Internet een link met uw doelpubliek Website als centrale toegangspoort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Da’s toch handig dat internet Campagne ter ondersteuning van Mediawijsheid voor Senioren door het Vlaams Gewest en de Vlaamse Ouderenraad Deze presentatie.
Gratis computerinitiatie in uw buurt BLMvzw Digidak | Evence Coppéelaan 91| 3600 Genk blmgenk.be | |
Navigatiebalk met vakken met foto’s voor home, huur airco, ventilatie, verwarming, droging bevochtiging/ontvochtiging, aanbiedingen, webshop Breadcrumbs.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Dégage ! Dé Gedeelde Autovloot Gent Karel Lootens Februari 2014
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Infomoment 28 januari 2009 Brussel. Programma •9u30 – 10u: Voorstelling - Waarom en hoe registreren •10u – 11u: Traject pilootproject –Registratie gebruikers.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Da’s toch handig dat internet Campagne ter ondersteuning van Mediawijsheid voor Senioren door het Vlaams Gewest en de Vlaamse Ouderenraad Deze presentatie.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Doorstroomproject Jobclub-Vokans/art. 60
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Sarah De Baets Julie Cokelaere
Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
De uitdagingen voor 2008 en verder door dhr. Hubert Lyben, gedelegeerd bestuurder VMSW.
NMBS Mobility for business.
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
Informatiebad sociaal infopunt Demo portaalsite. Lokaal Sociaal Beleidsplan – sociaal infopunt 2 Demo portaalsite Je vindt de portaalsite door te surfen.
User management voor ondernemingen en organisaties
Voorstelling van de catalogus
TELEFONEREN MET SKYPE 11/01/2011
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Lezing door Kick de Wolff
VZW Computer Users Meetjesland.  is een website waarop regelmatig - soms meerdere keren per dag - nieuwe bijdragen verschijnen die gedateerd zijnwebsite.
Les Informatica 02/03/2004 Yperman Hans
DE VLAAMSE WOONLENING : HYPOTHECAIRE WOONKREDIETEN AAN ALLEENSTAANDEN EN GEZINNEN EEN ROEPNAAM VOOR EEN VLAAMSE STEUNMAATREGEL.
Enquête.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Aan de slag met een 6 Minuten Zone!
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Via Informatica INTERNET Fiche 3: zoeken overzicht.
In de spotlights bij Uw bedrijf…. Extreme sport Zware competitie.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Online marketing Expert (in een week)
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Welkom Informatie, Multimedia & Management mens, organisaties en informatietechnologie.
GEBRUIKERSPROFIEL Rechtsboven op de homepage “Registreren”= login aanvragen (= adres + wachtwoord) “Inloggen”
4. Online strategie Internet scorecard
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Social bookmarking Evy Mertens Maud Schyns Laurent Mulliez Lien Staelens.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Transcript van de presentatie:

Internet een link met uw doelpubliek Website als centrale toegangspoort

Woonforum 2009 slide 3 20 maart 2009 Cijfers 67% van de Belgen gebruiken wekelijks het Internet. Dat is meer dan het Europees gemiddelde dat op 60% ligt. Meer dan de helft van de Belgische surfers zijn dagelijks online, waarvan 77% ook ’s avonds en 58% ’s weekends online gaan. Tenslotte blijkt dat de 25- tot 34-jarigen het meest Internet gebruiken. Microsoft: “In België zijn de 25- tot 34-jarigen ook actieve ‘lifestyle users’. Meer dan de helft (57%) communiceert regelmatig via sociale netwerksites en 33% creëert een persoonlijk profiel.”

Woonforum 2009 slide 4 20 maart 2009 Concrete metingen Website De Mandel = 750 bezoekers per week Website Vooruitzien = 500 bezoekers per week Website Elk zijn huis = 125 bezoekers per week Een themasite zoals woonforum 2009 = 500 bezoekers Website VMSW = 983 unieke bezoekers per dag goed voor pagina’s in een maand. En wat zoeken ze? Via voornamelijk Google: De naam van de organisatie Huren – huurvoorwaarden Lenen – voorwaarden Sociaal …

Woonforum 2009 slide 5 20 maart 2009 Is een website nodig? Strikt genomen niet maar… Kijken we niet allemaal op als we ons verplaatsen met een trein? Kijken we de bioscoop programma’s niet na via Gebruiken we Google niet om discussies over allerlei onderwerpen te stoppen? Waarom zouden we er dan moeten van uitgaan dat kandidaat ontleners of kandidaat huurders geen informatie zouden zoeken via internet bij de huisvestingsmaatschappijen.

Woonforum 2009 slide 6 20 maart 2009 We hebben geen website omdat Het te duur is We geen kennis hebben van websites Er geen tijd is voor de aanmaak van de site Er geen tijd is oor het onderhoud van de site

Woonforum 2009 slide 7 20 maart 2009 Demo Aanpassen van een website de portaalsite voor de sector

Woonforum 2009 slide 8 20 maart 2009 Demo

Woonforum 2009 slide 9 20 maart 2009 Conclusie Kandidaten huurders-kopers-ontleners zijn ook frequente gebruikers van internet. Sociale organisaties gebruiken absoluut ook de websites van huisvestingsmaatschappijen De huisvestingssector kan niet ontbreken op internet. Werkvolume in de organisatie zelf daalt omdat de surfer bv. zelf zijn dossier kan opvolgen of te weten kan komen voor welke herstellingen hij zelf instaat. De organisatie zelf kan gebruik maken van de website om hier gestructureerde informatie op te vragen. De gegevens zijn voor zowel de klant als de organisatie identiek opgebouwd.

Woonforum 2009 slide maart 2009 Conclusie De inspanningen om een eigen website te bezitten zijn niet groot. Het onderhoud al evenmin. De kosten voor een website met bv een CMS systeem zijn klein. DOEN!