Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Advertisements

Het schrijven van een practicum verslag
Het doen van eigen onderzoek
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Briefconventies 6 januari 2014
Een Goede Lezing Hans L. Bodlaender.
“Hoe kom ik aan klanten?”
PRESENTATIETECHNIEKEN
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Hoera, een oudergesprek!
Lotgenotencontact.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Het maken van een presentatie
Een biologisch onderzoek
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
PRESENTATIETECHNIEKEN
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
Jezelf presenteren Niveau 2 Kerntaak 2.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Superfietser Moeilijk punt 10. Uit onze brochure Het oprijden van het marktplein is gevaarlijk. Wij stoppen, moeten het tegenliggend verkeer voorrang.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Vergaderen.
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
voor familie en vrienden van
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Klik om een titel te maken Exameninstructie havo-5 en vwo-6 Naam ….. datum …..
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
Klantgericht Telefoneren
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Strategic Interaction: Spreken met scripts 3 Programma Wat zijn scripts? Wat zijn de ingrediënten van een goed script? Hoe gebruik je scripts in de les?
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Opdrachten en eindopdracht
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Marketing Coen van Wetering
Training Balie/Telefoon/Kassa Comgast & Recreatie: Werken met gasten.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Door Ricardo. Uitleg Deze presentatie gaat over het bouwen van een brug. Het vereist de volgende eisen: 1 Goed teamwerk 2 Een stille hand 3 Een goede.
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Examenvoorbereiding schrijfexamen.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Spreekbeurt in groep 4.
Curriculum gespreksvaardigheid
Medische Kennis.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Vaardigheden Interviewen
Principes van digitale communicatie
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Het tweede LOS-gesprek
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Engels Compenseren strategieën Compenserende strategieën
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Transcript van de presentatie:

Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2

Introductie De Viswinkel: Onbereikbaar

Telefoongesprek 2 soorten - Informeel gesprek (vrienden onder elkaar) - Formeel (zakelijk telefoongesprek)

Waarom zakelijk telefoneren Vragen stellen Bestelling is binnen Reparatie is uitgevoerd Bestelling plaatsen Uitleg over een artikel Klacht afhandelen Excusses aanbieden

Regels bij het voeren van een zakelijk telefoongesprek Spreek met 2 of meer woorden Spreek een onbekende altijd aan met ”u” Spreek rustig en duidelijk Articuleer goed (mompel niet) Formuleer de boodschap helder en correct

Stemgebruik Je stemming klinkt door in je stem Let op: Houding Ademhaling Intonatie Stemvolume Uitspraak Verstaanbaarheid Woordkeuze

Inkomende telefoongesprekken Aan de andere kant moeten ze eerst wennen aan je stem: begin daarom eerst met Goedemorgen/middag/avond, daarna naam van het bedrijf en daarna je eigen naam…

Doorverbinden Geef aan de klant door, dat je gaat doorverbinden Geef aan de persoon door wie je aan de lijn hebt (en waarom) Is de collage niet aanwezig, maak een telefoonnotitie (memo of gespreksnotitie)

Gespreksnotitie Noteer: je naam, telefoonnummer van de beller, mededeling, naam voor wie het is, datum van het telefoontje en eventueel datum van de terugbel actie

Afronden van het gesprek Sluit af met een controlevraag! Dit om na te gaan of het onderwerp voldoende is behandeld en je alles goed hebt begrepen. Zoals: Dus we kunnen uw levering volgende week vrijdag verwachten? Heeft u voldoende informatie over dit product? Zijn er verder nog vragen? Afluiten: herhaal de naam van je gesprekspartner

Uitgaande telefoongesprekken Als je zelf moet bellen, bereid je goed voor: - wie wil je spreken, welk nummer - Bedenk welke je vragen je wilt stellen - Heb je voldoende informatie - is er pen en papier bij de hand

Telefoonscript Hulpmiddel om makkelijker een telefoongesprek te kunnen voeren

Telefoonalfabet Door dit te gebruiken voorkom ne vergissingen bij het doorgeven van bijvoorbeeld een moeilijke productnaam, naam bedrijf of eigen naam. Ook in het engels, frans, duits enz.