Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Advertisements

GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Robert Holl, voorzitter dorpsraad
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Ervaringen gebruik stoffenmanager Wat gaat goed en wat niet?
Stand van zaken Stichting Land van Wijk en Wouden •Verslag activiteiten tot juli 2013 •Stand van zaken financieel.
Marco Oving Projectleider
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
WELKOM.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
MJOP Ceintuurbaan juni Agenda 1.Introductie 2.Aanleiding + opdracht 3.Randvoorwaarden 4.Per tafel informatie ophalen 5.Terugkoppeling (20.45.
Streekvoedingswijzer Streekmarkten: Oud Rijswijk, Polderplaza, Zoetermeer Website en nieuwsbrieven Polderdag 2011 KOE Alert Digitale kaart en papieren.
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Water op de Kaart in de Drechtsteden 20 mei 2009.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen Terugblik 2012 Voornemens 2013 Vaste activiteiten, nieuwe activiteiten, begroting 2013.
Sectorale arbeidsmarktinformatie Overschotten en tekorten Kansen en mogelijkheden Kees van Uitert UWV 21 mei 2013.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Buslijn Doetinchem - Emmerich Euregionale OV-conferentie
Netwerk De nieuwe BIORES-vereniging Ing. Frederik Wanink.
19 nov 2007 Patiëntenvereniging aan het woord Frank van de Peppel Bestuurslid.
De Stadsregio Arnhem Nijmegen Bureau Brussel
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Welkom Commissie & Besturendag 8 juni 2010 Thema 2010 Verbinding & duurzame groei.
Citymarketing Hilversum 2006
11 Algemene Ledenvergadering 5 april 2012 Jaarplan 2013 Commissie PAS Professional Auditors at Small Audit Shops 25 december 2012.
1Gemeente Leidschendam-Voorburg1 Project Venestraat en omgeving 9 september 2013.
A B C D. 1 Arnhem A B C D 2 Apeldoorn A B C D.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
SAMENWERKEN IN DE WATERKETEN Stand van zaken Bestuursakkoord Water in het werkgebied van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht.
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Big data en leren groots en meeslepend? 12 november 2014
een nieuwe LEADER periode
Beleidsinformatie Jeugd
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Toptechniek in bedrijf
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Welkom Toerist in vervoering Voor ondernemers die vooruit willen met recreatiemobiliteit in de Zuidwestelijke Delta.
ONTWIKKELINGEN GROOTE HEIDE Has van Helvoort Streekontwikkeling Boven-Dommel 1.
Een regionaal landschap is een unieke streek: mooie landschappen, boeiende natuur, rijke cultuurhistorie Een regionaal landschap is een samenwerkingsverband.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
‘Ontwikkelen doen we samen’
WELKOM.
Proef Lekker Geel ter inspiratie VVSG Proef Lekker Geel.
Wat hebben een pizza-automaat, VR-simulaties, serious gaming, melk- en kookrobots en de bibliotheek met elkaar gemeen?
Toerismeboeren Kick-off 2018
Het nieuwe Meldpunt.
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Toegankelijk Vechtdal
Transcript van de presentatie:

Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013

Aanleiding • Toegenomen aandacht recreatie en toerisme • Rivieren een verborgen parel van de regio • Pendelboot tussen Arnhem-Nijmegen en Arnhem-Deventer haalbaar • Kansen voor ondernemers langs de rivieren legio

Ambitie: toevoegen beleving van water aan het toeristisch product

Doelstelling programma rivieren De rivieren in de regio Arnhem Nijmegen als toeristisch thema op de kaart te zetten. Door de verbetering van de toeristische infrastructuur, cultuurhistorie, nieuwe media en marketing van en langs de rivieren.

Projecten programma rivieren • In de vaart brengen van een pendelboot over Waal, Rijn en IJssel • Realisatie van struinroutes in de IJsselkop & Rijn en Maas • Uitbreiding route Verdronken Dorpen • Digitale content en GPS systeem ontwikkelen voor deze routes • Realisatie interactieve kaart • Realisatie themacampagne

Wat is ons streefbeeld (1)? • In de vaart brengen van een pendelboot over Waal, Rijn en IJssel • Om varen als beleving aan het dagje uit toe te voegen • En attracties langs de rivier letterlijk met elkaar te verbinden!

Wat is ons streefbeeld (2)? 3 trajecten5 uitgangspunten Arnhem - NijmegenPendeldienst mede geschikt voor fietsers Arnhem - DeventerMinimaal twee keer per dag Millingen - DuitslandMinimaal 5 aanlegplekken Ca. 100 vaardagen Tenminste tot eind 2014

Waar staan we nu? • Zomer a.s. start wekelijkse pendeldienst tussen Arnhem, Nijmegen en Duitsland!! • Bij wijze van experiment: • intensief begeleidt door ANWB onderzoek • En waarbij de uitkomsten leidend zijn voor het vervolg • 18 juni campagne gelanceerd en boot ‘tewatergelaten’

Ter oplading • Wordt de campagne beperkt inhoudelijk (verhalen) en commercieel (arrangementen) uitgewerkt • Wordt het persoffensief gestart • Worden de eerste 6 struinroutes gerealiseerd • Wordt de app verdronken dorpen gemaakt • En wordt de website en interactieve kaart ontwikkeld

Centraal staan • Het verblijf aan en het verhaal achter de rivieren • Vermarkting van bestaande en opzet van nieuwe (combi)projecten • Relatie met partners en ambassadeurs

Vragen?

Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met: Eva Verhoeven T

Vermarkting • Insteek = rivieren als nieuw product en imago neerzetten • Vehikel = Gelderse Streken; Gelderse Streken pay off en afzender • Titel = ‘Gelderland: Nederlands mooiste Waterkant’ • Focus = uitdragen eigen producten en gezamenlijke acties met bedrijfsleven langs de rivier