Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Verborgen vormen van pesten
Godsdienst 1.
Optimaliseren van het assortiment
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Training Omgaan met service
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Wie het begrijpt mag het uitgeven
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
H8: Distributie.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Wilt u uw kleding laten bedrukken
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Godsdienst 1.
Ben jij reclamewijs? QUIZ.
Social media presentatie
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Aanvaarding en tolerantie
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
EEN VAN DE GENOMINEERDEN IN EINDSTRIJD…. GELUK VOOR IEDEREEN.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 2. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Informatie management HC2
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Communicatie is de basis
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
T Shirts bedrukken T shirts laten bedrukken wordt gedaan omdat het voor veel verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld door bedrijven.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Meer communiceren met een klein budget
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
What will you do to change the
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct Uitwerken concept DEM
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Media.
Customer service & Relatiemanagement
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11

Inhoudstafel Wat? Criteria Waarom een relatiegeschenk ? Wat is IN ? Voorbeelden Verschillen tussen culturen Het is eens iets anders…

ALS men het juiste relatiegeschenk inzet Wat? een prima middel om  marketing-,  communicatie-  of PR- doelen te bereiken ALS men het juiste relatiegeschenk inzet

Verschil met promoartikelen Promotieartikelen-‘give aways’  reclame maken  op grote schaal verdeeld  vaak bedrukt met het merk of het logo  niet gelijk aan 4 + 1 gratis  bv. uurwerk, balpen  doel een commerciële relatie te onderhouden (realtiegeschenken)

Criteria Past het geschenk bij jezelf?  geen tegenstrijd - passen bij imago (gever/product)  ondersteunt gewenste imago - eerlijk (niet anders voordoen dan je bent)  geen tegenstrijd

Criteria Past het geschenk bij de relatie die je hebt met de ontvanger? - niet overdrijven - moet contacten kenmerken  onderlinge relatie inschatten ZO NIET werkt het geschenk vervreemdend

Criteria Zijn de geschenken geschikt voor de beoogde distributie? - vorm waarin je het afgeeft  verpakking  bij bestelling/persoonlijk  laten nemen/zelf geven  …

Criteria Springen de relatiegeschenken er voldoende uit? - verrassend - creatief - origineel Originaliteit gaat verder dan het opdrukken van een logo !

Criteria Zijn de geschenken een effectieve besteding van het budget?  achterliggende gedachtes : - wat bereiken - bij wie - hoe bereiken (strategie) - boodschap - wat mag het kosten

Waarom een relatiegeschenk? Relatiegeschenk is 'hot', 'cool' - doelgroep naar je toe trekken i.p.v. er op af te gaan - trends bestaan

Waarom … ? Biedt impact (tegen lage kosten) - lange levensduur bv. Memoblok met logo  100 blz met logo verspreiden = goedkoop !

Waarom… ? Cadeaus met emotie - nuttig/ aansprekend karakter - emotionele waarde toevoegen/ overdragen Dit werkt stimulerend en motiverend

Waarom… ? Cadeaus goed voor de (bestaande) relatie - behouden v klanten is goedkoper dan aanwerven - verstevigen v relaties - keuze maken volgens relatie

Waarom…? Geschenken bereiken werkelijk de doelgroep - persoonlijk dus effectief ! - weinig gaat verloren

Waarom…? Mogelijkheden relatiegeschenken enorm gegroeid - bedrukkingsmogelijkheden - veel promo-artikelen beschikbaar

Waarom… ? Nieuw: het digitale relatiegeschenk - internet - e-mail

Waarom… ? Cadeau wordt echt gewaardeerd - weinig mensen zijn geërgerd <-> reclame op tv, radio, …

Waarom… ? Relatiegeschenk als motor achter andere activiteiten - vergroten van communicatie - en PR - activiteiten die reeds bestaan

Waarom… ? De concurrentie doet het ook  druk op creativiteit

Wat is IN ? Kleding Schrijfwaren Glaswerk/ keramiek Kalenders Bureau-accessoires Prijzen, sierraden, horloges, klokken Textiel-producten (handdoeken e.d.) Badges, buttons, stickers, magneten e.d.

Bijvoorbeeld … http://www.relatiegeschenk.tv/

Verschillen tussen culturen Chinezen  1ste ontmoeting  geen scharen, messen, … ( = opzeggen vriendschap)  klok of horloge = bad luck  geen dure cadeaus (beh. Hongkong)  pen = waardevol instrument Japanners  Niet te vlug  Cadeau = vriendschap  Verpakking uiterst belangrijk  Geven volgt op krijgen!  Persoonlijk cadeau persoonlijk overhandigen !  = status, = cadeau !

Het is eens iets anders … Verwelkoming op vliegveld 10 minuten briefing plaats nemen op pilotenstoel en zelf stuur even overnemen 30 minuten vlucht Ingekaderd certificaat

Het is eens iets anders … delta plane initiatievlucht

EINDE Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11