Experience Economie workshop
Inhoud • Theorie-gedeelte • Aan de slag • Presentaties vv
Experience Marketing In de beleveniseconomie wordt waarde toegevoegd, door van een consumptie een belevenis te maken… een belevenis is een gebeurtenis waarbij een persoon actief en emotioneel betrokken is en die waarde en betekenis heeft voor het individu
Wat heeft dit voor gevolg? Goederen en diensten voldoen niet meer. Mensen willen gedenkwaardige belevenissen waar zij op een intrinsieke manier bij betrokken zijn. Het gaat ook niet om wat zij kopen maar waar en wanneer zij het kopen In een wereld die steeds onechter wordt hangt de vraag wel of niet kopen samen met hoe echt het aanbod in de ogen van de afnemer is
Waarom? • 1. Opkomst van belevenissen • 2. Automatisering van diensten • 3. Opkomst van het postmodernisme • 4. Invloed van babyboomers • 5. Verminderd vertrouwen in maatschappelijke instellingen
Workshop
Teams 1. Commodity: Natuurlijke authenticiteit 2. Goederen: oorspronkelijke authenticiteit 3. Diensten: uitzonderlijke authenticiteit 4. Belevenissen: referentiële authenticiteit
Commodity • Benadruk materiaal • Laat het onbewerkt • Straal iets rustieks uit • Houd het kaal • Ga voor groen
Goederen • Benadruk je eersteling • Doe het verleden herleven • Zie er oud uit • Mix en meng • Wees tegendraads
Diensten • Wees direct en eerlijk • Focus op het unieke • Eigenschappen • Doe langzaam aan • Ga voor het tijdelijke • Wees exotisch
Belevenissen • Breng hulde aan iemand • Roep een tijdsbeeld op • Kies een plaats • Geef het betekenis • Wees realistisch
Pitches