Onderhoud van Klantcontact gegevens Symposium Uw Alumni 1-11-2006.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Van boekhouder naar BoekMeester!
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 4 en 5 Vaardigheden Check (Aannemer) (Machinist)
Wat is PremiePas?
Work shop nieuwe functionaliteit Roy-data Nieuwe bevragings- en procesmogelijkheden release voorjaar 2014 Tjeerd Wierda.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Subsetten & Anonimiseren
Website voor bewonerscommissies
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
One-to-many One-to-one Televisie Website TelefoonPersoonlijke verkoop RadioBriefServicemedewerker Billboards Tijdschrift Catalogus Onpersoonlijk Zeer.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
BAG - WOZ, planning en commitment
Een (financiële) zorg minder ! Wat is Cardec Cardec is een besloten vennootschap, opgericht door Mr. P.J.Ph. Dietz de Loos, advocaat te Wassenaar. Vanuit.
Beheer uw chemicaliën op school op overzichtelijke en verantwoorde wijze Chemicaliënmanager.
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Kwaliteit en betrouwbaarheid van simulaties ir. Rudolf van Mierlo Efectis Nederland BV.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
Implementatie ondersteuning werkpleinen
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Surepath® Liquid Based Cytology
Bibliotheken in Drenthe De G!DS “everything you always wanted to know about ….” versie: regionale en lokale culturele infrastructuur.
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Iedere dag een verse jaarrekening
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Database marketing voor culturele instellingen Sander auf dem Brinke
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Werken met een adressenbestand
Werken met een adressenbestand in Word 2010 wo
ESF voorlichtingsbijeenkomst
Digitaal inschrijven VO
Schoolinfo: Jessica Teunissen & Laurens de Wit DUO: Robin Mulder
Info avond COPD/DM registratie & verslagen
Overdracht Patiënt (v 1.0)
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Renée Prins De Haagse Hogeschool Enquêtes als instrument binnen alumnibeleid.
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Enterprise Document Management Fase
Kwalitatieve Leadgeneratie
Tribune Operatie BRP 4 december 2014
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
First Edition Geïntegreerd PrePress proces van(af) fotografie T/m het digitaal uitleveren van het communicatie materiaal aan media en drukkerijen.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Maren Oosthuizen, diëtist
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Taalakkoord: Zet in op Taal!.
Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding.
2013 – 2016  Rino Schreuder secretaris stichting EDU-DEX 1.
Cursus Interne auditor
Customer service & Relatiemanagement
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Onderhoud van Klantcontact gegevens Symposium Uw Alumni

Mijn naam is: • Ron Janssen • Marketing Manager Cendris

Cendris, onderdeel van TNT European Mail Networks •Omzet 2005: € 10,1 miljard •Aantal medewerkers: •Vestigingen in 64 landen •Actief in meer dan 200 landen •Beursgenoteerd in Amsterdam en New York

Agenda • Dataonderhoud & datakwaliteit – Wat is het? – Waarom werken aan kwaliteit – Een actuele test van 1 van de hoge scholen – Kosten en baten in relatie tot actuele test – Hoe kun je aan datakwaliteit werken, enkele tips: – Zelf doen – Uitbesteden

Juist Uniek Volledig Actueel Toegankelijk geeft de data de juistheid weer en is deze verifieerbaar? Zijn klanten/relaties niet dubbel geregistreerd? is alle noodzakelijke data aanwezig? Zijn de gegevens up to date? is alle data eenvoudig toegankelijk, begrijpelijk en bruikbaar? Wat is het: Beoordeling van kwaliteit

Waarom werken aan datakwaliteit? • Van levensbelang

Een actuele test van 1 van de hoge scholen

nvt nee nvt nee nvt nee voorletter(s)voorletter(s) voorvoegsel(s)voorvoegsel(s) zaaknaamzaaknaam achternaamachternaam achtervoegsel(s)achtervoegsel(s) straatnaamstraatnaam huis/postbusnummerhuis/postbusnummer huisnummer-toevoeginghuisnummer-toevoeging postcodepostcode titel(s)titel(s) woonplaatsnaamwoonplaatsnaam abonneenummerabonneenummer netnummernetnummer telefoonnummertelefoonnummer zakelijk of particuliervoorbeeldrecord Vooranalyse: éénduidige invoer

geen schrijfwijze straatnaam schrijfwijze plaatsnaam Vooranalyse: uniforme schrijfwijze

Vooranalyse: foutieve adresgegevens

3,76 % (75) 0,10 % (2) 0,30 % (6) postcode en huisnummer postcode en huisnummer en naam telefoonnummer en naam Vooranalyse: dubbele adressen

Vooranalyse: Juistheid en actualiteit

Kosten • Data Cleaning activiteiten: • Mensen (controle, data-entry) • Middelen (controle mailing, postcodetabel) • Systemen (databases, relatiesoftware) • Referentiedata (externe data: TNT Post verhuizingen) Kosten en Baten

• Kostenbesparing – Vermindering postretouren – Beperking dubbele mailings – Verlaging herstelkosten – Kortere telefoongesprekken – Minder onnodige telefoongesprekken – Verlaging inkoopkosten (drukwerk, handling, porti, printen, etc) – Lagere verwerkingskosten verhuismeldingen Kosten en Baten

• Indirecte Baten – Verhoogd imago – Effectievere cross-selling – Effectievere analyses – Minder klachten • Directe Baten – Verhoging bereik, response en conversie Kosten en Baten

Kosten en baten

• Kosten met 20% verhuisvervuiling hoog • Normale vervuiling rond de € 200,- voor verhuisvalidatie of € 75,- voor de mailbaarheidscheck.

Tips & trucs om zelf te doen • Gebruik een postcodetabel voor snelle en correcte invoer van adresgegevens • Controleer regelmatig op het voorkomen van dubbelen • Zorg er voor dat alleen nieuwe relaties worden opgevoerd • Commitment vanuit directie noodzakelijk • Leg verantwoordelijkheden vast • Zorg voor een training van de medewerkers • Maak voorschriften over het invoeren van contactgegevens • Bij telefonische invoer moet gehele naam gespeld worden • Directe controle van gegevens tijdens telefoongesprek • Inkorten van naam- en adresgegevens is niet toegestaan • Zie voor meer informatie:

Tips & trucs om uit te besteden • Periodiek onderhoud Naast de bovenstaande procedures is het noodzakelijk uw database periodiek te onderhouden. • Verwerk postretouren • Verbeter de kwaliteit door telemarketingacties • Laat de kwaliteit bepalen met een check • Vergelijk het bestand met een referentiebestand van een derde partij • Neem een onderhoudsabonnement op het bestand • Bron: onderzoek Rijksuniversiteit Groningen

Mogelijke oplossingen • Data check (controleert de mate van vervuiling) – 20 procent van uw bestand is vervuild! • Mailbaarheidscheck (controleert en blokkeert vervuilde records) – Ja/nee per klantrecord • Verhuisvalidatie (controleert en verbetert records in combinatie met verhuisgegevens van TPG Post) • AdresXpress (verbetert de invoer van gegevens op basis van officiële straat- en plaatsnaam gegevens) • Postcodetabel (verbetert de invoer van gegevens op basis van officiele straat- en plaatsnaam gegevens)

Vragen?