Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Usability analyse.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Marketing Werkgroep 6.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media.
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Academische vaardigheden - C1.5
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Gebruiksvriendelijke websites
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Inbound Marketing Plan
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Online marketing Expert (in een week)
Visie & Strategie.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
4. Online strategie Internet scorecard
Online filmpjes maken. (
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Online filmpjes maken. (
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
PCNHCB PRESENTS : PC & Netwerk Help center Brabant Microsoft Office 2013 Powerpoint.
Social media.
Solliciteren: wat wil ik?
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Van Opdracht tot Website
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
E health, Domotica en E-learning
Social media Wat deel je wel en niet?.
De website.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen

Agenda Terugblik vorige week Programma deze les: Conversiedoelen, trechters Doelgroepen/persona’s

Wat is Google? Google Analytics Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs Vind een bedrijf... Terugblik Website optimalisatie Website usability

Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?

Doelen

Bedrijfsdoel Gewenste resultaat 1.Waarom bestaat je website? 2.Wat hoop je te bereiken voor je bedrijf door middel van je website? 3.Waar liggen de prioriteiten van de website?

Doelstellingen Specifieke strategieën bepalen Je beantwoordt de “hoe” vraag. Voorbeelden Het meer doen van X - we gaan meer cross / up selling doen. Het verbeteren van Y – het verbeteren van het winkelwagentje. Het verminderen van Z – het aantal bounces op een pagina verminderen.

KPI statistieken die iets vertellen over de voortgang van je doelstellingen Conversie percentage, Bouncepercentage, Gemiddelde bestelwaarde en loyaliteit (bezoekfrequentie en geschiedenis in Google Analytics).

Specifieke doelen Numerieke doelen Een beknopt voorbeeld voor een webshop: Bedrijfsdoel = verkopen Doelstelling = meer cross- / upselling KPI = grootte van de bestelling Specifiek doel = 80 euro per bestelling = x euro per maandndicator van je succes.

Conversiedoelen …

#2: Doelen instellen Iedere website heeft één of meerdere doelen. Denk aan het inschrijven op een nieuwsbrief, x aantal bezochte pagina's of het invullen van een contactformulier. Het is belangrijk dat je deze doelen meet. Je kunt dan namelijk later bijvoorbeeld zien welke verkeersbron voor de meeste conversies zorgt. Of welke juist niet. Aan de hand van deze gegevens kun je dan beslissen welke verkeersbron aandacht nodig heeft. Hoe je een doel kunt instellen laat ik in dit artikel zien: Instellen van doelen binnen Google Analytics. Instellen van doelen binnen Google Analytics

Instellen doelen doelen-in-google-analytics/ doelen-in-google-analytics/

Discussie Groepen van 3/4 Neem eens p/p 3 soorten websites/merken in gedachten. Wat zijn denk je de (conversie)doelen van deze websites? Verschilt dat met de doelen van de organisatie? Hoe zit dat met jullie eigen organisatie????

Opdracht 1: Doelen In je groep Formuleer een aantal uitdagingen/ problemen voor de website je organisatie Formuleer daarnaast drie reële conversiedoelen die de organisatie in GA op zou moeten nemen

Trechters Van ‘in winkelmandje’ tot ‘ik wil betalen’ Precies zien wanneer de mensen de website verlaten len-van-doelen-in-google-analytics- deel-2/ len-van-doelen-in-google-analytics- deel-2/

Trechters Uc Uc

Paar tips

Je eindverslag… moet iig bevatten: SWOT, en [1] Doelen Volgende week af i.v.m. spontane presentaties en feedback/consultancy: SWOT, opdrachten [1] Doelen

Documenten / PPT’s terug te vinden op