Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Veilig internet Mediawijsheid
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Een startersgids voor innovatie
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Identiteit les 2
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Les 2 – Jouw media.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Visie & Strategie.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Goochelen met Google Zoeken
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
E health, Domotica en E-learning
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken

Agenda Vorige keer: zoekwoorden Deze week: kijken en vergelijken

Vorige keer herhaling: Zoekwoorden Hoe zoekt mijn doelgroep? Wat zoeken ze? Wat is de zoekintentie? Waar en wanneer? Welke koppelwoorden gebruiken ze? Welke woorden liggen dichtbij een aankoop/conversie? (denk aan bestellen, kopen, contact, telefoonnummer). Welke woorden geven inzicht in waar je eigenlijk niet op gevonden wenst te worden. (Zoekwoorden met een hoge bounce rates zijn ‘failures’)

Van basistermen tot ‘hit’ Uniek woord, waar andere woorden uit afgeleid worden 1 bep onderwerp 1, 2 of 3 woorden niet te breed en niet te smal beginnen – Fiets – Damesfiets – Herenfiets – Kinderfiets Wel toewerken naar … combinatie van basisterm + verklein/meervoudsvorm/bijvoeglijk naamwoord/ etc… – 26 inch blauwe herenfietsen – 12 inch rood kinderfietsje

In je rapport: zoekwoorden Duik in het zoekwoordengebruik! 1.Welke zoekwoorden doen het goed? 2.Welke zoekwoorden meer gaan gebruiken? 3.Waarom? 4.Wat zouden alternatieve (synonieme) zoekwoorden kunnen zijn? Brainstorm… 5.Welke zoekwoorden mee stoppen? (Welke zoekwoorden zijn te algemeen of irrelevant?) 6.Welke zoekopdrachten kun je koppelen aan de zoekwoorden? 7.Wat zouden uitsluitingszoekwoorden kunnen zijn? 8.Hoe zit het met de verdeling Adwords en organisch?

Opdracht: Kijken en vergelijken Aan de slag met je eigen website 1. Wat zijn voor jouw site interessante data? – Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden?

Opdracht: ‘hooks’ 2. Wat wil je precies weten om je organisatie slagkrachtiger te maken? Waar liggen kansen? 3. Waar zie je trendbreuken? Hoe zou dat kunnen komen? Wat gebeurt er in zo’n situatie?

Bouncerate analyse

Opdracht: Bounce rates Bouncerate analyse Bekijk in Google Analytics op zoekwoord niveau de Bounce Rate. Wat zijn je bevindingen?

Linkbuilding Hoe populair ben je? Des te meer stemmen jouw website ontvangt, des te belangrijker deze volgens Google moet zijn. Waarom zouden mensen anders de moeite nemen om naar jouw website te linken?

‘Linkbuilding’ en social media Conversieverhogend of niet?

Opdracht: Linkbuilding Welke sites linken naar jouw site? Welke zijn relevant? En welke sites staan er (nog) niet tussen?

Landing pages t_EFa0bO4U t_EFa0bO4U Waar moet een goede landing page aan voldoen?

Landing pages In real life N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2 N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2

De Google Gedachte yWjpS4_v8s&feature=player_embed ded#at=22

Opdracht ‘landing pages’

Landing pages

Opdracht ‘landing pages’ 1.Welke (landing) pages kun je ontdekken? 2.Welke landing pages doe het minder/niet goed? 3.Waarom? 4.Hoe zou je dit op kunnen lossen? 5.Hoe zou je de call to action op die pagina’s kunnen verbeteren?

Tip 1 als_googleanalytics.php als_googleanalytics.php

Tip 2 analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-1/ analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-1/

Tip 3 analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-3/

Volgende week Indien gewenst persoonlijk consult per Skype (hsjoels) of telefoon: Aangeven voor maandag 13 januari per e- mail of je dit Presentatie in week 8 (21 januari): – Conclusies en aanbevelingen – Tips en tricks – Maximaal 10 minuten per team Inleveren Google Analytics Adviesrapport

SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages Denk goed na over…

Analyseer verder dan je neus lang is Geef advies over de voorkant op basis van wat je aan de achterkant ziet Maak screenshots van grafieken Wees concreet Dig deep En…