Succesvol in onderwijs met ICT Praktijk case ICT basis op orde, vervolgstap: Succesvol in onderwijs met ICT modern onderwijs gericht op talentontwikkeling aantrekkelijk voor docenten & leerlingen moderne ICT middelen oktober 2012
Hoofdlijnen aanpak: Stap 1 Stap 2 Stap 3 ICT huis op orde Visie en ICT infra Digitale didactiek Verhaal de ruit ICT ambitieplan 1 Pilot met 32 vraagstellingen
Stap 3: Inspiratie & Transpiratie
Didactisch gebruik van ict voor leren MT als stuurgroep Duidelijke doelstelling, opdracht en kaders Mijlpalen-, activiteiten- en besluitenplanning Heldere rolverdeling Regelmatige monitoring door de stuurgroep Draagvlak en betrokkenheid Inzet vakmanschap Communicatie Stakeholderbetrokkenheid Ontwikkelaanpak Projectmatig Procesmatig Samenwerking Leiderschap Visie Deskundigheid Digitaal leermateriaal ICT- Infrastructuur Didactisch gebruik van ict voor leren
Transpiratie: structuur & inhoud Doelstellingen o.b.v. 4 in balans Visie Deskundigheid Digitaal lesmateriaal Didactisch gebruik ICT infrastructuur & leermiddelen Planmatig: Bottom-up: doelstellingen en plannen per locatie specifiek uitgewerkt Activiteitenplan -mijlpalenplan -Besluitenplan
Inspiratie: ruimte geven Pilots : Ruimte voor Initiatief per locatie Actieve & enthousiaste docenten Oog voor Kwaliteit &kwantiteit van digitaal lesmateriaal Zelf ontwikkelen / arrangeren of inkopen ? Monitoren van succesbepalende elementen: Resultaten volgen en delen /bijsturen Enthousiasme vasthouden docenten Projectmatig samenwerken Betrouwbare infrastructuur & dienstverlening. Externe ontwikkelingen blijven volgen. Organisatiekwaliteit volgen & verhogen Balans in n besluitvorming & uitvoering
Resultaat en effecten … Concreet WIFI Docenten met tablet / laptop Sharepoint Pilots gestart Effecten School met enthousiasme & ambitie voor ICT gericht onderwijs Docenten volop aan de slag! Initiatieven op alle locaties. Lerende organisatie: delen & vermenigvuldigen Onderwijsvernieuwing voor leerlingen Ambitie 2013 / 2014 ….. ……..Boeken aan de kant
Nieuwsgierig? Neem contact op