Het genereren van LEADS!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Identiteitsverankering
Hoe blijf ik gemotiveerd
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
“Hoe kom ik aan klanten?”
Verborgen vormen van pesten
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Communicatie met de klant
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hogescholen in Dialoog
Johari venster & feedback
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ondernemen na je studie!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Doelstellingen formuleren
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Welkom bij het NIP Nieuws overzicht Nieuws item.
Deel anders, mijn organisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
CanDo Coaching.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Ken je kracht…Deel je kracht…
Communicatie met ouders
Het nieuwe solliciteren:
Budget Challenge Workshop 2015
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
In vogelvlucht het wedstrijdformulier
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
*Welzijn. Medewerkers met een gezonde levensstijl en voldoende uitdaging in hun werk zijn over het algemeen gemotiveerd en productief. *Ziektekosten *Preventief.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Brief aan jezelf in de toekomst
Transcript van de presentatie:

Het genereren van LEADS! Welkom! Bij de workshop: Het genereren van LEADS!

Meteen een opdracht Schrijf de eerste indruk op die ik maak….! We komen hier straks op terug…

Wie ben ik? Arnold van der Leden 44 jaar, 3 kinderen Ulvenhout 8 jaar eigen trainingsbedrijf Verkoop Communicatie Leidinggeven

Mijn passie Mensen in beweging brengen Succesvoller te laten zijn Enthousiasme en betrokkenheid creëren En hun bevlogenheid te laten vinden

Kennen jullie elkaar al? Zo nee, is het dan een idee een voorstelrondje te doen?

KEI: brengt Kennis En Inspiratie Dus… Doe mee, laat je horen, des te leuker wordt het..

Wat gaan we doen? Soorten leads Netwerken Pauze Lauwe acquisitie Scripting Communicatie en 1e indruk Hoe kom je voorbij de secretaresse?

Het genereren van leads Drie mogelijkheden: Binnen je directe (warme) netwerk Via de contacten van je netwerk (= lauwe acquisitie) Koude acquisitie; wat is dat?

De moeilijkste… Koude acquisitie; wie heeft hiermee ervaring? Je benadert potentiële klanten, zonder enige binding. Wat is nodig? Goed humeur Doorzettingsvermogen Goed script Je eigen verhaal vinden

Wij gaan het hebben over: Leads genereren via je netwerk (= warme of lauwe acquisitie) Daarvoor is nodig: Je netwerk in kaart brengen (wie heeft dat al gedaan?) Je netwerk gebruiken/ om hulp vragen Acties maken(= bellen of mailen)

Wat is een netwerk? Gebruik maken van contacten die je al hebt of gaat maken Kortom er is een band tussen jou en de ander (of die ga je realiseren in de toekomst) Belangrijk dus: een klik/ goed gevoel creëren zodat er een gunfactor ontstaat

Wat is een netwerk (2) Elke groep of (tijdelijke) groepsvorming is te zien als een netwerk Elke samenkomst met anderen is een netwerk Elke digitale community is een netwerk Elke groepservaring is een netwerk (studie, werk, buurt, sport etc)

Kortom We zijn nu al lid van heeeel veel netwerken….

Zaken doen… Zaken doen is voor 80 procent netwerken…! Dus: jouw succes hangt vooral ook af van hoe goed je netwerkt!

Voordelen van netwerken Snel contact met een ander Goed contact; op jouw behoefte afgestemd advies Je voelt je op je gemak Minder (marketing en sales) kosten dan commercieel/ koud benaderen Zowel op inhoudelijke probleemgebieden als commercieel mogelijkheden biedend

Je netwerk in kaart brengen Dit betekent dat je gaat bepalen wie je allemaal zo kent. Dit kan via: Linkedin Hyves/ facebook Etc Maar ook op de volgende wijze:

Maak eens een dagje vrij… En zet op een rij wie je allemaal kent Minimaal kom je op 100 contacten…!

Prive netwerk overzicht Soort netwerk Aantal personen Opmerking Familie en aanhang Vrienden en aanhang Buurtgenoten Studie Hobby Vorige werkkring Kindercontacten Totaal

Netwerklijst: familie Contact Bedrijf Functie Telnr Mail Overig

Leads uit je directe netwerk Totaal: Zeker 100 contacten……! Warm, benaderbaar en bereid!!! Goed actieplan bedenken (mailen, bellen, langs gaan,..) Maak voor jezelf een hanteerbaar overzicht!

Gestructureerd klanten maken Om te komen tot ÉÉN klant, KOUDE acquisitie 1 klant 4 offertes 20 afspraken 100 keer benaderen

Gestructureerd klanten maken Om te komen tot ÉÉN klant, WARME acquisitie 1 klant 3 offertes 10 afspraken 20 keer benaderen

Conclusie over klanten maken via je directe netwerk Begin met al je netwerken in overzichten te zetten Want: warme acquisitie is effectiever, leuker, makkelijker en succesvoller!!

Is het tijd voor een pauze? Vragen/ opmerkingen? Is het tijd voor een pauze?

Lauwe acquisitie; hoe doe je dat? Vraag je huidige klanten en je netwerk om hulp (mits ze tevreden over je zijn): Wie kennen ze die voor je interessant zou kunnen zijn? Vraag naam en gegevens van deze mensen Is het mogelijk dat je contactpersoon zelf deze mensen belt of benadert? Maar, wil je dat eigenlijk wel?

Lauwe acquisitie; hoe doe je dat (2)? Kun je de naam van je contactpersoon gebruiken als je deze mensen belt of benadert? Denk na of je bij deze hulp nog wat extra hier tegenover wil zetten (een extra korting, een geldbedrag, een hapje eten…)

Lauwe acquisitie: de voorbereiding Plan een acquisitiedag in Het liefst met anderen Op externe, inspirerende locatie Regel voldoende rust bij het bellen Hoe ga je bellen? Met vaste telefoon (heeft voorkeur) of niet?

Lauwe acquisitie: de voorbereiding (2) Maak een goed overzicht wie je wilt bellen Pennen bij de hand? Idem met schrijfgerei Zelfvertrouwen? Enthousiasme? Maak vooral een goed script En oefen dat vooraf..!

Script bij lauwe acquisitie Opdracht: maak de komende vijf minuten een script!

En? Wat hebben jullie bedacht?

Belangrijk in het script Introductie via een bekende Kwaliteit benoemen (die de ander je toedicht) of: Uniek voordeel benoemen van jouw organisatie Vragen om een afspraak (dat is je doel!)

Let op je 1e indruk De 1e indruk die je maakt, doet er toe! Aan de telefoon wordt de 1e indruk bepaald door: Intonatie (enthousiasme, zelfvertrouwen) Verbale communicatie (voordeel wat je biedt)

Hoe was de 1e indruk van mij? Laat eens horen?

Welke 1e indruk maakte jullie zelf vandaag? Vraag uw buurman/ buurvrouw eens naar de eerste indruk die u heeft gemaakt: Wat was de eerste indruk: In positieve zin? In minder positieve zin? Deel de eerste indrukken met elkaar….!

Hoe kom je nu voorbij de secretaresse? Je belt een bekende van iemand uit je netwerk Maar, je krijgt eerst een “afvanger” aan de lijn Wat ga je zeggen/ wat ga je doen? Wat zijn jullie ideeën?

Hoe om te gaan met de secretaresse? Wat bij mij goed werkte, was: Ik bel namens een gezamenlijke kennis (en de naam noemen) Ik bel namens een prive aangelegenheid

Einde aan de workshop Wat hebben jullie er van gevonden?

Succes met het genereren van leads!! Voor meer informatie: www.keiconsultancy.nl