CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Over consumenten, gedrag en marketing
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
500 – 1000 na Christus RIDDERS en KASTELEN.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Vrouw vs. man -.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Boekbespreking van: Dewi vd Horst.
Reflectie.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
‘De Klomp Draait Door’ Rosalie Blok Klas CE2C.
Interpreteren van data
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Tweede wereldoorlog.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Een werkstuk maken.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Presenteren en communiceren
THE LION KING The Musical. Musical  In december 2012 ben ik in London naar de musical ‘The Lion King’ geweest. Ik was er een aantal jaren daarvoor ook.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Marketing Coen van Wetering
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Xperience Liefde en relaties
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
© UNIEK IN DE KLAS.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel

Agenda •Storytelling

Storytelling

•Consumenten kopen in toenemende mate ervaringen in plaats van producten •Verhalen lenen zich goed om ervaringen over te brengen •Dat noemen we storytelling •Menig reclamespotje is tegenwoordig een mini speelfilm

Storytelling •Mensen vertellen al eeuwenlang verhalen •Vroeger bij voorbeeld bij het kampvuur •Maar tegenwoordig hebben we veel communicatiemiddelen tot onze beschikking om verhalen te vertellen

Storytelling by Wieden + Kennedy | Cannes Lions 2008

Storytelling: Nicole Kidman, Chanel No 5

Storytelling: Chanel •Welk verhaal beeldt Chanel met deze commercial uit?

Storytelling •Al Gore had alleen artikelen kunnen schrijven over de klimaatverandering •Of hij had alleen het boek kunnen schrijven •Maar hij koos om het verhaal van de climatcrisis in een slideshow te vertellen... •En de slideshow naar een film om te zetten... •Inmiddels kent iedereen het verhaal en Al Gore won de Nobelprijs

Filmpje

Al Gore •Al Gore overdreef bewust •Hij koos bewust voor het conflict met de heersende: “het zal allemaal wel loslopen gedachte” •Zijn verhaal: het klimaat verandert sneller dan we denken •Zijn boodschap: als we nú beginnen kunnen we nog iets uitrichten •Met zijn conflicterende film slaagde hij erin om een emotionele band te maken met vele bewoners van deze planeet

Hewlet Packard •Het verhaal van de garagebox

Hewlet Packard •“Het begon in de kleine garage achter het huis” •HP heeft in 2005 een paar miljoen uitgegeven om de garage waar de twee oprichters in 1938 zijn begonnen, op te kopen en op te knappen •De oerknal waar een bedrijf mee begon is een verhaal dat altijd verteld kan worden

Coca Cola: filmpje

Coca Cola •Om onderscheidend te zijn (positionering) zijn merken altijd op zoek naar een omvattend emotioneel verhaal •“Creëer een hele wereld om het product •Ook Coca Cola was hiernaar op zoek •Dit resulteerde in de Coca Cola side of life: een verhaal gebaseerd op vrolijke emoties en merkwaarden

•Klene drop bouwt al jarenlang consequent aan haar merk •Het merk, dat dateert uit 1876, maakt de laatste jaren een sterke groei door en wint ook reclameprijzen •Nieuwe dorpvormen, opvallende verpakkingen en de reclamecampagne rondom de oprichter Johannes Coenradus Klene zagen het licht Klene

Ga naar en bekijk deze site in ongeveer 10 minutenwww.klene.nl Oefening: analyseer Klene

Beschrijf op basis van de foto: Wat jij in deze setting zou beleven? Maximaal 10 zinnen van 10 woorden 10 minuten Opdracht 1

Marketing draait niet om jezelf maar om je doelgroep (je ‘publiek’). Deze doelgroep zijn toeristen die luxe willen verblijven en hoge kosten geen probleem vinden. Beschrijf kort de beleving vanuit de doelgroep 5 minuten Opdracht 2: Perspectief

•Met storytelling kan een merk gebouwd worden (zo ook Klene) •Beschrijf zo beeldend en concreet mogelijk wat Pansea Hotels en Resorts haar doelgroep biedt •5 minuten Opdracht 3: Merk

Let op: je presenteert je idee voor de NVD, niet voor de dierentuin zelf! Omdat de NVD subsidieert, moet je een budget bepalen, en gespecificeerd aangeven wat de NVD daarvoor krijgt. De presentatie heeft minimaal de volgende onderwerpen aan bod: Onderzoek doelgroep, onderzoek dierentuin, onderzoek beleving, voorgestelde nieuwe beleving, keuzes en afwegingen die je daarbij hebt gemaakt, visualisatie nieuwe beleving (mag geschetst), budget en resultaten. De presentatie mag maximaal 10 minuten duren. De belangrijkste bevindingen van je onderzoek en je belevenisconcept leg je vast in een handout die ook visueel verantwoord is. Deze heb je vandaag ingeleverd. Presentaties volgende week

Afsluiting •Vragen? •