Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Wij stellen ons graag aan u voor!
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Marketingplanning en -strategie
Strategisch personeelsbeleid
STRATEGISCHE PLANNING
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Planning Budgetten Break-even analyse
Aanzet tot strategisch denken
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Marco Oving Projectleider
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Business concept SMART-consultants
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Leiderschap.
Een startersgids voor innovatie
De kracht van HBSoftware
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
Wat is Customer Relationship Management?
Prestaties beoordelen
DE PRAKTIJKERVARING Financiën en Begroting Katrien Callens, HR-verantwoordelijke.
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
Meten is zweten Bespiegelingen over online-panelonderzoek bij medewerkers en studenten Vic Damoiseaux en Anneke de Jongh Woudschoten Conferentiecentrum.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Koe & Ondernemer in Balans Jørn Kjær Madsen “Grote stappen veel resultaat”
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Onthaal en service.
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Het nut van Business Planning
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
 A-94 A-94.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Project verbetering klantenservice
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Als je nog geen idee hebt …
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Past Performance Eerste ervaringen en hoe benut u uw kansen? Olaf Bovenkamp: hoofd ingenieursbureau gemeente Heiloo Marco van Beek: projectleider gemeente.
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
KENNISNETWERK HRM GROTE BEDRIJVEN. PROGRAMMA 13:30Opening 13:50HRM Future or past? 14:30Break 14:45Yuri van Geest 16:10Afsluiting.
Medewerkersraadpleging integraal onderdeel van benchmark Arnold Ziegelaar Research voor Beleid.
Informatiebijeenkomst Pilot Zorgvraagzwaarte Geriatrische Revalidatiezorg Patricia Geerts, beleidsmedewerker ActiZ Emi van Galen, beleidsmedewerker ActiZ.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Procesverbetering in de Zorg
Wat is uw kleur?.
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert

Motivatiethermometer Meet (on)tevredenheid Geschikt voor medewerkers en klanten Geen rapportcijfers of gemiddelden Benoemt aspecten die (de)motiveren Benoemt prioriteiten management Flexibel, eenvoudig, snel, goedkoop Toepasbaar vanaf 50 respondenten

Medewerkerstevredenheid Hoe vergroot ik mijn kansen op de arbeidsmarkt? Hoe bind ik belangrijke medewerkers? Waarom vertrekken medewerkers? Hoe richt ik mijn personeelsbeleid in? Hoe vergroot ik het rendement van mijn medewerkers?

Klantentevredenheid Hoe vergroot ik mijn marktaandeel? Hoe bind ik mijn klanten? Waarom verlies ik klanten? Hoe verbeter ik mijn service? Hoe vergroot ik het rendement van mijn klanten?

Basis Motivatiethermometer Invloed op Mensen zijn tevreden, indifferent of ontevreden Tevredenheid over Aspect Tevredenheid algemeen

Basisfactor Invloed op Minder presteren betekent verlies aantrekkingskracht Tevredenheid over aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

Concurrentiefactor Invloed op Beter presteren betekent betere concurrentiepositie Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

Loyaliteitsfactor Invloed op Beter presteren betekent behoud aantrekkingskracht Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

Indifferente Factor Invloed op Beter of minder presteren heeft geen invloed Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

Werkwijze Keuze (sub)groepen Keuze tevredenheidaspecten Keuze wijze van dataverzameling (schriftelijk, telefoon, , internet) Keuze wie doet dataverzameling (geheel zelf------geheel uitbesteed) Dataverzameling Analyse en rapportage

Werkwijze Intake gesprek Projectvoorstel: planning en begroting Opdrachtverlening Uitvoering Oplevering: goedkeuring opdrachtgever Indien nodig nazorg

Proserv Consultancy Marketing en Tevredenheidsonderzoek Onderzoek, Plan en Uitvoering 100% kwaliteitsgarantie Voor meer informatie: Drs. Jan W. Brenninkmeijer, directeur Torenstraat 45, 5268 AS Helvoirt Telefoon Mobiel Telefax Wesitewww.proserv.nu