CFO Day 2008 partnerpropositie. Inhoud Historie Strategie Nieuw in 2008 Thema’s CFO Day Sprekers CFO Day CFO of the Year Awards Doelstellingen van partners.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingeborg Van Wonterghem Directeur Ingro
Advertisements

Stichting FVP De route naar 1 januari 2014
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Business club AMHC 8 april u financiën & lopend jaar u nieuw waterveld & financiering.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Elimineer het dollarrisico uit uw portefeuille
City Campus Almelo CCA City Campus bv i.o. November 2013 [presentatie]
Welkom bij CIRC Interim Management B.V Zeist, 9 december 2009.
Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie
Sponsorpropositie 5e Jaarcongres Credit Management
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
Nieuwe reglementering 2009
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Streekvoedingswijzer Streekmarkten: Oud Rijswijk, Polderplaza, Zoetermeer Website en nieuwsbrieven Polderdag 2011 KOE Alert Digitale kaart en papieren.
Nitro Circus Campagne Doelstelling campagne  Rumour around the brand  Salesboost  Loyaliteit  Relatie management Doelgroep Managed SMB (500 kopende.
3e Jaarcongres Public Finance 23 september Inhoud Historie Strategie & Visie Thema’s Sprekers Jaarcongres Public Finance Public Finance Award 2008.
Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Oproep Ondernemerschap “Startersinitiatieven”. Achtergrond Invulling van uitdagingen in ViA en het actieplan ondernemerschap - ‘meer en betere starters’
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
Varia Mer-forum deskundigen 19 mei Varia 1. Actualisatie richtlijnenboeken 2. Erkenning Mer-coördinator 3. Infosessie Archeologie 4. Vaak gestelde.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Breedband op Dordtse Kil I+II en Amstelwijck west Een collectief aanbod van KPN Max Schreuder Dordrecht, 30 augustus 2005.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
TERUGBLIK HOCKEYSPONSORING 2011 donderdag 7 augustus 2014 © 2010 BDOPage 1.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
VKL Algemene Leden Vergadering 2006 V ereniging K lantordergestuurde L ogistiek Willem de Jager Voorzitter.
Sociale innovatie Theo Vervoort, Coöperatie Cehave Landbouwbelang Arnhem, 28 augustus 2008.
Business Marketing Management
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
Samen een goed merk promoten
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Langer doorwerken door oudere werknemers
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
&. Zware competitie Avontuur Enorme media-exposure Dat is Le Dakar 2011, de zwaarste rally ter wereld. En u kunt onze partner zijn in deze uitdaging.
een nieuwe LEADER periode
Nike Supply Chain Management
Persconferentie Maandag 7 december Leiden. Ontdekken. Welkom Officiële startschot Voorstelling project Oproep kandidatuurstelling.
Ruimte voor verpleeghuizen
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Credit Management Cyclus 26 mei – Sessie Euler Hermes A corporate view on credit management.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Risicomanagement themabijeenkomst maandag 7 januari 2013.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
WOG Opening Verslag vorige keer
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
WELKOM! 1.
Toelatingsrecht Per 1 augustus 2017 Decanendag, 22 februari 2018
Transcript van de presentatie:

CFO Day 2008 partnerpropositie

Inhoud Historie Strategie Nieuw in 2008 Thema’s CFO Day Sprekers CFO Day CFO of the Year Awards Doelstellingen van partners Marketingcampagne CFO Day Uitnodigingstraject: van uitnodigen tot bijwonen CFO Day Voorstel CFO Day 2008 Proces Propositie details Disclaimer

Historie In 2002 nemen Alex van Groningen en Hyperion Solutions het initiatief om de CFO Day te organiseren. 2002: 200 deelnemers, waarvan 50% doelgroep. 2003: 400 deelnemers, doelgroepverhouding is 65/ : 500 deelnemers, doelgroepverhouding is 70/ : 550 deelnemers, doelgroepverhouding is 70/ : 500 deelnemers, doelgroepverhouding is 75/ : 650 deelnemers, doelgroepverhouding is 65/35 In het afgelopen jaar hebben de organisatie en redactie van Chief Financial Officer veel CFO’s en toonaangevende marktpartijen gesproken over de content en het netwerk. Alle aanbevelingen zijn verwerkt in deze propositie.

Strategie Om het succes van de CFO Day te waarborgen zullen wij de komende jaren het format innoveren, waarde toevoegen aan de content en ons dieper verankeren in de community op beslissingsniveau. Voor de komende jaren betekent dit dat wij de volgende focusgebieden voor de CFO community hebben bepaald: Internationaliseren van content en netwerk, platform bieden aan crossfunctionele discussies, verschillende sessies op de CFO Day met een sectorfocus opnemen.

Nieuw in 2008 Format Diner avond voorafgaand aan de dag Programma compleet in het Engels met Nederlandstalige parallelsessies voor de meer operationele thema’s voor level 2+3 en de mid market Content Internationale keynote (er loopt een aanvraag bij Phil Rosenzweig) Community Substantiële groei van aantal internationale gasten

CFO Day 2008: What leads to high performance? Het overkoepelende thema van de CFO Day is: “What leads to high performance?”. Het programma biedt antwoord op de volgende vragen: Hoe kan finance op integrale wijze bijdragen aan value creation? Welke uitdaging heeft de CFO bij strategische langetermijn planning versus korte termijn executie? Waar liggen mogelijkheden en bedreigingen wereldwijd die impact hebben op de performance van de onderneming? Wat is de impact van innovatie en sustainability op de strategische agenda van de CFO en hoe vertaalt hij dit door in de finance functie? Hoe draagt finance integraal bij aan de transformatie van de onderneming en de business ? Welke uitdagingen heeft de CFO op het gebied van Risk Management? Et cetera, et cetera.

CFO Day 2008: Sprekers Voor het uitnodigen van CFO’s voor deelname aan het programma of tijdens rondetafels hanteren wij het volgende proces: Initiële contentmatrix wordt afgestemd tijdens 1 e partnerbijeenkomst op 26 november 2007 Uitnodiging aan desbetreffende CFO (of andere C-level spreker) wordt verstuurd op basis van contentmatrix Er wordt een bilaterale call of meeting gepland om rol af te stemmen met de sprekers en panelleden Er wordt een conference call gehouden met sprekers en panelleden om content, performance en praktische zaken nader af te stemmen

CFO of the Year Awards 2008 De CFO of the Year verkiezing honoreert het gevoerde financiële beleid van de organisatie met als representant de CFO. In 2006 is er een slag gemaakt om de awards en de procedure transparanter te maken en meer te onderbouwen. Zo is de procedure vooraf aangekondigd in de verschillende media. Eveneens is er een Comité van Aanbeveling (Tom de Swaan, Jan Hommen, Eric van der Merwe en Willem Vermeend) samengesteld en heeft er een benchmark onder de genomineerden plaatsgevonden. Er zijn twee categorieën; CFO of the Year van een beursgenoteerde onderneming en een niet beursgenoteerde onderneming. In de categorie beursfondsen zijn vijftien CFO’s genomineerd vanwege hun uitmuntende financiële reputatie, communicatie en de aantrekkelijkheid van het aandeel. In 2007 volgde de CFO of the Year uit een gewogen telling van scores die voortkwamen uit onderzoek van: Rematch voor beursgenoteerde CFO’s The Hackett Group voor private companies In 2008 zullen wij de lijn die in 2006 is ingezet en in 2007 doorontwikkeld is verder optimaliseren.

Doelstellingen van partners Sponsors van de CFO Day stellen zich ten doel om: - de CFO community te faciliteren en te claimen; - content te claimen (thought leadership); - relaties te verstevigen; - nieuwe relaties op te doen; - de brand awareness te versterken; - concrete leads te genereren.

Marketingcampagne De campagne heeft als belangrijkste doel om een groep van circa financiele topmensen te kunnen ontvangen op de CFO Day. De doelgroep van de CFO Day en de marketingcampagne is de top 500 bedrijven en financiële functies van Nederland. Het doel van de campagne is om deze doelgroep op diverse manieren en meerdere malen te wijzen op de CFO Day. In totaal worden er duizenden brochures verspreid, meerdere printcampagnes in o.a. het FD, CFO Magazine en het Tijdschrift Financieel Management. Honderden financials worden (na)gebeld door de sponsors en de organisatie. Er vindt een grootschalige onlinecampagne plaats. Drie maanden voor aanvang start de marketing. Het zwaartepunt valt +/- zes weken voor aanvang. Voor dit evenement wordt met mediapartners gewerkt zoals CFO Magazine, Tijdschrift Financieel Management en F&O.

Uitnodigingstraject: van uitnodigen tot bijwonen CFO Day Om er zeker van te zijn dat de juiste mensen als gast van de partners op de CFO Day aanwezig zijn, is het uitnodigingstraject van cruciaal belang. Wij adviseren daarom het volgende: Benoem een projecteigenaar voor de CFO Day; Selecteer tijdig de juiste doelgroep: voor overdag top CFO’s of rapporterend aan CFO’s, voor het diner top CFO’s (houd rekening met 50% respons op uitnodigingen); Start tijdig het uitnodigingsproces, idealiter drie à vier maanden voorafgaand aan het evenement met een persoonlijke (brief wordt gefaciliteerd door de organisatie); Nodig relaties eveneens uit met behulp van de brochure en de special; Bel je relaties persoonlijk na. Dit verhoogt de respons aanzienlijk; Benadruk het belang van de aanwezigheid van uw relaties bij dit evenement (reduceren van no-show); Lever tijdig de gegevens van uw gasten compleet (inclusief functietitel, adressen en voornamen) bij de organisatie aan. De organisatie is graag van dienst bij het optimaliseren van het uitnodigingstraject.

Proces CFO Day 26 november 2007deadline intekenen platinum partners 26 november 2007 eerste platinum partnerbijeenkomst 1 februari 2008deadline intekenen gold partners 1 maart 2008programma rond 1 maart 2008start met het telefonische uitnodigingstraject en bevestig met 1 april 2008 start het officiële uitnodigingstraject met de brochure 24 april 2008start het officiële uitnodigingstraject met de CFO special 14 mei 2008geef de definitieve lijst met gasten door aan de organisatie (AvG) 11 & 12 juni e CFO Day 26 juni 2008evaluatiebijeenkomst Platinum partners 7 e CFO Day

Propositie PlatinumGoldSilver Prijs euro euro7.500 euro Exclusiviteit brancheIn overleg (alleen op Platinum niveau) Nee Wat krijgt u aan exposure vooraf? Interview CFO special (april, 2/1)JaNee, mogelijk vanaf euro 1/1 FC advertentie in specialJaNee, mogelijk vanaf euro 1/1 FC advertentie in CFO Magazine die op de dag verschijnt JaNee, mogelijk vanaf euro Ja Logo op de brochureJa, voorpaginaJa, binnenwerkNee, tekstvermelding Bedrijfsprofiel in de brochure20 woorden binnenwerkNee Logo in advertenties100%50%Nee Logo op homepageJa, subpageNee, tekstvermelding

Propositie PlatinumGoldSilver Wat krijgt u aan exposure op de dag zelf? Aandragen thema’s / sprekers voor het programma Ja Inspraak programmaJaNee Lid panel parallelsessie (niet commercieel) JaNee Expert (vendor)sessieJagelimiteerd ad euro Nee Expert (vendor)sessie met journalist3.000 euro Nee Gefaciliteerde stand Positie op volgorde van inschrijving Ja (groot)Ja (middelgroot)Nee Materiaal in congrestasJa, gratisMogelijk, ad euroMogelijk, ad euro Vrijkaarten voor relaties40208 Vrijkaarten eigen medewerkers1052 Tafel tijdens VIP diner euroNee Overnachtingen gasten CFO VIP Diner per tafel (8 x 1 overnachting) euro Nee

Propositie Extra opties PlatinumGoldSilver Gefaciliteerde tafel tijdens VIP Diner (Zes gasten door AvG aangeleverd) euro Nee Eigen boardroom room 1: euro N.v.t LCD scherm bij gefaciliteerde stand500 euro N.v.t. Sponsoren petit fours (1 optie)2.500 euro N.v.t. Sponsoren van de borrel (1 optie)2.500 euro N.v.t. Sponsoren van verse vruchtensapjes (1 optie) euro N.v.t. Sponsoren van exclusieve cappuccino en espresso (1 optie) euro N.v.t. Internet lounge sponsoring (1 optie)5.000 euro N.v.t. Gratis exemplaren CFO MagazineOp aanvraag Wat krijgt u na afloop? Adressen van deelnemersJaMogelijk ad euro

Disclaimer Redactionele content Sponsors onderschrijven dat de CFO Day een redactioneel event is waarbij de organisatie een strikte scheiding wil toepassen tussen commercie en inhoud. De CFO Day is succesvoller als ook kritiek en problemen alle ruimte krijgen. Verder is het zo dat programma's dynamisch en in wisselwerking met het publiek tot stand komen, en niet van te voren met 100% zekerheid is te garanderen dat bepaalde sponsors veel beter uit de verf komen dan anderen. De CFO Special De redacteur van de special behoudt zich het recht voor artikelen te weigeren c.q. aan te passen indien de artikelen niet voldoen aan de opzet die ook wordt toegepast bij Chief Financial Officer Magazine. Hierbij blijft de sponsor wel verplicht om het volledige overeengekomen sponsorbedrag te betalen. Eigen verantwoordelijkheid Sponsors zijn zelf verantwoordelijk voor het tijdig aanleveren van materialen en gegevens zoals advertenties,artikelen voor in de special, (voor)namen en ( )adressen van deelnemers*, artikelen, hand-outs. Indien de organisatie niet op tijd kan beschikken over de materialen, dan vervalt daarmee de verplichting van de organisatie om betreffende diensten en producten te leveren. Hierbij blijft de sponsor wel verplicht om het volledige overeengekomen sponsorbedrag te betalen. Annulering niet mogelijk Na ontvangst van het ondertekende opdrachtformulier is annulering niet mogelijk. Bevestiging Eerst na bevestiging door Alex van Groningen (Mando Vroling / Danja Willemsen) komt de sponsorovereenkomst tot stand. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing, zie * Bevestiging gaat in 2007 elektronisch