Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

situationeel leiderschap
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
“Hoe kom ik aan klanten?”
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Welkom bij de 4e workshop over:
“Verkopen aan lastige klanten”
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Communicatie met de klant
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Het genereren van LEADS!
Feedback geven en ontvangen
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hogescholen in Dialoog
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Patiënten kunnen artsen beter
Communicatie en dementie
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Presenteren en communiceren
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Rouw & Verlies Les 3.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
UVW LinkedIn Presentatie
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Solliciteren: wat wil ik?
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Welkom op onze thema-avond
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Gesprekstechnieken Les 1.
Transcript van de presentatie:

Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”

Wie is wie? Over: Arnold van der Leden KEI Consultancy

Wat zijn verwachtingen/ behoeftes? Verwachtingen of behoeftes bij dit seminar

Uitgangspunten van vanavond Een brochure is jezelf presenteren Op een stand staan is jezelf presenteren Een prospect bellen is jezelf presenteren Een verkoopgesprek voeren is (mede) jezelf presenteren Een oplossing bieden is iets presenteren Je partner meenemen uit eten, is iets presenteren, iets verkopen

Uitgangspunten Presenteren kan vervangen worden door: Communiceren Informeren (informatie toesturen) Adviseren Verkopen

Uitgangspunten van vanavond Presenteren = aanbieden Aanbieden = verkopen Vanavond is een seminar over verkopen!!

De basis van verkopen….. KENNIS: Communicatie beheersen De klant weten te vinden Je klant kennen Gespreksstructuur kennen en beheersen Je product/ organisatie/ jezelf kennen GUNNEN: Guneffect weten te creëren

Wat gaan we doen? LOL maken en ook nog wat leren! KENNIS: Communicatie Hoe klanten te vinden? GUNNEN: IJsbergtheorie Communicatiestructuur (=verkoopstructuur)

Kennis over communicatie Algemeen over communicatie Soorten communicatie Soorten vragen Gesprekstechnieken

Kennis over communicatie Soorten communicatie Actief/ passief Verbaal Non verbaal (lichaamshouding,..) Intonatie Totaal is 100 procent

Kennis over communicatie Soorten communicatie Intonatie: 35 procent Verbaal/ inhoudelijk: 20 procent Non Verbaal: 45 procent! 35% 20% 45%

Kennis over communicatie Wat is van belang? Afgestemde communicatie in uw verkoop: Verbaal: verhouding praten, luisteren!! Non verbaal: afgestemde kleding, mimiek, spiegelen, knikken, oogcontact Intonatie: maak het levendig, maar denk ook aan stiltes..

Kennis over communicatie Luisteren: vragen stellen Soorten vragen: Open vragen Gesloten vragen Wie weet het verschil?

Gesloten vragen Beginnen met een werkwoord, antwoord is een ja of nee!! Heb je..? Wil je…? Etc Nadeel: Voordeel: Minder info Duidelijk antwoord Weinig sfeer Je houdt de leiding Druk om te praten ligt bij jou

Open vragen W & H vragen: Wie, wat, waar, waarom, wanneer, welk, .. Hoe, hoezo Voordeel: Nadeel: Meer sfeer Minder leiding in gesprek Meer informatie Minder nadenken

Kennis over communicatie Vanwege het voorgaande, zullen we vanaf nu gaan: Kluts-en!!! Kijken: Non verbaal analyseren en toepassen Luisteren: verbaal vragen stellen, actief luisteren Uitvragen: op zaken, onduidelijkheden of kansen doorvragen Toetsen: proefballonnetjes opgooien Samenvatten!!!! De klant voelt zich begrepen!!

Einde aan kennis over Communicatie Vragen/ op- of aanmerkingen??

Kennis over klanten vinden Hoe vinden/maken we klanten???????? Meegenomen/ had je al Toevallig Actief: Koud benaderen (bellen, mailen, beurs,…) Nadeel/ voordeel Warm benaderen Warme acquisitie, wat is dat?

Klanten vinden Warme acquisitie = netwerkacquisitie Warm = direct netwerken Lauw = via, via (je netwerk voor je laten werken) Hoe doe je dat??

Klanten vinden Breng alle netwerken volledig in kaart: Hobby Sport Familie Vroegere werkomgeving Vrienden Kennissen Etc etc

Klanten vinden Totaal: Zeker 100 contacten……! Warm, benaderbaar en bereid!!! Goed actieplan bedenken (mailen, bellen, langs gaan,..) Maak voor jezelf een hanteerbaar overzicht!

Gestructureerd klanten maken Om te komen tot EEN klant, KOUDE acquisitie 1 klant 4 offertes 20 afspraken 100 keer benaderen

Gestructureerd klanten maken Om te komen tot EEN klant, WARME acquisitie 1 klant 4 offertes 10 afspraken 20 keer benaderen

Help??? Begin met warme acquisitie, daarna pas koude Houdt de verhoudingen bij in een schema: Marktplatform: alle bedrijven die interessant zijn Werkplatform: waar je mee bezig bent (prospects: gesprek, offerte) Koopplatform: je klanten!

Vier elk succes!! Houd de moed erin..! Benader je iemand = SUCCES (dat je het durft!!) Heb je een afspraak = SUCCES (de 1e belangrijke stap) Offerte maken, offerte verliezen of offerte winnen… Je hebt hoe dan ook succes!! Want: elke ervaring is een succes (en geeft je de kans om te leren..!)

Eigen ervaring in 2006 Koude acquisitie: 4 Lauwe acquisitie (tip, via, via): 8 Warme acquisitie: 9 Totaal: 21 klanten

Conclusie over gestructureerd klanten maken Begin met al je netwerken in overzichten te zetten Want: warme acquisitie is effectiever, leuker, makkelijker en succesvoller!!

Vragen/ opmerkingen?

IJsbergtheorie Uitleg

IJsbergtheorie Conclusie: Om een “guneffect” te creëren zul je: Jezelf dienen te kennen Over innerlijke drempels heen stappen Gevoelens moeten laten zien Emotie met de klant ontwikkelen

Nu in de praktijk: Je bent in gesprek met klanten: Achterhaal alle rationele behoeften * algemeen: van de organisatie/ in zijn markt * Zakelijk: winst, rendement.. * Functioneel: in omgang met collega’s, manager, personeel.. Maar ook de emotionele behoeften: * persoonlijke (prive en zakelijk) * waar ligt persoon wakker van, maakt hij zich ongerust over?

Gevoelens/ emoties!! Klantbehoeften Waar gaat het nu toch eigenlijk allemaal om? Behoeften van onze klanten zijn altijd verbonden met: Gevoelens/ emoties!! U heeft zich hier ingeschreven voor deze workshop? U had het gevoel dat het u wat zou brengen, toch? Alles draait om emotie…! (, WNF, Heineken, Auto’s, reclame, management)

Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Klantbehoeften Kortom: Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Vertrouwen, passie, laagdrempeligheid, respect, warmte, gezelligheid, enthousiasme, saamhorigheid…

Welk gevoel roept u, uw organisatie, uw product op? Denk nu 5 minuten na over welk gevoel u denkt op te wekken bij uw klanten: 1. Het gevoel dat uw brochure (of huisstijl) opwekt bij uw klanten? 2. Het gevoel dat mensen krijgen als ze u of uw medewerkers aan de telefoon krijgen? 3. Het gevoel dat u oproept zoals u gekleed bent? 4. Het gevoel van uw website?

En? 1. Welk gevoel wekt uw brochure (of huisstijl) op bij uw klanten? 2. Welk gevoel krijgen mensen als ze u of uw medewerkers aan de telefoon krijgen? 3.Welk gevoel roept u op zoals u gekleed bent? 4. Welk gevoel spreekt er uit uw website?

Communicatiestructuur Welke fases zijn er in een gesprek? Vier A Structuur Voorbereiding Aanvang Analyse Aanbod Afsluiten Evt. After Sales

Communicatiestructuur Aanbodfase In deze fase wordt je als verkoper geaccepteerd Grootste fout in kenmerken praten………….. Op behoefte afgestemd kenmerken naar voordelen voor je klant vertalen!! Niet te lang laten duren: kort en bondig Kent u die verkopers die alleen maar praten?

Opdracht Vindt in de komende 10 minuten 3 unieke kenmerken van uw product/ bedrijf Vertaal die naar herkenbare voordelen voor uw klant!! Er mag worden samengewerkt!

Samenvatting Communicatiestructuur Vier A structuur Voorbereiding: doel, eigen gevoel kennen Aanvang: kwispelen Analyse: actief luisteren, doorvragen en samenvatten Aanbod: kenmerken in voordelen vertalen Afsluiten: samenvatten, concreet maken en positief eindigen

Vragen, op- of aanmerkingen? Over gespreksstructuur

Samenvatting Het draait in uw presentatie/ verkoop om de verhouding tussen: Kennis Jezelf kennen Communicatie kennen Behoeften van de klant kennen Je product/ organisatie kennen (en vertalen in voordelen) Gevoel/ emotie: guneffect creëren

Bedankt voor uw aandacht! Graag tot binnenkort! www.keiconsultancy.nl