•2005 versus 2000 •PC panel: database met 55.000 huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, 20-49 jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Strijd mee tegen digibetisme! In 15 vragen weet u waar u staat! Gebaseerd op studies van M. Prensky, CEO Games2train Uitgewerkt door prof. Dr. Knoikl,
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Cursus B-Fit coach Dag 1.
Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
De supermarkt als belangrijkste verkoopppunt van alcohol: een analyse van de huidige rol van de supermarkt in het alcoholbeleid Fieke Franken Onderzoekscoördinator.
Grote daling verkeersdoden in 2008 Jan Latten Hoogleraar demografie CBS 22 april 2009 Toelichting bij persbericht.
Rekenwerk Alle mogelijkheden die je tegenkomt.
Geestelijke Gezondheid in Vlaanderen
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
De arbeidsmarkt in Zuid-Limburg (in de techniek)
____________________________ _______________________________.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
Enquete over internet Sint Bavo school Haarlem Getoonde cijfers zijn percentages Groepen 4 en 5 zijn gemiddeld gewogen.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
“Zonder taal geen verhaal” .
Allochtonen op de Vlaamse arbeidsmarkt
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Vergrijzen en verzilveren Antwerpen, 16 november 2012 Paul Schnabel Sociaal en Cultureel Planbureau Universiteit Utrecht.
iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Wat maakt het leven zinvol?
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
Gemaakt door Nicky beekman Klas 3H.
“Samen met lokale besturen werken aan een divers personeelsbeleid” Tempus Fugit, Leeftijdspiramide lokale besturen Aalter, 21 mei 2010 Pol Despeghel, Sectorconsulent.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
T hema’s in deze quiz: Gezin Zorg Arbeid. Thema 1: Verschillen binnen ‘het Nederlandse gezin’
REKENEN.
Sociale media op school
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Pillen in de media | C0653| | ©TNS NIPO | 1.
Aarle-Rixtel inwoners Hoe gezond zijn de Laarbeekse jongeren en waar liggen de gevaren? Aantal 12 t/m 18 jarigen: % = 21 jongeren Respons:
Enquête.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Pensioen naar uw eigen wensen
Ongelijkheid in toegang tot digitale systemen Twee voorbeelden Invloedsfactoren Statistieken en Bronnen Alexandre Vantomme.
In opdracht van NOC*NSF
Pleased to meet you… in Stadsbibliotheek Zottegem.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
Branche analyse Boekhandels 2014
Delen is het nieuwe hebben
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Vraagstukken: intrest
Zo zit dat met uw pensioen!
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Hoorcollege 3 Overgewicht Diabetes Jelle Wijma
Microkredieten voor vrouwen en mannen in zuidwest Kenia.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Hoeveel hou je van haar... ? Als je een vrouw bent, ben ik zeker dat dit je zal interesseren... En ben je een man, dan ken je zeker een vrouw die echt.
Mediagedrag van Millennials
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Jongeren en seks Plaatje.
Eenzaamheid NHN Doelgroep Jongeren Volwassenen Ouderen - 48%
Pamela Anderson Met sex uispraken Muziek: Klein.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Transcript van de presentatie:

•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen naar leeftijd en glossy / niet glossy Het onderzoek Vrouwen en nieuwe media

De cijfers. Van toen en nu •4,9 mln. huishoudens internetaansluiting: 1,5 keer zoveel als in 2000 •4,8 mln. vrouwen maken gebruik van internet: in ,3 mln. •67% heeft een breedbandverbinding: enorme toename sinds 2000 •Sinds 2000 verdubbeling aantal vrouwelijke dagelijkse internetters •1/3 internetgebruikers 16+ deed afgelopen maand online aankoop •46% van de online shoppers is vrouw •93% van de vrouwen jaar heeft een mobiele telefoon Vrouwen en nieuwe media

Rol van internet Vrouwen en nieuwe media

Vrouwen zoeken vooral eerlijke informatie Vrouwen en nieuwe media

Welke reden om te internetten stijgt het snelst? •Ik internet uit verveling •Ik vind het leuk om zomaar wat te surfen •Internetten is gezellig Vrouwen en nieuwe media

Vermaaksfuncties 2005 Vrouwen en nieuwe media

Meer thuis voelen, maar een wegwijzer is prettig Vrouwen en nieuwe media

Sanoma wegwijzers: VrouwOnline en titelsites Vrouwen en nieuwe media

Wat bekijken vrouwen? Vrouwen en nieuwe media

Wat kopen vrouwen? Vrouwen en nieuwe media

Een vertrouwde afzender wordt steeds belangrijker Vrouwen en nieuwe media

Pluspunten tijdschriftensites boven andere sites Vrouwen en nieuwe media

Wat doen vrouwen minder? Tv kijken… Vrouwen en nieuwe media

Jonger / Ouder Vrouwen en nieuwe media

Enige verschillen tussen jongere en oudere vrouwen •30’ers: internetten het meest en het vaakst •20’ers: internetten het meest uit verveling •20’ers: reizen, 30’ers: kleding, 40’ers: boeken op nr 1 •20’ers: geven eerder creditcardnummer op tijdschriftensite •20’ers en 30’ers: naamsbekendheid VrouwOnline hoog •30’ers: internetgebruik gaat m.n. ten koste van tv kijken Vrouwen en nieuwe media

De toekomst Vrouwen en nieuwe media

In 2000 gaf 33% aan in 2005 een deel van de dagelijkse boodschappen via internet te kopen. Hoeveel % doet dit nu echt? •5% •13% •33% Vrouwen en nieuwe media

Grote verwachtingen voor de toekomst Vrouwen en nieuwe media