1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer
2 Programma Hoe werkt een Beursvloer? Win-win op de Beursvloer Oefenen in subgroepen Korte presentaties Afsluiting
3 Wat eraan vooraf ging… •1996: Eerste landelijke Beursvloer •2004: Partnership CIVIQ, KPMG en Fortis: stimuleren en promoten lokale Beursvloeren •2003: 1 lokale Beursvloer 2004: 3 lokale Beursvloeren 2005: 18 met >1500 matches 2006: circa 30 Beursvloeren! •Veel interesse in het buitenland
4 Motivatie van bedrijven •Kennismaken met veel interessante projecten in korte tijd •Netwerken •Ervaring opdoen met MBO •Imago •Blikverruiming: innovatie? nieuwe markten? •Fun & inspiratie!
5 Wat kan een bedrijf bieden? •Vrijwilligers •Faciliteiten •Communicatiemiddelen •Middelen/materialen •Kennis en advies •Opleiding en training •Netwerken •…
6 Vraag op de Beursvloer 1. Zo concreet mogelijk 2. Vraag niet om geld! 3. Wat heeft jouw organisatie te bieden? 4. Randvoorwaarden voor samenwerking 5. Verkoop jezelf!
7 Opdracht in subgroepjes •Is de vraag helder, haalbaar en aantrekkelijk? •Is de tegenprestatie interessant voor een bedrijf/aanbieder? Korte presentatie voorbereiden: –Wie ben ik? –Waar ben ik naar op zoek? –Wat heb ik te bieden?
8 Veel succes!