Marktonderzoek Danneels

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
ontwerp - beheer - analyseer
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Analyse klantgerichte websites
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie Advies rapport voor: “Museum het Valkhof”
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
Definitiestudie.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
15/10/2013. De meest voorkomende soorten navigatie zijn:  Tekstlinks  Afbeeldingen  Roll-over images  Flashnavigatie  jQuery-navigatie.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Website Usability.
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
E-bibliotheken Full text, e-artikels, e-tijdschriften en e-boeken Dag- en weekbladen: Mediargus : Vlaams Mediargus LexisNexis: Internationaal LexisNexis.
het bouwen van een website
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Website Usability.
Meer bekendheid via je Website
Je publiek aan het woord Hoe ga je beleidsmatig om met de stem van je publiek? Workshop - Dag voor Cultuurcommunicatie 13 december Gent.
Onthaal en service.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Kwantitatief onderzoek
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
Een werkstuk maken.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Inrichten van de webwinkel. Meest voorkomende fouten in-e-commerce-design-and-how-to-avoid-them/
Methoden & Technieken van Onderzoek
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Uw website bovenaan in Google!
Een product of dienst verkopen
Les 5: Het marketingplan
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
AFDELING 2 marketingbeleid.
De website.
Transcript van de presentatie:

Marktonderzoek Danneels Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck

Inhoudstafel Situering Deskresearch Fieldresearch Conclusie

Wat is Danneels Immobiliënkantoor/bouwbedrijf Verkavelingen: 60% West-Vlaanderen Afgewerkte producten: verkaveling tot afgewerkt huis Sponsering: KVC Wingene en cunina Differetatie: verkaveling zonder bouwverplichting

Website 2007: interactieve website Doel: profileren naar de klant toe Uithangbord: Vroeger: streekkrant en voetbalploeg Nu: site

Probleem? Opdrachtgever: Mr Danneels Klachten : Personeel Klanten Problemen die hij zelf aanhaalde waren: Te weinig bezoekers De klanten vonden hun weg niet Moeilijk in contact

Probleem? Mr danneels: de site is essentiël Sector

Doel van de website Optimale service aanbieden Bezoekers naar het bedrijf lokken

Onderzoeksvraag Hoe kan de site ervoor zorgen dat er meer mensen naar de site komen?

Wat is een goede Website? CONTENT Doel: Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden? Beknopt: ‘to the point’? Relevant? Informatief: Zijn de teksten op de site informatief? Sitemap: overzichtelijk? SEO Bespreek ik direct USABILITY Doelgroepen: voor elk wat wils ? Layout: overzichtelijk? Navigatie: gemakkelijk dudelijk? DESIGN Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling? Balans: Is er voldoende ruimte zodat er balans is tussen diverse elementen? Huisstijl: Is er een heldere en consistente huisstijl gebruikt? Multimedia: Wordt er gebalanceerd gebruik gemaakt van multimedia? Typografie: Is er goed gebruik gemaakt van typografie? TECHNIEK Voldoet de site aan de moderne standaarden? Browser support: Worden de belangrijkste browsers ondersteund? Snelheid: Laadt de website binnen afzienbare tijd?

Deskresearch Voorwaarden goede website Concurrentieanalyse SEO

Concurrentieanalyse Via google  http://www.netonline.be/wonen/immokantoren.asp?prov=w De site geeft een lijst met allemaal immobiliënkantoren in deze regio. Tip op site ? Degene die helemaal eerst staat is Immo cattaert. Website in 3 talen( Duits Frans Nederlands) Op startpagina Zoek in ons aanbod( duidelijke zoekmachine met wat ze in aanbiedingen hebben) In de kijker Banner is zeer mooi ( 6 foto’s met link onder naar verschillende delen van de site) Onderaan duidelijk het adres, telefoonnummer en de openingsuren

SEO Search engine optimalisation

Field research waarom? Doel? Onderzoeksmethode Contactmethode Steekproef Onderzoeksinstrumenten Voor-en nadelen

Waarom? Geen volledig antwoord Perspectief van de klant Wat verwacht de klant? Doel van fieldresearch: Te weten komen wat de klant wilt

methode Onderzoeksmethode: voordeel: betere respons dan bij andere Persoonlijk gesprek voordeel: betere respons dan bij andere Nadeel:niet iedereen zal eerlijk antwoorden.

methode Contactmethode Telefonisch * nadelen: hoge kosten,tijdrovend, *voordeel: degelijke antwoorden

Steekproef Wie? Klanten die al gekocht hebben en waarvan we gegevens hebben. Hoeveel? 100 contactpersonen Hoe getrokken? random

Onderzoeksintrument Vragenlijst Open vragen stellen Voorbeelden: -kunt u gemakkelijk de contactpersonen vinden? -is de website overzichtelijk? -gemakkelijk om ons terug te vinden? -vindt u wat u zoekt?

Resultaten interview Verwerken verzamelde resultaten Analyseren en conclusies trekken

Algemene Conclusie Bevinding uit het deskresearch Bevinding uit het fieldresearch Deze 2 samenbrengen om een oplossing aan te bieden voor de site van Danneels