Experience Economie workshop. Inhoud • Theorie-gedeelte • Aan de slag • Presentaties vv.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze TANTRA komt uit India.
Advertisements

Klik met muis om verder te gaan
Workshop 3 deel 1: Marketing
De Drama Driehoek.
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Beroepsgeheim en cliëntperspectief
Het leven.
START DIA.
Ondernemen : heb jij het in je?!
Het zoeken en vinden van trends
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Ontdekzondag 2014.
Parasjah (=“gedeelte”) van vandaag
De theorie van de dramadriehoek
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Om de schoonheid van het leven...
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Economie Paragraaf
Wat maakt het leven zo waardevol
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Welkom.
Ken je kracht…Deel je kracht…
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
Zitten - Wandelen - Standhouden
Interculturele communicatie
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Om de schoonheid van het leven...
Om de schoonheid van het leven...
Krimp beroepsbevolking betekent geen krappe arbeidsmarkt Paul de Beer Ruimteconferentie Workshop Demografische krimp en regionale economie 3 november 2009.
Volksuniversiteit Zwolle
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
UVW LinkedIn Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Coaching week Rotterdam Academy.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Niets is wat het lijkt.
De kracht van positief opvoeden
Zuurstof/Groen Leefomgeving en gezondheid. Leefomgeving en groen.
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Kenniscentrum Events Wat is het Kenniscentrum Events Het Kenniscentrum beoogt de partner te zijn voor het aanjagen van ontwikkelingen,
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Renoveren anno 2020 is mensenwerk De ingrediënten van een succesvol team Renovatie & Transformatiebeurs Faay Renovatietheater Woensdag 13 april
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Welkom havo 4..
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
LOB zeven stappen naar succes
De Betekeniseconomie in de klas
Vriendschap.
Marktanalyse.
Welkom.
Welkom.
Economische kringloop
Maatschappelijke geldhoeveelheid
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Experience Economie workshop

Inhoud • Theorie-gedeelte • Aan de slag • Presentaties vv

Experience Marketing In de beleveniseconomie wordt waarde toegevoegd, door van een consumptie een belevenis te maken… een belevenis is een gebeurtenis waarbij een persoon actief en emotioneel betrokken is en die waarde en betekenis heeft voor het individu

Wat heeft dit voor gevolg? Goederen en diensten voldoen niet meer. Mensen willen gedenkwaardige belevenissen waar zij op een intrinsieke manier bij betrokken zijn. Het gaat ook niet om wat zij kopen maar waar en wanneer zij het kopen In een wereld die steeds onechter wordt hangt de vraag wel of niet kopen samen met hoe echt het aanbod in de ogen van de afnemer is

Waarom? • 1. Opkomst van belevenissen • 2. Automatisering van diensten • 3. Opkomst van het postmodernisme • 4. Invloed van babyboomers • 5. Verminderd vertrouwen in maatschappelijke instellingen

Workshop

Teams 1. Commodity: Natuurlijke authenticiteit 2. Goederen: oorspronkelijke authenticiteit 3. Diensten: uitzonderlijke authenticiteit 4. Belevenissen: referentiële authenticiteit

Commodity • Benadruk materiaal • Laat het onbewerkt • Straal iets rustieks uit • Houd het kaal • Ga voor groen

Goederen • Benadruk je eersteling • Doe het verleden herleven • Zie er oud uit • Mix en meng • Wees tegendraads

Diensten • Wees direct en eerlijk • Focus op het unieke • Eigenschappen • Doe langzaam aan • Ga voor het tijdelijke • Wees exotisch

Belevenissen • Breng hulde aan iemand • Roep een tijdsbeeld op • Kies een plaats • Geef het betekenis • Wees realistisch

Pitches