Mamut SERVICE SUITE.
De gemeente zorgt ervoor
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
Even voorstellen: Nathalie van de Garde,
Decentralisaties op Walcheren
Herstructurering Sociaal Domein
Bijpraten over de Wmo
Copyright © 2005 AICN Automatisering - Presentatie Virtueel Boeken (4.0) Vanaf de website van de recreatieonderneming kiest de gast voor ‘online boeken’.
Hoe zet ik een goed projectplan op?
Ambulante jeugdhulp WBO
PGB en jeugdwet/ WMO/ ZVW
Inwoner zonder hulpvraag
Cmd / Pt Inwoner/client Inwoner met hulpvraag Organisatie Formulier
Op weg naar een solide Pgb in de Wmo en de Jeugdwet
Registratie en facturatie
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Transitie sociaal domein Haarlem Toegang tot voorzieningen
Gemeente Ede.
De veranderingen in de zorg…..
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Wmo huishoudelijke ondersteuning.
Dynamisch Contracteren en beheren
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Anders Bekeken Over de kanteling en de buitelingen van de gemeente Terneuzen, zorgSaam en “aan Z” bij de realisatie van de Wmo- pilot Huishoudelijke Hulp.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Informatiebijeenkomst Openbare Aanbesteding Kleine Aanbieders
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Kansen voor/door begeleiding De toeleiding Het aanbod.
Informatieavonden 2014 PGB en jeugdwet/ WMO/ ZVW.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Decentralisatie extramurale AWBZ begeleiding De opdracht Welke taak komt erbij? Om wie gaat het: doelgroep naar aard en omvang Om welke activiteiten gaat.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Zorg Verandert. Presentatie SBOG Marijke Hempenius 2 maart 2015.
Gebundelde krachten Beleidskader decentralisaties Midden Holland.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
1 Regio Gooi en Vechtstreek Hulp bij het huishouden, Begeleiding individueel, Persoonlijke verzorging, Dagbesteding, Kortdurend verblijf, Beschermd wonen.
Rolf Winter 30 maart
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
WOG Opening en welkom Verslag vorige keer
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Office 365 Cloud Computing SaaS
Wmo beleid in de Drechtsteden
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
Informatiebijeenkomst aanbesteding regionale resultaatgerichte inkoop
Vera Jansen – projectleider sociaal teams 15 januari 2018
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

PROCES 21 mei Gouda Marvin Hendrikse

Even voorstellen Marvin Hendrikse Directeur Stipter E-mail: marvin.hendrikse@stipter.nl Telefoon: 0181-613947 Vestigingsadres: Amerstraat 100 3207BB Spijkenisse

Dynamisch selectiemodel Het aangeboden concept is een Software-as-a-service oplossing voor het inkopen van zorg. Stipter onderhoudt het platform. Stipter verzorgt: De hard- en software Inrichting en beheer Back-up en beveiliging Gebruikersbeheer Helpdesk en ondersteuning Training en instructie

Het proces Proces – Hoe werkt het Inrichting Raamovereenkomst Gemeente Instructie en toegang Stipter Uitvoering Zorgvraag plaatsen Gemeente Publiceren Stipter Bieden Aanbieders Toewijzen aanbieder Gemeente Informeren aanbieder Stipter Zorg uitvoeren Aanbieder Evalueren Stipter Facturatie Stipter CAK Stipter Proces – Hoe werkt het

Hoe werkt het? Inrichting Stipter zorg dat aanbieders, arrangementen en tarieven worden onderhouden in het dynamisch selectiemodel. Alleen gecontracteerde aanbieders mogen meebieden. Zij ontvangen toegang en training van Stipter. Hoe werkt het?

Management dashboard (stuurcijfers) MO-platform ® Re-integratie Hulp-middelen Aanpassen woning HH Vervoer GPK Jeugdzorg Begeleiding MO-Platform® Collectief? Verpleging Management dashboard (stuurcijfers) *Zelf?, Sociale kaart?, Collectief?, Individueel?

Hoe werkt het? Stap 1: Gemeente plaatst vraag naar zorg Gemeente plaatst zorgvraag Geanonimiseerd Type arrangement Aantal uren per week Gemeentenaam 3-cijferig postcodegebied Uitgesproken (anti)voorkeur Duur van de indicatie Beschrijving van de (maatwerk)vraag en samenhang met problematiek en inzet van eigen kracht, mantelzorg en voorliggende voorzieningen. Hoe werkt het?

Hoe werkt het? Stap 2: Aanbieders plaatsen bod Aanbieders: Zien alle vragen in regio (mits contract) Kunnen aanbod uitbrengen. Kan bestaan uit: Korting op max. tarief Trajectplan beschrijving Snelheid van leveren (dagen) Gedurende 3,5 dag mogelijkheid tot aanpassing Hebben inzage in marktvolume Hoe werkt het?

Hoe werkt het? Stap 2: Aanbieders plaatsen bod Toewijzingscriteria kunnen zijn: Prijs (korting op max. tarief) Klanttevredenheidsscore Snelheid van leveren Voorkeur klant Anti-voorkeur klant ‘gewicht’ per factor in te stellen door gemeente Hoe werkt het?

Stap 3: Gemeente kiest i.s.m. klant Op basis van ingestelde criteria doet dynamisch selectiemodel voorstel. Gemeente kiest, in samenspraak met klant

Stap 4: Stipter verstuurt bevestiging Informeren burger (bevestiging gekozen aanbieder) Informeren ‘verliezende’ aanbieder(s) Informeren ‘winnende’ aanbieder NAW gegevens aanvullende informatie contactgegevens Aanbieders kunnen eigen contracten ook altijd inzien in dynamisch selectiemodel

Stap 5: Evaluatie Jaarlijks, elke klant Belangrijk onderdeel voor resultaatmeting Informatie voor gemeente én aanbieder Voortschrijdend rapportcijfer

Betalingen en controle Stap 6: Factuur afhandeling en meer… Stipter is uw partner in facturatie Stipter zet ‘factuurbestanden’ klaar U levert aangevulde bestanden aan Stipter controleert deze Stipter verricht voorlopige uitbetalingen Communicatie over afgekeurde regels Stipter verricht definitieve uitbetalingen Stipter zorgt voor afdracht naar CAK Betalingen en controle

Factuurbestand Elke maand kunt u up-to-date overzicht downloaden met alle lopende contracten, bestaande uit onder meer: Aangeleverd door Stipter Gemeentecode Klantgegevens - BSN Klantgegevens - NAW gegevens Klantgegevens - Geboortedatum Voorziening - Uniek voorzieningenr (vanuit Stipter) Voorziening - Clientnummer zorgaanbieder Voorziening - Arrangement Voorziening - Omzet Voorziening - Aantal minuten / kwantiteit Voorziening - Startdatum Voorziening - Einddatum Voorziening - Annuleringsdatum Aanbod -Geboden korting Aanbod - Uurprijs / omzet na korting In te vullen / aan te vullen door aanbieder Weeknummer Jaar Geleverde hulp in minuten Leidt tot Factuurbedrag per voorziening per week (berekend)

Terug naar de kerntaak! Beleidsmatig regie en ‘in control’ Overige Helpdesk altijd toegankelijk Jaarlijkse training en instructie Handleiding Terug naar de kerntaak! Beleidsmatig regie en ‘in control’

VRAGEN?