Internet een link met uw doelpubliek Website als centrale toegangspoort
Woonforum 2009 slide 3 20 maart 2009 Cijfers 67% van de Belgen gebruiken wekelijks het Internet. Dat is meer dan het Europees gemiddelde dat op 60% ligt. Meer dan de helft van de Belgische surfers zijn dagelijks online, waarvan 77% ook ’s avonds en 58% ’s weekends online gaan. Tenslotte blijkt dat de 25- tot 34-jarigen het meest Internet gebruiken. Microsoft: “In België zijn de 25- tot 34-jarigen ook actieve ‘lifestyle users’. Meer dan de helft (57%) communiceert regelmatig via sociale netwerksites en 33% creëert een persoonlijk profiel.”
Woonforum 2009 slide 4 20 maart 2009 Concrete metingen Website De Mandel = 750 bezoekers per week Website Vooruitzien = 500 bezoekers per week Website Elk zijn huis = 125 bezoekers per week Een themasite zoals woonforum 2009 = 500 bezoekers Website VMSW = 983 unieke bezoekers per dag goed voor pagina’s in een maand. En wat zoeken ze? Via voornamelijk Google: De naam van de organisatie Huren – huurvoorwaarden Lenen – voorwaarden Sociaal …
Woonforum 2009 slide 5 20 maart 2009 Is een website nodig? Strikt genomen niet maar… Kijken we niet allemaal op als we ons verplaatsen met een trein? Kijken we de bioscoop programma’s niet na via Gebruiken we Google niet om discussies over allerlei onderwerpen te stoppen? Waarom zouden we er dan moeten van uitgaan dat kandidaat ontleners of kandidaat huurders geen informatie zouden zoeken via internet bij de huisvestingsmaatschappijen.
Woonforum 2009 slide 6 20 maart 2009 We hebben geen website omdat Het te duur is We geen kennis hebben van websites Er geen tijd is voor de aanmaak van de site Er geen tijd is oor het onderhoud van de site
Woonforum 2009 slide 7 20 maart 2009 Demo Aanpassen van een website de portaalsite voor de sector
Woonforum 2009 slide 8 20 maart 2009 Demo
Woonforum 2009 slide 9 20 maart 2009 Conclusie Kandidaten huurders-kopers-ontleners zijn ook frequente gebruikers van internet. Sociale organisaties gebruiken absoluut ook de websites van huisvestingsmaatschappijen De huisvestingssector kan niet ontbreken op internet. Werkvolume in de organisatie zelf daalt omdat de surfer bv. zelf zijn dossier kan opvolgen of te weten kan komen voor welke herstellingen hij zelf instaat. De organisatie zelf kan gebruik maken van de website om hier gestructureerde informatie op te vragen. De gegevens zijn voor zowel de klant als de organisatie identiek opgebouwd.
Woonforum 2009 slide maart 2009 Conclusie De inspanningen om een eigen website te bezitten zijn niet groot. Het onderhoud al evenmin. De kosten voor een website met bv een CMS systeem zijn klein. DOEN!