Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Handelsregister Themadag VIAG 21 maart 2014
Advertisements

Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Wegwijzerdementie.
van privaat naar publiek Johan G. Hakkenberg Algemeen directeur RDW.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Zaakgericht werken in samenhang
voor financiële rapportages
De kracht van MySolution
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Leven met Bagger in de Alblasserwaard- Vijfheerenlanden.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
(Interactieve) voormeldingen
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
(Kwaliteit op bedrijventerreinen) 3 Een 3 sporenaanpak van revitalisering, beheer en collectieve services Presentatie tijdens Raadscommissie Parkstad Limburg.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Platform Afnemers bedrijven en rechtspersonen Eén digitale overheid: betere service, meer gemak.
Ervaringen als bevoegd gezag met de PGS 15 blusinstallaties
Kleinschalige Bedrijfshuisvesting; Hoe pakken we het aan? Deskundigenbijeenkomst 3 februari 2008 Martin Hessels & Erwin Ketelaar.
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 Dienst Hoe verder na 23 dingen?
Citymarketing Hilversum 2006
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Samenwerken aan veiligheid Toespraak burgemeester J. van Belzen voor de Conferentie “Werken aan veilige PGS15 opslagen” 26 september 2012.
Bijpraten over de Wmo
Convenant Rotterdam Half Time Tribune MKB-Rijnmond 1 1.
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.
Ondernemingsdossier Programmabureau Ondernemingsdossier Michel Bloemheuvel Joost Molenaar Programmabureau Ondernemingsdossier MeetUp Digitale Stedenagenda,
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Implementatie Mijn Overheid Berichtenbox bij gemeente Almere
Energie en Duurzaamheid Stichtingsraad SBO, werkgroep Energie en Duurzaamheid 4 april 2013.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Titel van de presentatie | 20 oktober 2010 Afsprakenstelsel eHerkenning Freek van Krevel Versie 28 november 2011.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
“Gentleman we have run out of money,now we have to think” Voorbereidende vergadering d.d. 23 januari 2013: Visie Werk en Inkomen en Wsw.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Afspraakgericht werken Snel balie
Impressie e-factureren
Hoe kom je tot een succesvolle aanpak?
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Idensys pilot Rotterdam
VHS/Verhuizing & Emigratie
Digitale aangifte overlijden
“Omgeving in beweging”
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Ondernemen in Pijnacker-Nootdorp
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers
Transcript van de presentatie:

Scoren met eHerkenning

- Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag en verwachtingen voor morgen - Ontwikkelingen de komende periode - Informatie en vragen? e-Herkenning - Agenda

- Logische stap in ontwikkeling dienstverlening: betere dienstverlening voor ondernemers, in navolging van ontwikkeling dienstverlening voor burgers - Besparingsmogelijkheden door efficiëntere dienstverlening - Beter benutten mogelijkheden bestaande mid-office en front-office omgeving - Het is een iNUP bouwsteen e-Herkenning - Waarom wij aansluiten op eHerkenning?

- Zoetermeer volgt de ontwikkelingen rond dienstverlening en iNUP altijd al op de voet - We kregen concrete vragen van bedrijven, waaronder een woningbouwvereniging - We hebben contact gezocht met: - marktpartijen die aansluitingen voor overheid en voor ondernemers (herkenningsmiddelen) leveren - onze leverancier van de e-dienstverlening en andere SIM-gemeenten - Nagedacht over betrouwbaarheidsniveaus - Nagedacht over eindgebruikerservaring Alle partijen, over de hele keten, bij elkaar gebracht om de oplossing te bouwen e-Herkenning – Zoetermeers aanpak aansluiting?

- Leveranciers benaderd (midoffice en frontoffice) - Samenwerking gezocht vijf andere gemeenten (Barendrecht, Barneveld, Gulpen Wittem, Midden Delfland, Veere) - kosten delen generieke onderdelen, een standaard oplossing, samen sterk, kennisuitwisseling. - Workshops, inventarisatie, opstellen requirements - Afspraken vervolg (fase 1) aansluiting, waaronder eHerkenningsmakelaar - Implementatie en aansluiting e-diensten e-Herkenning – hoe geimplementeerd?

De koppeling met eHerkenning is gerealiseerd - Eerste 11 producten ‘live’ op - Zoetermeer ondersteunt niveau 1 en 2 - Gebruiken een generieke aansluiting: alle bestaande e-diensten geschikt voor eHerkenning -Fase 2 gestart met de vijf gemeenten - Prefill, “Mijn Zoetermeer” - Communicatieplan - Samenwerking regio Haaglanden VOG e-Herkenning - Stand van vandaag 1.Algemeen bezwaar 2.Bezwaar bouwvergunning 3.Afspraak inzage bouwarchief 4.Melding evenement 5.Aanvraag evenementenvergunning 6.Melding informatiekraam 7.Aanvraag loterijvergunning 8.Aanvraag standplaatsvergunning 9.Aanvraag subsidie oud papier 10.Aanvraag rioolaansluiting 11.Melding terrasexploitatie

- Inzet op diensten met een relatief groot volume om snel voordeel te behalen - Naast digitale intake, ook meer digitale uitgifte grote besparing voor zowel gemeente als bedrijfsleven - Hogere beveiligingsniveaus toevoegen om meer producten te kunnen aanbieden - Aansluiting KvK (NHR) zal meer functionaliteit mogelijk maken - Aansluiting Belastingdienst op eHerkenning zal grotere adoptie door bedrijfsleven opleveren e-Herkenning - Verwachtingen voor morgen

eHerkenning meer onder de aandacht brengen van ondernemers - Zoetermeerse ondernemers benaderen, Meet&Greet, maar ook rechtstreeks - Vernieuwde digitale balie voor ondernemers en inzet sociale media (bijv. Linkedin) - Ambtenaren bij EZ informeren en betrekken - Producten en diensten (soort en volume) voor bedrijven geïnventariseerd: relevantie in communicatie Uitbreiden aanbod producten en diensten - Bijv. aangifte overlijden, parkeren, APV’s, en bezwaar aanslag belastingen -‘Mijn Zoetermeer’ voor ondernemers - Pilot Antwoord voor bedrijven, ondernemersplatform; aanbieden van e-diensten via meer ingangen e-Herkenning – Ontwikkelingen komende periode