Preventie en schadebehandeling in de car-wash

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DELFT, 7 NOVEMBER 2011 STUDIEBIJEENKOMST ADELBERTKERK mr. Petra M.M. Stassen
Advertisements

WELKOM Anne-Marie Bouweraerts Underwriting Development Manager for Belgium and Holland VPF info vergadering 24 november 2013 Sas van Gent.
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Beroepsgeheim op de SEH
Hypotheekvormen Er zijn diverse hypotheekvormen mogelijk. Elke vorm met z'n eigen kenmerken en z'n eigen voordelen. Het hangt dus van uw omstandigheden.
EXPERTISE, de praktische kant in detail
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
Door Jente, Pepijn, Kenneth L. en Jules.  Diefstal (of poging daartoe)  Van een voertuig  Een openbare of private plaats  Daders gebruiken geweld.
verplicht sociaal verzekerd
Risico’s en gevaren van techniek
Markthal Dedemsvaart.
Juli ’14AFDO-NCI Persoonlijke aansprakelijkheid van vrijwilligers en bestuurders Dronten 5 oktober 2009 Wietze Smit.
Vraag 1) juist/onjuist. De plichten van de patiënt:
In de frontlinie tussen hulp en recht 1 van 18 Hoofdstuk 8 De organisatie en de menselijke maat of: Hoe steunt de organisatie de uitvoering van de frontliniewerkers?
Plan van aanpak asbestbrand
Nieuw in België Exclusief via ADMB
Angelique M. Reitsma, arts
TomTom WORK Truck Navigatie woensdag 24 september 2014.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Risico’s bij internationale handel
De Beroepsaansprakelijkheids-verzekering van artsen
Parkeerparadijs Lange Nieuwstraat. Inhoudsopgave Problematiek Oorzaken Gevolg Voorgestelde oplossing Annex – foto’s.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
procedures Duo werkplannen Viag 2010
ENKEL NA SCHRIFTELIJKE TOELATING !
Het opbouwen van een data base
VEILIG WERKEN OP HOOGTE
TOOLBOXMEETING WERKEN LANGS DE OPENBARE WEG
Studiedag afschakelplan Wegen en verkeer VVSG - Wegen en verkeer 1.Treinvervoer en spoorovergangen (NMBS/Infrabel) 2.Busvervoer (De Lijn) 3.Verkeerslichten.
6 stappen in Risico management
Drinkstimulering en -monitoring. Over Fresh Idea
Meer dan brandjes blussen !
Veilig op pad met de rollator
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
VEILIG WERKEN LANGS DE WEG
Hom Com 19 oktober Zelfrijdende auto Google leert wagen rijden zoals mensen (slecht dus) Tegen 2040 zijn we zo ver ?
Veilig en onbezorgd wonen in uw VvE! Wat moet u er voor doen? Mr. Martien W.Klumper Oktober 2015.
Kapt. Bev. Vander Ougstraete Brandweer Deinze Versie: 8 oktober 2010
BUURTBEMIDDELING. ALGEMEEN Definitie Bemiddelen Tussen (groepen van) personen Eenzelfde buurt betreden/ gebruik maken Methodiek Geïnspireerd op de methodiek.
Inventariseren Wat heb ik? Wat wil ik?. Rene Berentschot Middelgroot hoveniersbedrijf. Eigenaar stuurt alleen vanaf kantoor aan. (werk)processen duidelijk.
Dementie en medezeggenschap Themabespreking Cliëntenraad Geriant Enkhuizen, 8 oktober 2009 Eveline Heitink, Alzheimer Nederland.
Aanleggen bestrating Niveau 1 en 2 Wedeo.
Info voorstellen mobiliteit centrum Lennik Deel A: parkeervisie Deel B: oplossingen voor de circulatie- en verkeersknooppunten.
Onderzoeksteam Berber Laarman Manja Bomhoff Johan Legemaate Roland Friele Arno Akkermans Adviseurs Inge Mulders Katrijn Broekman.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Sport en kinderopvang ISB Congres – 17 maart 2011.
Zicht op verzekeringen voor verenigingen en instellingen 21 april 2016, Mart Hanssen.
Overeenkomst niet goed opgezegd Schadevergoeding.
Wa of all risk. Verzekeren is risico… Verschillende soorten verzekeringen. WA: wettelijk aansprakelijk. Je bent verantwoordelijk voor de schade die.
(MINDER) HINDER BIJ OPENBARE WERKEN Malle, 6 mei 2009.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Vca 1-21 BASISVEILIGHEID (VCA) LES ONGEVALLEN. vca 1-22 Van Theorie naar Praktijk Risico definitie: De mate van waarschijnlijkheid dat een bepaald ongewenst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over “Van politie naar officier”
Inwerken Senior Servicedesk
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over “Van politie naar officier”
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Autoverzekering Is een autoverzekering verplicht?.
Een website. Wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken
nieuwe pensioenwet De verhouding tussen de pensioenovereenkomst,
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Financiering van het zorgstelsel
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Presentatie - Melding bewakingsactiviteiten en exploitatiezetel
Financiering van het zorgstelsel
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Duurzame activiteiten
Transcript van de presentatie:

Preventie en schadebehandeling in de car-wash Jacques Smet

Wettelijke bepalingen Preventie Afhandeling Nazorg

Wettelijke bepalingen

1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe Niet verantwoordelijk voor schade aan uitstekende of losse onderdelen

1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe Antennes zelf verwijderen Losse delen wegnemen

1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe Handrem los – wagen in neutraal – motor aanlaten Niet verantwoordelijk voor schade aan niet originele stukken

1.2 Waarschuwingsborden  naar de uitbating toe De directie niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en schade Het betreden van het terrein gebeurt ten alle tijden voor eigen risico

1.3 Reglementering Verkeersreglement telt ook op privé terrein Aanrijdingsformulier Politie niet tussenbeide tenzij verbalisering

1.4 Signalisatie Verkeersborden Snelheidsbeperking bv. max. 30 / u Bord “verboden voetgangers” in wastunnel Voorrangsaanwijzing

1.5 Privé of openbaar terrein Verschil privé of openbaar terrein Privé terrein: duidelijk afgescheiden van de weg door bv. een afsluiting met poort of een haag Terrein met openbaar karakter bv. Benzinestation – self car -wash

1.6 De wet De wet bepaalt dat de afwijzing van verantwoordelijkheid zijn effect heeft in later burgerlijke geschillen. Volgens het wetboek…

1.7 Burgerlijk geschil Normaal heeft de politie geen zeggingsschap De vrederechter zal de geschillen verder behandelen

2. Preventie

2.1 Waarschuwing Antennes zelf verwijderen

2.2 Infrastructuur Oprit aanleggen zodat geen hoge snelheden mogelijk zijn.

2.2 Infrastructuur Inrit goed aangeven door duidelijke borden.

2.2 Infrastructuur Zorg steeds voor voldoende wachtzone

2.2 Infrastructuur Drempels worden niet gewaardeerd Slagboom is duidelijk en sneller

2.2 Infrastructuur Pictogrammen naar nooduitgangen noodzakelijk met aangepaste noodverlichting.

2.3 Voorzorgen Spiegels niet proberen verplaatsen Ruitenwissers beschermen

2.3 Voorzorgen Filmen van de wagen onder kunstlicht Camera’s geven schrikeffect Bepaalde wagens weigeren (ski-bakken,…) Maximum hoogte en breedte vermelden Controleren of de wagen goed afgesloten is

2.4 Personeel Personeel inlichten over schadebeperking Wijzen op risicowagens Altijd eventuele schade overzien

2.5 Onderzoek Welke auto’s extra aandacht nodig hebben We kennen zwakke plekken van de auto

3. Afhandeling

3.1 Eerste reactie Alle schrammen duidelijker zichtbaar na de wasbeurt Probeer discussie ter plaatse te vermijden Aantonen dat schroeven enkel rechtdoor kunnen lopen of repeterend zijn Tracht uit te leggen dat schade niet van de car-wash kan komen

3.2 Gekende schade Uit ervaring kennen we dikwijls de oorzaak van sommige lakschades Plaatselijke schroeven op het dak Schroeven in glas van de zijruit Kras op hoogte van het winkelwagentje Onregelmatige schroeven van takken en struiken

3.3 Schadeformulier Het bestaande formulier van ING Copy van het inschrijvingsbewijs en hun persoonlijke gegevens Schade valt onder onze burgerlijk aansprakelijke verzekeringspolis!

3.4 Leverancier Verantwoordelijkheid van fabrikant Machinefout, constructiefout Verantwoordelijkheid van fabrikant Productfout: bv. velgenreiniger op de lak Verantwoordelijkheid van uitbater Uitzonderlijk verantwoordelijkheid voor leverancier

4. Nazorg

4.1 Klacht opvolgen Regelmatig op de hoogte blijven van afhandeling van de verzekering De klant stipt op de hoogte houden van de stand van zaken Indien betalingen moeten gebeuren, deze stipt uitvoeren

4.1 Klacht opvolgen Gratis wasbeurten schenken of kleine bedragen in vorm van wasbeurten uit betalen: Kost de uitbater minder Geeft de klant de kans om terug vertrouwen in de machine te winnen Klant krijgt terug sympathie voor de uitbater

Dank u voor uw aandacht! Met dank voor de foto’s