Wat is interactieve marketing?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internetgebruik in Nederland
Advertisements

Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Golfbeweging in de maatschappij
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Business mapping Business model canvas.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Businesstoepassingen
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Inleiding in de Marketing
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Organisatiestructuur en
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Segmenteren en Positioneren
Marketing vandaag en morgen
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
detaillistenpromotie
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Branche analyse Boekhandels 2014
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Social media presentatie
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid en recht
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Dienstenmarketing Week 4.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
2017 – Digital Pixel Marketing
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Wat is interactieve marketing? Hoofdstuk 1, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Internet marketing Philip Kotler: Een sociaal en managementproces waarin individuen en groepen verkijgen waar zij behoefte aan hebben en wat zij wensen, door producten en waarde te creëren en deze met anderen in te wisselen. Dave Chaffey: Het realiseren van marketingdoelstellingen door gebruik te maken van digitale technologieën. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Interactieve marketing ‘De specifieke toepassing van marketingtechnieken en –instrumenten, die is gericht op het creëren en onderhouden van structurele, directe relaties tussen een aanbieder en afnemers, waarbij gebruik wordt gemaakt van directe media’ Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Kenmerken interactieve marketing Andere vormen van communicatie Video E-mail Virals Nieuwsgroepen/rss Chat Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Kenmerken interactieve marketing Andere vormen van communicatie Webvertising Search Engine Game technologie Social Community Webshop User generated content/review en andere Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Kenmerken interactieve marketing Interactiviteit/directe feedback Response via hetzelfde kanaal ‘dialoog’ met consument Webstatistieken/ analyse Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Kenmerken interactieve marketing Nieuwe business/verdienmodellen Bricks and Mortar vs Bricks and Clicks Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Kenmerken interactieve marketing User/Consumer Driven: de klant dichtbij User generated content User generated reviews Crowd sourcing Co-creation Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

De digitale omgeving De digitale omgeving is de niet-tastbare ‘wereld’ die bestaat op bij voorbeeld het internet via netwerken als adsl, mobilenet, kabel, satelliet, elektriciteitsnet en dergelijke. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Infrastructuur Het beschikbare digitale netwerk Het betalingsverkeer Adsl Kabel Satelliet Overig Het betalingsverkeer Oude en nieuwe media Digitale ether Internet Mobile netwerk Console netwerken Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Consument en digitale omgeving Besteding media tijd Surfen, e-mailen, chatten Online winkelen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Consument en digitale omgeving Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Interactieve marketing in de organisatie Doelstellingen voor de gehele organisatie hebben betrekking op de omzet, winst, het te voeren assortiment, de rol van interactieve marketing binnen het bedrijf, de rol van het personeel enzovoorts. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

Interactieve marketing in de organisatie Doelstelling op functioneel niveau zijn specifiek voor de activiteiten en/of afdelingen marketing, verkoop, ict, productie en dergelijke. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010

SOSTAC® Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010