Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy moniquerosens@gmail.com 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Identiteitsverankering
Een kei van een medewerker januari 2008
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Introductiebijeenkomst
Welkom bij de 4e workshop over:
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
….een korte presentatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Tien lessen uit het Noorden
Portfolio
De cliënt centraal, wat nu? Door Gabrielle Verbeek
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Deze demo geeft u een kijkje in het zelfdiagnose-instrument voor de jeugdzorg. Een zelfdiagnose-instrument wordt op maat gemaakt voor de betreffende sector.
Imagebuilding Helaas, geen kant-en-klaar recept, want geen koor is gelijk. Performen met power | Petra Andriessen.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Congres Appreciative Inquiry
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
SociocratischeKkringorganisatieMethode
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Tatiana Constandse John Ouderling.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
PRIMO Opleiding Taalexpert
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4

Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Personal Development Programma Commissaris: Erica de Leeuw - Culturele antropologie & bestuurskunde - Achtergrond in zorg en welzijn - Bestuurssecretaris.
MENTAAL ECO-COACHING Eco coach film:
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Hartelijk Welkom!.
Vakmanschap en ondernemend gedrag
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Welkom 9/19/2018.
Leiding geven aan school ontwikkeling
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Werken met plezier en goed presteren
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Transcript van de presentatie:

Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy moniquerosens@gmail.com 1

Even voorstellen: Zelfstandig Consultant Centraal Directeur stichting Consent Directeur Basisschool La Res

Materiaal en verwijzingen Film Vis : Fish Culture (trailer) Sociocratie: komen tot besluitvorming www.sociocratie.nl Boeken M. van Eck: Internal branding in de praktijk S.C. Lundin: Vis Energie, Passie en Plezier M.Goldsmith: Tot hier en nu verder! W. de Liefde: van dialoog tot besluit

Commitment vergroten door communicatie Cultuurverandering: PR en marketing Internal Branding 2. Persoonlijk commitment medewerkers vergroten: Plezier, Passie en Energie Feed forward Besluitvorming: Sociocratie

Cultuurverandering binnen een organisatie: twee perspectieven PR en Marketing Het wegzetten van je merk in de hoop meer klanten aan je te binden. Het is het icoon dat emotionele betekenis geeft aan je diensten en producten. Marketing is de kunst van het verleiden. Internal Branding Het gebruiken van het merk als kompas om de interne organisatie te sturen op het vervullen van de belofte die aan klanten wordt gedaan. Medewerkers gaan het merk omarmen en toepassen in hun werk. Merkbeleving wordt bepaald door het gedrag van de medewerkers.

Internal Branding Top down of bottum-up? Voor het slagen van Internal branding is intern draagvlak erg belangrijk. Belangrijkste interne stakeholder is de directie. Die zal vanaf de start leiding moeten geven aan de interne merkoperatie.

Internal Branding in fasen Merk als kompas Verklaren van het merk Merk is bekend Laden in gedrag Merk heeft betekenis Beleven in de praktijk Merk wordt geleefd 4. Verankeren in de organisatie Merk zit in het systeem

Internal Branding: lef en ambitie

Internal Branding: op zoek naar het unieke van de organisatie Stoppen met de beste te willen zijn Wees authentiek Wees onderscheidend Sluit aan op de behoefte van de potentiele klant Succesvolle merken doen een sterk appel op zowel de ratio als de emotie En….walk your talk!

Persoonlijk commitment: vergroten van de motivatie Fishmarket place in Seatlle

Keuze? Interactie Je kunt altijd kiezen hoe je je werk doet, ook al heb je geen keus in het werk zelf. Je kunt zelf kiezen met welke houding je naar je werk komt.

Hoe? Je houding kiezen- spreek vanuit jezelf, zoek een boodschap, bied motivatie en houd vol. Spelen- kijk naar je werk met afstand. Maak ze blij- voor ons innemen, geen afstand te scheppen met respect, richt de aandacht op de klant. Erbij zijn- wees gericht op de klant,ze dagdromen niet, bellen niet.

Persoonlijk commitment medewerkers vergroten Waar staan we en waar willen we naar toe? Benoem minimaal 2 misgedragingen voor jezelf/de ander om “the gap”op te vullen.

Commitment verbeteren door verbeteren besluitvorming Sociocratie Besluitenmap.

Zelfsturing? Hoe gaat het op jullie werk, hoe komen jullie tot besluiten?

Sociocratie Consentbeginsel Kring Dubbele koppeling Sociocratische verkiezingen

Opbouw Openingsronde: Verwachtingen 2. Huishoudelijk deel(organisatorisch): Mededelingen Rondvraag 3. Inhoudelijk deel(beleidsbepalend): (beeldvorming/meningsvorming/ besluitvorming) Slotronde Evaluatie

Procedure Beeldvorming Meningsvorming Besluitvorming Geen consent?