Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten 4-4-2017 Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten 21 oktober 2003
Een blik terug in de tijd 4-4-2017 Een blik terug in de tijd 1999 / 2000: internet hype Media plaza / Utrecht 6 maanden e-commerce Workshop (met G&F) Ronald Verschueren/ netmarketing NLD Tijdperk van onzekerheid Wat kunnen we ermee ? Waar komen de bedreigingen vandaan ? Gaat de kweker rechtstreeks aan de consument verkopen ? Blijft de handel wel bestaan ?
Ondertussen …. De ‘zeepbel’ is uit elkaar gespat !! 4-4-2017 Ondertussen …. De ‘zeepbel’ is uit elkaar gespat !! Directe handel met de consument stuit op logistieke problemen (ook retail initiatieven komen slecht van de grond) Klicks & bricks (oude- meets nieuwe economie) Wat hebben we er echt aan / wat kunnen we ermee ? Slimme bedrijfssystemen (leverancier / klant relaties) Branche systemen / standaardisatie
Ondertussen …. En wat doen handelsbedrijven ermee ? 4-4-2017 Ondertussen …. De consument gebruikt internet met name voor Information seeking !! (auto’s, huizen) .. en het kopen van “low risk” producten. (tickets, boeken, cd’s) AIDA “Action” in de winkel op de hoek En wat doen handelsbedrijven ermee ?
Doen we al aan e-commerce 4-4-2017 Ondertussen …. Doen we al aan e-commerce EAB EKT KOA LAB AIS (klokaanbod on-line VBA/ fleuristics Flora Holland) Internet bestelsystemen Flor-e-commen (elektronisch orderen)
Programma 13.30 Opening & inleiding Marcel Rutten / HBAG 4-4-2017 Programma 13.30 Opening & inleiding Marcel Rutten / HBAG 13.40 E-commerce/ focus inkoop Ard Wubben / Hamiplant 14.10 E-commerce/ focus verkoop Gert Woelderink / Metz 14.40 Pauze 15.00 Veranderingen in het bedrijf/ management focus Jan Wilmink 15.30 De Florecom ordersystematiek Henk Zwinkels / Florecom 16.00 Discussie + aansluitend borrel