© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

De arbeidszorgmedewerker in Vlaanderen in beeld - enkele cijfers Globaal beeld van 'de arbeidszorgmedewerker' 2012 (algemene cijfers, profiel, context)
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Toepassingen op regressie
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
HOOFDSTUK 12 Media.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
MMNM 2012 (Marketing) communicatie.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Softwarepakket voor het catalogeren en determineren van fruitsoorten
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
1Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen &  vorige toestand uitgang.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
VRAGEN WAT IS HET DOEL VAN ACTIECOMMUNICATIE? 1) Merktrouw versterken
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Workshop Informatievaardigheden
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
Effectonderzoek Kwalitatief, kwantitatief & creatief in één…
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
De belastingschijven inkomstenbelasting van het fiscale jaar 2012 staan op de site netjes opgesomd, en.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Waar gaat het nou toch om?!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Workshop Informatievaardigheden 1 Nathalie van den Eerenbeemt Marjolein de Wilde Zoeken naar goede bronnen.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Transcript van de presentatie:

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WAT IS PRECIES HET DOEL?

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie RECLAME

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie SPONSORING

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WINKEL COMMUNICATI E

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie PERSOONLIJ KE VERKOOP

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVENTS

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie We onderscheiden: –Visuele media –Auditieve media –Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 28

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Ga naar : • •NOM • • nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii i.pdfhttp:// nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii i.pdf

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 30

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 31

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 32

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 39

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 43

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie 1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 45

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Gemiddeld bereik •Cumulatief bereik •Actueel bereik •Brutobereik •Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 46

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Hangt af van aantal factoren: –Technische eigenschappen –Context van het medium –Confrontatiesituatie •Internal pacing •External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: –Constant aanwezig –Pieken –Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Pretest •Posttest •Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54 Start vóór het eerste gesprek.

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55 Weet wat de opdrachtgever wil.

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58 Verras met creatieve oplossingen.

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Verleid je klant en verkoop je advies.

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie