Nog relevanter worden voor onze leden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Business mapping Business model canvas.
PSO for Microsoft Dynamics 2013
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Wat is interactieve marketing?
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Kennis Sessie PSO 2013.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Een startersgids voor innovatie
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving.
Een dialoog met klanten opbouwen
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
Maakjijstraksnaam.nl Annemiek Kraaijvanger Manager Corporate Communicatie Reed Business
Mamut SERVICE SUITE.
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Kennismanagement & Sociale media
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Waardering en beloning in een zelfsturende organisatie 4 juni 2015.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Waarom zou je als reseller/partner
Kluwer The end of Publishing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Het E-depot van Rotterdam
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Klantcontact: toen, nu, straks?
Kanaalstrategie ANWB retail
Voorbeeld presentatie
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Nog relevanter worden voor onze leden De stip op de horizon Nog relevanter worden voor onze leden Campagnemanagement bij ANWB Fabian van Lent Manager Marketing Intelligence

Klant kan niet centraler: ANWB = klant = ANWB Oprichting 1 juli 1883 Klant kan niet centraler: ANWB = klant = ANWB

We doen steeds meer

We worden groter

We doen steeds meer Wegenwacht hulpverleningen: 1,25 miljoen Alarmcentrale: 75.000 hulpverleningen ANWB Verkeersinformatie Medical Air Assistance: 4.000 inzetten

9 Magazines: 375.000 abonnees, 800.000 losse verkoop Verzekeringen: o.a. auto, fiets, motor, reis, 35 nieuwsbrieven Ledenvoordeel 5.000 producten ANWB Reizen: 400.000 passagiers (Fox, Pharos, Pin High, Travelhome, SNP) Winkels: 3,8 miljoen transacties Contact Center: 1,1 miljoen telefoontjes anwb.nl: 126 miljoen bezoeken 23 anwb apps

(Leden) stip op de horizon De ANWB wil zichtbaar zijn voor haar leden waar en wanneer dit voor hen relevant is. Alle campagnes worden volgens deze denkwijze ingericht. Leden op het juiste moment, via het juiste kanaal, op een effectieve wijze, met een relevant aanbod verrassen om zo tot (wederzijds) maximaal rendement en verbondenheid te komen.

“Wat de klant van ons verwacht” “Wat we daadwerkelijk kunnen” Portrait presentation template Tuesday, April 04, 2017 CRM “gap” Expectation Reality We understand them We value their business We deliver on our promises We remember them We strive for relevancy We are connected Product-centric campaigns Operationally focused Information & channel silos Independent business units Customer ad fatigue Limited capacity for engagement How can we possibly deliver on the “relationship?” “Wat de klant van ons verwacht” “Wat we daadwerkelijk kunnen” 8

Wat zien we nu | ANWB Contactmomenten worden nog beperkt benut ANWB heeft nog te weinig zicht op events bij leden Beperkte marketing middelen Marges staan onder druk Beschikbare marketing tools zijn niet geïntegreerd Wervingscampagnes m.b.t. traditionele media zijn niet meer rendabel op den duur Contactmomenten worden nog beperkt benut Hoge maildruk Als ANWB willen we relevante content delen – nu nog beperkt in mogelijkheden We willen relevanter communiceren over ledenvoordeel

Aansluiten bij de individuele behoefte van onze leden betekent… 10 Aansluiten bij de individuele behoefte van onze leden betekent… De leden verrassen met oplossingen/proposities die er toe doen. Gebruiken van klantkennis om dit mogelijk te maken. Inspelen op de klantbehoefte. Relevant Het inzetten van de kanalen waar de klant behoefte aan heeft (online met CC is core). Inspelen op en gebruik maken van nieuwe kanalen (verschuiving naar online/social/mobile). Multichannel Zowel service gericht als commercieel benaderen. De klant het gevoel geven dat de ANWB er voor hem of haar is. Gericht op loyaliteit en groei in klantwaarde. Service en commercie Zowel in- als outbound kanalen inzetten. Communiceren wanneer het de klant uit komt. Direct inspelen op actuele (latente) behoefte. In- en outbound De klant op het juiste moment, via het juiste kanaal, met de juiste boodschap benaderen. Klant triggers binnen de verschillende loyaliteitssegmenten initiëren de communicatie. Event driven

Groot aantal stappen is reeds gezet Professionalisering e-mail marketing Event driven marketing Inbound marketing Klantbeeld De rek is er dan nu ook wel uit. Om verder te komen moeten we dingen nu echt anders gaan doen. Outbound optimalisatie

We hebben u gisteren een email gestuurd heeft u vragen? Optimaliseren van klantinteracties De klant Klant vult survey in We hebben u gisteren een email gestuurd heeft u vragen? Offerte verstuurd Print Documents generated and mailed Offer acceptance feedback survey Survey Call Ctr Dank u voor het updaten van uw voorkeuren Web Twitter Vraag de klant om feedback te geven Email Banner met relevante suggestie Laat ons u voorkeuren weten Ledenvoordeel communiceren Nieuwsbrief aanbieding 1:1 ANWB Customer Interaction Hub 12 12

Campagne management tool ANWB op weg naar Inbound & Outbound fusion Campagne management tool Campagne definities Data bronnen Kanalen Campagne tracking Afgebakende scope Duidelijke fasering Breed draagvlak Focus in de aanpak

Fasering Afbakenen scope Functionaliteiten en wensen in kaart brengen Leverancierskeuze Ontwerpfase 1 CMT activiteiten Huidige e-mailactiviteiten Huidige direct mail activiteiten Opzetten EventDM activiteiten Direct benefits Hoger rendement e-mails en nieuwsbrieven Meer en betere DM campagnes EventDM kan echt van start gaan Fase 1 2 Contact center inbound Mijn ANWB omgeving Meer binding en mede daardoor meer behoud Extra rendement relevantie van aanbod bij inbound kanalen Fase 2 3 Gefaseerde implementatie waarbij in elke fase direct toegevoegde waarde wordt gegenereerd voor de ANWB.

Wat zien we gebeuren Klant centraal Nieuwe Dynamiek Meer Focus Cultuur verandering Plaatjes zijn vervangen door tekst ivm copyright

Waar zit onze uitdaging Vasthouden aan scope customer centric Data-ontsluiting Plaatjes zijn vervangen door tekst ivm copyright

Samen beter uit met een campagne management tool ANWB & leden en Medewerkers … intensief traject met grote positieve impact!