Gastcolleges Wo 8-1019:20 - 20.30 Dhr vd PoelPersonal Choice.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Verborgen vormen van pesten
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Workshop creatief brainstormen
Hoe ik verander Shirine Moerkerken
Where business meets technology
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
Beste verkochte boek aller tijden?
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Indien je vóór mij zou sterven,
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 3.
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Ho 7: Creatief denken.
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Bijbeltekst: 1 Samuël 20.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Wel Jong, Niet Hetero 18/10/2013 Ilse Bockstaele
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Les 5 – Goed doen 2.0.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Heel interessant !.
Medmec04 les 1 Engagement.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
 A-94 A-94.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Advies Strategische Agenda Hoger Onderwijs.
Talent in Ontwikkeling
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
“Gentleman we have run out of money,now we have to think” Voorbereidende vergadering d.d. 23 januari 2013: Visie Werk en Inkomen en Wsw.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Crowdfunding.
What will you do to change the
Convergeren: keuzes maken
Welkom Havo 5..
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Persoonlijk Leiderschap
Design Thinking Immo Dijkma
Design Thinking Immo Dijkma
5 valkuilen & Tips.
Workshop creativiteit
Transcript van de presentatie:

gastcolleges Wo : Dhr vd PoelPersonal Choice

Trends ? Vergroening – CO2 uitstoot, Kyoto akkoord Krappe arbeidsmarkt – technici, dienstverlening – talent, vergrijzing, Lissabonstrategie: hoger opgeleiden Ondernemerschap – concurrentiepositie, innovatief, creatief – microkredieten Businessmodel C&C – persoonlijke ontwikkeling, balans privé-werk

Presentatie accountplan Maximaal 20 minuten 10 minuten vragen stellen Kop – inleiding – wat wil je zeggen? Romp - argumenten Staart - acties

Beoordeling presentatie Weergave accountplan – kort Mogelijke acties? – creativiteit - lang Overtuiging Onderbouwing

tips Besteed aandacht aan je presentatie De ppt moet je verhaal ondersteunen – ppt is niet leidend! Een plaatje of schema zegt meer dan woorden - voorbeeldje

Huis te koop

Onderhandelen Onderhandelen is een communicatieproces waarbij je overeenstemming probeert te bereiken en een aantal belangen worden gedeeld en een aantal niet. Je probeert samen naar een oplossing te zoeken.

5 tips – Ury ‘onderhandelen met lastige mensen’ 1. Belangen!! –Wat is het belang van de ander? –Wat wil jij? 2. wat zijn de mogelijke opties? –meerdere oplossingen zijn mogelijk –wees creatief

5 tips 3. Probeer een onafhankelijk/objectieve norm vast te stellen. ‘Wat is redelijk?’. –Adviseur –makelaar 4. wat zijn de alternatieven? –voor de ander –voor jou 5. voorstel –zet hoog in –wat is het minimumpakket en hoe verhoudt dat ten opzichte van je alternatief

Wees creatief Een man komt met z’n Ferrari in de regen langs de bushalte. Daar staan zijn beste vriend, die ooit zijn leven redde, een oude vrouw die onmiddellijk naar het ziekenhuis moet, anders sterft ze, én de vrouw van zijn dromen, die na hem gezien te hebben altijd bij hem wil blijven. Hij kan maar één persoon meenemen in zijn Ferrari. Wat is de meest creatieve oplossing?

Oh, wat zijn we creatief! 'Onderzoek laat zien dat als we vijf jaar zijn, 90% van wat we bedenken uniek is. Als we zeven zijn, is dat nog maar 20% en als we volwassen zijn, is ons vermogen om met een origineel idee te komen nog maar 2%.' m=1218http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?ite m=1218

Wat is creativiteit? Creatief zijn is vernieuwend zijn Creativiteit is oplossingen bedenken Creatief zijn is 'out-of-the-box thinking' Creativiteit is originaliteit Creativiteit is anders denken

Wat stimuleert creativiteit? De uitdaging van complexe vraagstukken Samenwerken met een team of met collega's Vrijheid Openheid van geest en instelling en ruimte voor creativiteit Geestelijke rust en ontspanning

Grootste obstakels? Regels en procedures Te weinig tijd hebben Onwil of niet willen afwijken van de norm Negativisme Budget

organisatievormen A accounts – landelijke spreiding – nationaal accountteam – enkele accounts B accounts – regionale spreiding – regionaal accountteam – cluster van accounts bijv. banken en verzekeringen C accounts – lokale spreiding - vertegenwoordigers

dilemma A account die zich bevindt in een cluster en regio! Keuzes maken! –Missie, visie, strategie –Specialisatie in de cluster –Centraliseren versus decentraliseren

Product- versus accountmanagement Productmanagement – product aansturen op 4 p’s – consument – strategisch Accountmanagement – retail/ tussenhandel – tactisch en operationeel