optimaliseren van de commerciële presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Projectmanagement 5e druk ISBN
Pimp your Powerpoint 7 juni 2011
Optimaliseren van het assortiment
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Omzet.
Van idee tot digitaal materiaal
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Facilitair management in de zorg en duurzaam Adriaan van Engelen, directeur Milieu Platform Zorgsector
Kostprijsberekening bij KMO
Naam: ______________ GA VOORZICHTIG MET DE SLAKKEN OM
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
Workshop contentstrategie
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Marketing Werkgroep 6.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Risicoparagraaf en externe partijen Analyse van risicoparagrafen van alle 400+ gemeenten op: Grondexploitatie Verbonden partijen en/of gemeenschappelijke.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
commerciële presentatie
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Binnenhuisarchitectuur
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
H12 Kostencalculaties.
1 Elektronisch aanbesteden anno 2013 Eis of wens? 7 november Daan Versteeg
Commercieel beleid en recht
Voorraadbeheer en bestellen
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Goederenverwerking H1 Voorraadadministratie bijhouden Manager Handel.
Financiering en inkoop
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Planning Algemene Ondernemers Vaardigheden (AOV)
Veiligheids MEMORIE 1. Wat is een memorie? Wat moet ik doen? Wat mag ik niet doen? Je blijft binnen je groepje en praat niet met andere groepjes. Praat.
Voorraadbeheer en bestellen
Goederen en inkoop H7 Rendement inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Economie H3 Exploitatiebegroting en exploitatiekosten Manager Handel.
Voorraadbeheer en bestellen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Vernieuwing in het VMBO
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Presentatie en marketing
Etaleren/Presenteren
Goederenstroom Voorraadbeheer.
Thema 1 Gezondheidsproblemen signaleren
Transcript van de presentatie:

optimaliseren van de commerciële presentatie gepland planning van de paragraaf 2.4 tijdelijke artikelpresentaties g e p l a n d

+ promotieplan verkoop- bevorderings- plan etalageplan afstemmen gepland verkoop- bevorderings- plan een plan waarin exact staat welke thema’s in de etalage voor de komende periode gepland zijn. Ook staan daarin de benodigde hulpmiddelen. In het etalageplan komen, voor een langere periode, bepaalde zaken vast te liggen. Het plan is de handleiding voor de etaleur en de leiding. Het etalageplan moet afgestemd worden op de onderdelen van het promotieplan. Het etalageplan en het promotieplan zijn twee deelplannen van het verkoopbevorderingsplan promotieplan

elementen e t a l a g e p l a n tijd thema doelgroep artikelen plaats gepland tijd thema doelgroep artikelen plaats budget hulpmiddelen kosten etaleur energiekosten etalage afschrijvingskosten kosten decoratiemateriaal waardeverlies artikelen thema voorraadpositie brutowinstbijdrage prijs kleur Bij de keuze van de te etaleren artikelen spelen, naast de genoemde aspecten, ook nog de volgende aspecten een rol: de voorraadpositie Bij de keuze van de te etaleren artikelen zal de voorraadpositie nauwlettend in de gaten gehouden moeten worden. Het is niet raadzaam artikelen te etaleren waarvan slechts enkele stuks in voorraad zijn. Een uitzondering hierop zijn de exclusieve artikelen, waarvan er slechts enkele ingekocht zijn.   de brutowinstbijdrage Bij de keuze van de te etaleren artikelen moet rekening gehouden worden met de brutowinstbijdrage van het artikel. Het etaleren van artikelen met een lage brutowinst moet achterwege gelaten worden, tenzij men van plan is de omzet van een bepaald artikel te stimuleren. Ook kan een artikel een ondersteunende functie binnen de assortimentsgroep hebben. de prijs Bij de keuze van de artikelen moet gelet worden op de prijs van het individuele artikel en op de combinatie van prijzen van de verschillende artikelen. Vooral bij het samenstellen van een etalage voor een heren- of damesmodezaak moet hierop gelet worden. de kleur Bij de keuze van de artikelen moet voor de combinatiemogelijkheden in de etalage gelet worden op de kleur van de verschillende artikelen. Ook de combinatiemogelijkheden met de niet-geëtaleerde artikelen in het assortiment zijn van groot belang. De kosten per etalage zijn opgebouwd uit de onderstaande posten: arbeidskosten van het eigen personeel of de kosten van de (freelance) etaleur, energiekosten van de etalageruimte; in het bijzonder de verlichting zal de nodige energie verbruiken, (afschrijvings)kosten van de vaste elementen in de etalageruimte, waaronder de vloeren, de wanden en de verlichting, kosten van de tijdelijke elementen waaronder het presentatie- en decoratiemateriaal, waardeverlies van de geëtaleerde artikelen, onder andere door verkleuring en beschadiging.

opzet e t a l a g e p l a n 1 2 3 4 5 6 7 1 t/m 4 sale iedereen geen gepland 1 2 3 4 5 6 7 tijd (week) thema doelgroep artikelen hulpmiddelen plaats etalage budget 1 t/m 4 sale iedereen  geen  poppen L en R € 1.500,-  

buitenpresentatieplan aandachtspunten juiste artikelen inkopen/selecteren geen afbreuk aan winkelformule voldoen aan wettelijke eisen juiste prijs-/tekstkaarten en decoratiematerialen uitnodigend werken op de passanten inrichting en de opzet aansluiten bij de artikelen gepland

aandachtspunten in geval van buitenverkoop het juiste en voldoende winkelpersoneel inzetten richtlijnen formuleren voor het afrekenen aandachtspunten gepland

tijdelijke artikelpresentatie displayplan gepland een plan waarin wordt aangegeven op welke plaatsen in de winkelruimte, welke displays gebouwd moeten worden verkoopplan

verkoopplan displayplanning de displayartikelen gepland de displayartikelen de manier van bestellen de communicatie van de displayartikelen wel of niet in de krant/folder wel of geen P.O.S.-materiaal beschikbaar wel of geen geluidsreclame mogelijke bijverkoopartikelen verplichte displays de manier van bouwen

soort en plaats displayplanning A-display B-display C-display hoogste omzet en omzetsnelheid opvallendste plaatsen B-display goede omzet en normale omzetsnelheid opvallende plaats C-display lage omzetverwachting weinig opvallende plaats gepland combinatiedisplay In een displayplan moet per display bekeken worden of de omzet èn de gemiddelde brutowinst van de display vergroot kunnen worden door op deze display combinatieartikelen te plaatsen. Deze artikelen moeten wel tijdig besteld worden. Op deze combinatiedisplay zijn consumptieverwante artikelen bij elkaar gepresenteerd met als doel de gemiddelde brutowinst op een acceptabel percentage te brengen.

hulpmiddelen planbord displayarchief informatie over concurrentie displayplanning gepland omzetresultaten van de actie displayplaats soort display combinatieartikelen publiciteit planbord displayarchief informatie over concurrentie winkellay-out op papier

displays houdbaar 8 9 10 12 11 13 1 3 5 7 14 2 4 6 15 17 16 k1 k2 k3 k4 gepland