Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

De arbeidszorgmedewerker in Vlaanderen in beeld - enkele cijfers Globaal beeld van 'de arbeidszorgmedewerker' 2012 (algemene cijfers, profiel, context)
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Toepassingen op regressie
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
F-NL/Rinus SimonisMastering the basics of electrical drives March 27, 2009 Encoder 1.Een encoder, is een elektromechanisch apparaat dat de stand of beweging.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
1Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen &  vorige toestand uitgang.
Sequentiële schakelingen
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1. *12 februari 1809 † 19 april
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
CPP bij kinderen Chapter 8. Cerebral perfusion pressure. Ped Crit Care Med 2003; 4 (suppl): S Downard et al. Relationship of cerebral perfusion pressure.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Bare Buttocks sessie Conservatieve behandeling diverticulitis:
Cijfers Zorg en Gezondheid
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
Uitleg scheikundige begrippen
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Compter en français (tellen in het Frans)
Waar gaat het nou toch om?!
Zo zit dat met uw pensioen!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Hoofdstuk 6 – Objectgeoriënteerd Programmeren: Overerving
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
WAT IS MANTELZORG?.
Transcript van de presentatie:

Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007

Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 2 Monitoren van KPI’s van uw introductie Sales Performance – Volume, omzet, prijs, doorstroming en distributie Situatie in de winkel – Facings, positie / lokatie, out of stock Distributie Gap – Selling vs Non Selling Stores Consument – Bekendheid en imago Media – Sales impact GRP’s

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 3 Sales Performance RMS / ScanTrack Express Markten – Food, Drug en/of Petrol. Absolute / relatieve accounts. Feiten – Standaard: volume, omzet, prijs, distributie, doorstroming – Uitbreiding: promotie volume / omzet, promotie distributie Output – Excel tabellen en grafieken Levering – Wekelijks, max. 10 werkdagen Hoe presteert uw introductie in termen van distributie, rotatie en aandeel? PC GEWOGEN DISTRIBUTE ITEM AITEM B ITEM CITEM D FOOD/DRUG-PERF INCL ALDI EXCL LIDL

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 4 Situatie in het winkel AS / Winkel Observaties Winkel Registratie – Merk X Markten – Food + accounts – Drug en Petrol na toestemming retailer Feiten – Facings, out of stock, lokatie in de winkel, positie op het schap. Tailor made registraties mogelijk. – Combi met sales o.b.v. winkel clusters optioneel Output – Excel tabellen – Combi Scan- track Express mogelijk Levering – Na 1 week Zijn de condities van mijn introductie op winkelvloer naar wens?

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 5 Distributie Gap AS / Store Explorer Omzet per winkel (corr.) Vergelijking winkels met en zonder Merk X Output – Grafieken Levering – Eenmalig, in overleg Markten – Winkelgroep met introductie en zonder, binnen Food, Drug of relevante account Feiten – Doorstroming, aandeel Kan ik argumentatie vinden om meer listings te krijgen?

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 6 Media AC / Media Tracking Output – Excel grafieken en tabellen Levering – Eenmalig, in overleg Markt – Food en/of Drug Feiten – Media Incremental, Base, Omzet per GRP Leveren mijn media investeringen voldoende op voor mijn introductie?

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 7 Consument CR / Consumenten Tracking Naamsbekendheid ontwikkeling Output – Excel grafieken Levering – Eenmalig of meerdere malen, 1 week na meetperiode Feiten – Naams-, reclame bekendheid (TOP, Spontaan geholpen) en Imago (o.b.v. stellingen) Standaard 150 respondenten per meting Standaard doelgroep: Boodschappers In hoeverre is de introductie bekend bij de consument? Wat voor beeld heeft de consument van de introductie? Imago ontwikkeling

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 8 Investering Sales Performance – Standaard, vanaf € 65 EAN / week, minimaal € 500 Winkel Observaties – Eenmalig vanaf €1.500, extra weken vanaf € € 500 Distributie Gap – Per product/markt combinatie € Media – Vanaf € Consument – Eenmalig tussen € en € – Elke extra meting tussen €1.250 en € Afname minimaal 3 onderdelen: 5% korting, alle onderdelen 10%

Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 9 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company