20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Hoe pak je een ‘tekst’ aan?
Het doen van eigen onderzoek
Een transnationaal huwelijk tegen alle verwachtingen in?
situationeel leiderschap
Draag ik de arm wel of niet? Onderhandelen over in- en uitsluiting Maartje Hoogsteyns.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Powerpointtraining Hunkemoller
20 jaar Wereldwijd verbonden. Luisterend Dienen opgericht in vanuit de Nederlandse Hervormde Kerk (commissie Werelddiaconaat) 20 jaar Luisterend.
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
July 14Happy User Studio Wereld-usabilitydag. July 14Happy User Studio Usability appels & donuts Bent u een appel of een donut?
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Alzheimer Een haperend geheugen
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Wat is de Succesfactor van ‘Entourage’?. De Hoofdpersonen ‘Vincent Chase’: Hoofdpersoon, acteur, relaxt persoon, maakt zich nergens druk om en is heel.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Web Copywriting Geo, Indra, Jens en Stefan 1. Wat?  Waarom lezen jongens binnen Cross Media Management zo weinig blogs?
Hoe kan het jou veranderen?
Zonnestralen van vriendschap
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
1 Scenario template. 2 DEEL 1: INLEIDING ➔ Uw organisatie ➔ Het uitgangspunt van uw project ➔ De doelgroep ➔ Wat wilt u bereiken? SERVICE DESIGN TOOLKIT.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Kwaliteit door een zelf regulerend proces, ondersteunend en motiverend
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
[Groepsnummer + -naam] [groepsleden] Happy Aging IAD.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Sjoerd Kooiker (met dank aan Josje den Ridder)

Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © Thankyou Music / Continental Sound 1/5 LOF ZIJ DE HEER (Tim Picking. Ned. tekst: Rikkert.
Nachts am Wolgastrand - Die Flippers
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
 3SIGN  Studievereniging tegenover studentenvereniging  Uitleg over gehouden enquêtes.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
Spreuken: De nederige wijze.
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
Project “Horizon Verbreden”
Toon Hermans … lekkers ..
Callcentermedewerkers.
( ) Beste vriend in Muziek: The Flower Of Schotland.
Communicatie & Multimedia Design Janke Broeksma, Sabrina van der Sloot & Anne Heijkoop.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Kijken naar Kinderen Week 4
Het werkwoord ontleed(t)
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Train the Trainer Critical Appraisal of a Topic Dr Arno AW Roest Willem Alexander Kinderziekenhuis.
Workshop Portret Fotografie. Tips voor betere portretfoto’s 1. Stel scherp op de ogen 2. Gebruik een grote diafragma opening 3. Fotografeer op ooghoogte.
Wat heeft een eenzaam en bang schaap nodig?. Zoek je ook naar liefde, warmte, bemoediging en bescherming? Verlang je naar een goede relatie? Is er iemand.
Je kunt kiezen uit 4 categorieën muziek Raad welke muziek je hoort Bij een goed antwoord krijg je het aantal punten dat bij de vraag hoort Op het eind.
Formule voor een script. Script formule = Hoofdpersoon + probleem + plan 1 plan 2 plan 3 plan 4 De oplossing voor de hoofdpersoon is het vijfde plan.
PERSONAS Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework YOU ARE STILL HERE.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
Informatie verdraaien
Communicatie Christel
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Culturele Interview.
Transcript van de presentatie:

20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’

? ? ? ? ? ? Een Persona is een fictief karakter, gebaseerd op observaties, onderzoek en interviews met een bestaand persoon of meerdere personen die een specifieke doelgroep representeren. • Naam • Leeftijd • Geslacht • Burgerlijke staat • Geboorte/woonplaats • Culturele achtergrond • Opleiding • Voormalig beroep • Interesse, hobbies • Motivatie • Doelen • ‘Needs’ • ‘Skills’ • Pijnpunten • Gedrag • Media gebruik (mobile, computer, tv, music) NB! Het is niet de bedoeling karikaturen te maken nav de silhouetten, maar gebruik deze als template voor het echte karakter waar je voor gaat ontwerpen!!!

? ? ? ? ? ? ‘A day in the life..’ is een scenario waarin je een typische dag in het leven van je persona beschrijft. Wat ervaart hij/zij, wat gaat goed op die dag, wat gaat er mis of is altijd een ‘pijn punt’ of irritatie… Dit verhaal helpt je ontwerp mogelijkheden/interventies te localiseren. • Zoek een portret (of neem zelf een foto als je iemand kent op wie je je scenariomede gaat baseren) en gebruik die in de opmaak van je verhaal. • Plaats onder dat portret een ‘typische’ uitspraak van je persona, maw een zin waarin de lezer direct inzicht krijgt in het karakter van je persona. • Gebruik zoveel mogelijk verzamelt materiaal, maar houdt het helder. Ook hier weer: al het onderzoek dat je doet om je persona gestalte te geven documenteer je!