Social media gebruiken om een baan te vinden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Uitslag enquête over online pesten
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Hoe maak ik een goed online cv?
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Invullen e-profiel Ga naar
Sollicitatiegesprek.
Hoe word je een ster? *.
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken

CanDo Coaching.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
Help! Verzuim voorkomen
De dag van het solliciteren Blok 1
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
© UNIEK IN DE KLAS.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Solliciteren met Social Media
Twitter • LinkedIn • Facebook
H3 Hoe kom je aan werk?.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Social media gebruiken om een baan te vinden

Weet wat je wilt Waar wil je naar toe met je carrière? Wat verwacht je van een nieuwe baan? Welke functie wil je? Welk type organisatie? Welke sector? Hoe ver wil je reizen? Welke mensen kunnen jou het beste helpen om je doel te bereiken?

De kracht van netwerken De kracht van je netwerk zit in het netwerk van jouw netwerk – de contacten van jouw contacten Richt je dus niet zozeer op je eigen contacten, maar vooral op de hún contacten

Hoe werkt dat bij LinkedIn? LinkedIn laat connecties tussen mensen zien LinkedIn laat zien welke mensen jou kunnen introduceren bij andere contacten Op die manier kun je de kracht van ‘de 2e graad’ gebruiken LinkedIn maakt een eind aan cold calling

Waar vind je contacten? Je hebt een basis-netwerk nodig om nuttige contacten te vinden. Upload je e-mail contacten naar LinkedIn Maak contact met oud-klasgenoten en oud-collega’s Word lid van groepen die voor jou interessant kunnen zijn, denk aan: Mensen met de functie die jij ook wilt Vak/sector organisaties Recruiters Scholen of regio

Zorg voor een goed profiel Gebruik een neutrale (pas)foto (geen vakantiekiekje) Je ‘Koptekst’is heel belangrijk – gebruik woorden die beschrijven waar je naar opzoek bent en die uitnodigen om door te klikken Schrijf in de ‘ik’ vorm Maak een aantrekkelijke, bondige ‘Samenvatting’ Beschrijf bij elke functie wat uitgebreider wat je hebt gedaan

Tips Alleen een profiel maken is meestal niet genoeg. Probeer actief te worden Bouw relaties op met mensen. Zij kunnen je bij anderen introduceren Doe mee aan discussies in Groepen en help anderen, ook zonder er iets voor terug te verwachten Besteed elke week wat tijd aan je LinkedIn contacten

Twitter Je kunt actief aan je netwerk bouwen door op Twitter interessante mensen te volgen en zeer actief te tweeten, te re-tweeten en te reageren Maar ook als meer passief twitteraar kan Twitter heel nuttig zijn om vacatures te vinden Steeds meer bedrijven en uitzendbureaus zetten hun vacatures ook op twitter

Interessant om te volgen Bedrijven/mensen die je interessant vindt Kijk eens op http://vacature.twittergids.nl/ Vacaturesites: Monsterboard: http://carriere-advies.monsterboard.nl/sollicitatiestrategie/beginnen/volg-monsterboard-twitter/article.aspx#friesland @2alljobs @VCW_Leeuwarden Uitzendbureaus @personeelsned @jobdivasneek UWV: @WerkenFriesland @UWVFriesland @werkpleinsneek Divers @DeBroekriem @Nietstilzitten ;-)

Meer informatie Op internet is heel veel meer informatie te vinden over solliciteren, via social media of anders, over opleidingen Voor bijna alles bestaan online cursussen, heel vaak gratis