Corporate Guidelines
Inhoudstafel Voorwoord Visuele identiteit Logo Baseline Typografie kleurgebruik
Voorwoord Binnen een onderneming is de eigen identiteit van groot belang. Hierdoor wordt een onderneming herkenbaar. Het is belangrijk dat er een uniform en consequent gebruik is van logo, lettertype en briefpapier. Taal, gedrag en communicatie zijn ook onderdelen die moeten voldoen aan bepaalde richtlijnen. Al deze factoren samen vormen het imago van het bedrijf. Het imago is ook terug te vinden in de huisstijl van het bedrijf. Het is belangrijk dat dit altijd op dezelfde manier gehanteerd wordt zodat de onderneming herkenbaar wordt en blijft. De richtlijnen die hieronder genoteerd zijn, zijn van groot belang dat ze gevolgd worden voor het imago en de herkenbaarheid van de onderneming.
Visuele identiteit
Het logo Basisvoorstelling Het logo toont de persoonlijkheid van Eventure. Het is van groot belang dat het steeds met dezelfde kleuren en in dezelfde stijl wordt gebruikt. Het zorgt voor herkenbaarheid en identiteit van onze onderneming. Het logo wordt gebruikt in onze onderneming als kenteken.
Het logo Afmetingen Minimale witruimte De minimale witruimte moet niet groot zijn, maar moet wel een beetje aanwezig zijn. Zo wordt er meer aandacht gericht op het logo. Minimale grootte Hieronder zie je hoe groot het logo minimum moet zijn. 50 mm
Het logo Toepassingen Het logo mag niet aangepast worden en moet steeds op dezelfde manier gebruikt worden. Dit maakt het de mensen duidelijk dat het over onze onderneming gaat. Mogelijke correcte gebruiksvormen Met de baseline Zonder baseline
Het logo Foutieve toepassingen Slechte verhoudingen Het logo uitrekken De kleuren aanpassen Een achtergrond toevoegen aan het logo
Baseline Algemeen Onze baseline “Venture the future” is waar onze onderneming voor staat. We staan voor ons wagen aan de toekomst, uitdagingen aan gaan en hier volledig voor gaan. De baseline toont duidelijk welke doelen we voor ogen hebben. Het geeft weer dat we ons verder zullen drijven dan onze concurrenten.
Baseline Grafische weergave Het is belangrijk dat de baseline altijd onder het logo wordt weergegeven in het lettertype Andale Mono.
Typografie Andale Mono Het lettertype dat altijd gebruikt moet worden voor titels is Andale Mono. Dit zorgt ervoor dat we de identiteit van de onderneming doortrekken in het toch wel opvallende lettertype dat we gebruiken. Voor de teksten die geschreven worden gebruiken we Calibri. Het lettertype wordt zowel voor gedrukte toepassingen als niet gedrukte toepassingen.
Kleurgebruik Algemeen De kleuren die gebruikt worden zijn bepaald door de emoties de ze uitstralen. De rode kleur die gebruikt wordt staat voor de passie en liefde voor ons werk. Ook de warmte die leeft binnen onze onderneming. De gele kleur staat voor de levensvreugde, energie en kracht die we binnen onze ondernemingen hebben. Dit wordt ook verder gezet in onze evenementen die we organiseren. Rood = 151 Rood = 251 Groen = 60 Groen = 203 Blauw = 67 Blauw = 75