Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 2 Monitoren van KPI’s van uw introductie Sales Performance – Volume, omzet, prijs, doorstroming en distributie Situatie in de winkel – Facings, positie / lokatie, out of stock Distributie Gap – Selling vs Non Selling Stores Consument – Bekendheid en imago Media – Sales impact GRP’s
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 3 Sales Performance RMS / ScanTrack Express Markten – Food, Drug en/of Petrol. Absolute / relatieve accounts. Feiten – Standaard: volume, omzet, prijs, distributie, doorstroming – Uitbreiding: promotie volume / omzet, promotie distributie Output – Excel tabellen en grafieken Levering – Wekelijks, max. 10 werkdagen Hoe presteert uw introductie in termen van distributie, rotatie en aandeel? PC GEWOGEN DISTRIBUTE ITEM AITEM B ITEM CITEM D FOOD/DRUG-PERF INCL ALDI EXCL LIDL
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 4 Situatie in het winkel AS / Winkel Observaties Winkel Registratie – Merk X Markten – Food + accounts – Drug en Petrol na toestemming retailer Feiten – Facings, out of stock, lokatie in de winkel, positie op het schap. Tailor made registraties mogelijk. – Combi met sales o.b.v. winkel clusters optioneel Output – Excel tabellen – Combi Scan- track Express mogelijk Levering – Na 1 week Zijn de condities van mijn introductie op winkelvloer naar wens?
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 5 Distributie Gap AS / Store Explorer Omzet per winkel (corr.) Vergelijking winkels met en zonder Merk X Output – Grafieken Levering – Eenmalig, in overleg Markten – Winkelgroep met introductie en zonder, binnen Food, Drug of relevante account Feiten – Doorstroming, aandeel Kan ik argumentatie vinden om meer listings te krijgen?
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 6 Media AC / Media Tracking Output – Excel grafieken en tabellen Levering – Eenmalig, in overleg Markt – Food en/of Drug Feiten – Media Incremental, Base, Omzet per GRP Leveren mijn media investeringen voldoende op voor mijn introductie?
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 7 Consument CR / Consumenten Tracking Naamsbekendheid ontwikkeling Output – Excel grafieken Levering – Eenmalig of meerdere malen, 1 week na meetperiode Feiten – Naams-, reclame bekendheid (TOP, Spontaan geholpen) en Imago (o.b.v. stellingen) Standaard 150 respondenten per meting Standaard doelgroep: Boodschappers In hoeverre is de introductie bekend bij de consument? Wat voor beeld heeft de consument van de introductie? Imago ontwikkeling
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 8 Investering Sales Performance – Standaard, vanaf € 65 EAN / week, minimaal € 500 Winkel Observaties – Eenmalig vanaf €1.500, extra weken vanaf € € 500 Distributie Gap – Per product/markt combinatie € Media – Vanaf € Consument – Eenmalig tussen € en € – Elke extra meting tussen €1.250 en € Afname minimaal 3 onderdelen: 5% korting, alle onderdelen 10%
Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 9 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company