bij de administratieve verwerking van de verhuur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Verzekeringen, hypotheken en financieringen. Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
- Administratie - Analyse - Actie -
HANDLEIDING ONLINE BESTELLEN. Ga naar en klik op catalogus.
1. Inhoud les 4 berichten versturen en ontvangen.
Van boekhouder naar BoekMeester!
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Digitaal factureren/Digipoort Enschede
Presentatie Adobe Interactive Forms voor J-formulieren SA en SK.
Online kopen (e-shoppen) Lezing 12 oktober 2009 Peer Custers.
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
Kopersbegeleiding op Internet
Rooster Generator Voor Huisarts Posten
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
EDSO Software Digitale KCEGids EDSO Software.
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Handleiding TURBOCASH
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
Uw muzikale entertainer. Bent u ook wel eens op zoek naar een entertainer? Wij hebben gesproken met José Valley, al jaren succesvol muzikant Amsterdam,
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Een (financiële) zorg minder ! Wat is Cardec Cardec is een besloten vennootschap, opgericht door Mr. P.J.Ph. Dietz de Loos, advocaat te Wassenaar. Vanuit.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES ? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Online afsprakenboek Online agendasystemen
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Lezing door Kick de Wolff
De beste hypotheek tegen de laagste kosten! Door de kredietcrisis, eurocrisis, etc wordt het steeds lastiger om exact te berekenen hoeveel hypotheek u.
Uitgekiende hypotheek vergelijking! Onze ervaren en onafhankelijke hypotheekadviseurs vergelijken voor u de hypotheken bij bijna alle hypotheekverstrekkers.
StepStone Product Presentatie
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Clearing & Factoring door Fa-med Amersfoort, 29 september 2014
Copyright © 2005 AICN Automatisering - Presentatie Virtueel Boeken (4.0) Vanaf de website van de recreatieonderneming kiest de gast voor ‘online boeken’.
Voor het registreren en beheren van uw les- en pensionklanten
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
4.4 Een eigen huis of niet? Mensen kiezen vaak bewust om een huis te kopen, of juist te huren. Aan beide zitten voor- en nadelen. Deze voor- en nadelen.
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Pilservice module KNMP Voorjaarsdag 18 maart 2003.
Basisschool Op De Horst
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
Workflow – voor Wenschalets Altijd als eerste als optie inboeken Aanmeldingsformulier Factuur: 1) aanbetaling binnen 2) herinnering Restbetaling: 1) binnen.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
De Berichtenbox van MijnOverheid! 14 april
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Presentatie. Wie zijn wij? Sun & Wind energy solutions B.V. Geschiedenis Vestigingen CO 2 -neutraal Project: Benut je ZON.
Uren in Balans Toelichting Verlofaanvraagmodule Vakantie aanvragen via het medewerkersportaal in Uren in Balans Eenvoudig en snel! mei 2016.
Raadsinformatieavond PGB
Programma SVB Servicecentrum PGB Trekkingsrecht Mijn PGB Vragen ?
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
GOUD is geld de rest krediet
Uren in Balans Toelichting Aanvraagmodules Vakantie en uren aanvragen via het medewerkersportaal in Uren in Balans Eenvoudig en snel! April 2017.
Door op ‘next’ te klikken, gaat u door naar de volgende slide
Transcript van de presentatie:

bij de administratieve verwerking van de verhuur Boekingsassistent Ondersteuning van de verhuurder bij de administratieve verwerking van de verhuur van zijn vakantieverblijf

Inhoud Welkom Waarom een Boekingsassistent Stappen in een reservering Wat biedt de Boekingsassistent Demonstratie

Waarom een boekingsassistent de website zoals www.op-Ameland.nl ondersteunt het wervingsproces reclame, presentatie, informatie, zoeken, selectie, aanvragen d.m.v. beschrijving, foto’s, actuele beschikbaarheid, huurprijzen en lastminutes maar er komt veel meer kijken bij verhuur van een vakantiewoning => Administratieve verwerking verhuurders vragen: modellen van brieven, contracten, huisregels, hoe doe ik... Kortom … meer ondersteuning! logische uitbreiding van onze dienstverlening

Stappen in een reservering de aanvraag de acceptatie registratie alle gegevens versturen bevestiging, nota en voorwaarden (zoals huisregels) verwerking aanbetaling verwerking betaling versturen reisbescheiden aankomst gasten vertrek gasten afhandeling

De aanvraag Aanvraag rechtsstreeks via de op-Ameland.nl website (bij ons toch bijna 80%) Aanvraag via telefoon ook via de site via andere bronnen zoals VVV gids Aanvraag moet alle informatie bevatten die nodig is om de reservering te verwerken

De acceptatie is het een informatie-aanvraag of een reservering Reservering controles: is de periode vrij? wil ik de woning in deze periode aan deze mensen verhuren? Hebben ze nog vragen die eerst beantwoord moeten worden? Is er voldoende tijd tot de aanvang van de periode om alles te regelen? Alles OK => reservering definitief maken Zo niet => afwijzing sturen met uitleg

Registratie gegevens Vastleggen reservering door vastleggen alle gegevens in de eigen reserveringsadministratie aanpassen beschikbaarheid www.op-Ameland.nl website

Versturen bevestiging Hoeveel tijd is er nog tot de vakantie begint? Korte termijn (<2 weken) bevestiging, nota en voorwaarden opmaken en direct per email versturen gehele bedrag in één keer innen via telefonische- of Internet betaling reisbescheiden per email versturen (en evt telefoon/fax/email naar beheerder) Middellange termijn (2 tot 6 weken) bevestiging, nota en voorwaarden opmaken en per post versturen gehele bedrag in één keer laten overmaken reisbescheiden per post versturen Lange termijn (> 6 weken) aanbetaling binnen week laten overmaken restant-bedrag 1 maand voor vakantie laten overmaken

Verwerken betalingen Aanbetaling via bank verwerken in administratie Restant betaling verwerken in de administratie Controle op te late betalingen eventueel aanmanen als hardnekkig: reservering annuleren; en woning vrijgeven op website

Versturen reisbescheiden Versturen huurovereenkomst reisinformatie kortingsbonnen, etc.

Aankomst & vertrek gasten Bij aankomst (zelf doen of laten doen) gasten verwelkomen eventueel innen borg, toeristenbelasting, schoonmaakkosten, etc. Bij vertrek gasten uitzwaaien woning controleren eventueel schoonmaken eventueel retourneren borg

Afhandeling eventueel borg terugstorten reservering archiveren registratie gegevens voor afdracht toeristenbelasting

Wat biedt de Boekingsassistent? Geautomatiseerde afhandeling van de reserveringsadministratie

Wat biedt de Boekingsassistent (1) de aanvraag via de website: alle gegevens worden automatisch doorgesluist naar de Boekingsassistent. U hoeft niets over te typen via de telefoon: registratie van alle gegevens dooruzelf Het planbord biedt een overzicht per maand voor al uw accommodaties per jaar voor 1 accommodatie Vrije periodes: direct te boeken Bezette periodes: zien wie wat gereserveerd heeft

Wat biedt de Boekingsassistent (2) de acceptatie controle beschikbaarheid gaat automatisch door online verwerking en email kan nog op heel korte termijn geboekt worden registratie alle gegevens systeem legt alle gegevens van een reservering vast klantgegevens, reserveringsgegevens, notagegevens, betalingsgegevens maar ook alle uitgegane brieven, emails en telefoonnotities (als u dat wilt) versturen bevestiging, nota en voorwaarden (zoals huisregels) selecteert automatisch het goede bericht korte termijn, middellange termijn, lange termijn automatische opmaak van het bericht per email of per post in de door de gast gewenste taal

Wat biedt de boekingsassistent (3) De huurder kan zijn boeking met iDEAL betalen Veel mensen hebben internetbankieren en kunnen dus met iDEAL betalen U heeft snel zekerheid dat de boeking doorgaat (handig bij een lastminute) iDEAL betaling wordt automatisch verwerkt door de Boekingsassistent verwerking (aan)betaling registreert de betaling in het systeem (verstuurt aankomstbevestiging naar klant) controleert op te late betalingen en stuurt herinneringen uit (email, post of telefoon) versturen reisbescheiden selecteert automatisch het goede bericht automatische opmaak van het bericht per email of per post in de door de gast gewenste taal

Wat biedt de Boekingsassistent (4) aankomst gasten email vooraf: “prettige vakantie” vertrek gasten email achteraf: “bedankt, we hopen dat u een fijne tijd heeft gehad” misschien een enquete? afhandeling ondersteunt retourneren borg reservering archiveren gegevens vastleggen voor afdracht toeristenbelasting

Features Boekingsassistent Planbord geeft optimaal overzicht op beschikbaarheid altijd goed inzicht in bezetting boeken en reserveringen inzien vanuit het planbord Boekingsassistent kent het Reserveringsstappenplan Veel standaard berichten die u zo kunt gebruiken Standaard berichten zijn beschikbaar in Nederlands, Duits en Engels professionele uitstraling van uw berichten naar uw gasten helpt om niets te vergeten en neemt werk uit handen, bijvoorbeeld: controle te late betalingen en versturen herinneringen kan grotendeels automatisch werken overal ter wereld te gebruiken (als u maar Internet-toegang heeft)

Deelname aan Boekingsassistent Programma wordt op dit moment gebruikt voor de verhuur van ongeveer 380 accommodaties op de Waddeneilanden. Kosten deelname: Eenmalige kosten Per huis €40,= (excl BTW) Jaarkosten (per 12 maanden) +€2,50 (incl BTW) per boeking ALLEEN als er gebruik gemaakt wordt van iDEAL voor deze boeking (deze kosten moeten wij grotendeels afdragen aan de bank)

Optionele uitbreidingen Boekingsassistent Boekingsassistent kent een groot aantal standaard brieven. U kunt deze zelf aanpassen aan uw eigen wensen. Als u dat (eenmalig/initieel) door ons wilt laten doen kan dat: Optioneel: voor het importeren van uw bevestigingsbrieven, huisregels en nota's in het systeem Eenmalig € 100,= (excl BTW) U kunt dit zelf ook doen, dan zijn er uiteraard geen kosten aan verbonden. We kunnen -op verzoek- een telefonische demonstratie van de Boekingsassistent geven. Deze duurt ongeveer een half uur. Hieraan zijn geen kosten verbonden.