Accountmanagement Hoofdstuk 6.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Seminar Vendor Performance Management Donderdag 17 september Professionalisering Supply Chain Management door beter Contract Management Jan van.
Marketingplanning en -strategie
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Aanzet tot strategisch denken
Let’s make it in West Brabant! Van strategische naar investeringsagenda Paul Nijskens: directeur NV REWIN West-Brabant.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
EXCHANGE ROADSHOW 4 november 2008Neeltje Haaima. Agenda  9:00Intro - Neeltje Haaima  9:05Intro – Heath Madison  9:20Mobility  10:00Unified messaging.
Strategische Marketing Planning
Finance & Business Control
1 E-Blokart Ontwerpmethodologie 2006 Presentatie van de projectplanning Jens de Boer Karen Warnier Michaël Raets David Zimmer Robin Lataire.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
EVALUATIECRITERIA MASTERPROEF Campus De Nayer, dept IW, 7 november
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
Inleiding in de Marketing
Innovatie voor kwaliteitskringen
Realisten aan het roer Naar een prestatiegerichte governance van IT Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie NGI Groningen, 13 april 2004.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Werktuigkunde, Gebouw Z Tel : Vrije Universiteit Brussel - Mechanical Engineering - Acoustics & Vibration.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.
Salesmanagement Hoofdstuk 8.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Internationalisering
E-solutions voor uw bibliotheek Joep Bastiaans Account Manager OCLC 31 oktober 2013.
OSN Digital Document Day Vrijdag 3 oktober OSN Digital Document Day 2008 Welkom Even voorstellen Strategie OSN Doel en verwachting Programma Tot.
TRENDS and impact on your Business
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Marketingstrategie.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Indeling van hoofdstuk 2
Rioolreparaties in GBI
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Transcript van de presentatie:

Accountmanagement Hoofdstuk 6

Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren

Doelstellingen Ontstaan accountmanagement Werkzaamheden van een accountmanager Customer Rating Accountplan Inirchting accountmanagement

Accountmanagement Ontstaan accountmanagement: Past binnen marketing filosofie 20/80 regel Behoud makkelijker dan new new Verhoogde concurrentie

Accountmanagement Werkzaamheden: Overleg met accounts (45%) Markt- en accountanalyse (15%) Intern overleg (20%) Opstellen accountplan (20%)

Porter’s Value Chain

Porter’s Value Chain PSU DMU

Accountmanagement Ontwikkeling van een account: Pre-relatiefase Vroege fase Ontwikkelingsfase Lange termijn fase Finale fase

Accountmanagement Customer rating: Accountoriëntatie (hoe zit klant in elkaar) Relatieoriëntatie (hoe verkopen we) Product-dienstoriëntatie (wat en hoeveel) Indeling arbitrair

Accountmanagement Customer rating: Kiezen items Rating Wegingsfactor Score (R x W) Klant categorieën

Accountmanagement Customer rating Doelstellingen bepalen Beschikbare tijd over accounts verdelen Input voor accountplan

Accountmanagement Niveaus van accountmanagement Regionaal Nationaal Internationaal

Accountmanagement Plaats van accountmanagement P-principe (product) G-principe (geografisch) M-principe (markt) Matrix Allerhande mengvormen

Accountplan Interne afstemming tussen accountplannen en productplannen Accountgerichtheid Jaarlijkse presentatie aan management Lange en korte termijn doelstellingen Onderscheid in intern- en extern accountplan

Accountplan Onderdelen Accountanalyse en marktanalyse Accountdoelstellingen en –strategie Accountbewaking en -evaluatie

Accountplan Accountanalyse en marktanalyse: Accountgegevens Marketingbeleid account Marktanalyse Omzet- en winstanalyse Doelstellingen en activiteiten

Accountplan Accountdoelstellingen en –strategie: Doelstellingen: Kwantitatief vaststellen Accountstrategie: Porter, Ansoff of portfolio

VRAGEN?

Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven

Einde

Einde