Ontstaan – 1683.  Osman (1258-1324) ◦ Biografie ◦ Evolutie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een oefening bij de theorie…
Advertisements

vanuit een militair-historisch perspectief
Technology in the classroom
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Ontstaan van het hof Anne Poolman Alexandra van der Wal
1.2 De Nederlanden onder de Bourgondiërs en de Habsburgers
De schoolbus De bus rijdt in volle vaart doorheen het land om kinderen op te halen en veilig terug naar huis te brengen. Laat de kinderen tellen hoeveel.
Jezus onze Hogepriester
Kleuren.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (15 juli  oktober 1669) was een Nederlands kunstschilder. Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste Hollandse.
Historisch redeneren en denken vakdidactiek 21-3
In punt P werken drie krachten: Fspan in de richting van het touw Fveer 15 N schuin links omhoog Gewicht recht naar beneden Hoofdstuk 3 som 20.
LOT OP REIS.
6 VWO B2 deel 2 A1.1 vraag 4. u 1 + u 2 + u 3 + … + u n-1 + u n = ? Vertaal de termen van de rij naar een rekenkundige rij. n termen !!!
Uitleg bij 82-89, historische vaardigheden
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Adolescentie aan het begin van de 21ste eeuw
Heilige plaatsen matthew & badel.
Het invoeren van de contractsvrijheid eindversie
De tafel van:.
Wat héb jij met Jezus Christus
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Werkplaats Aandoeningspecifieke kwaliteitscriteria
Wat geloof jij? Hoe kijk jij?
Vergelijkingen oplossen.
- Als je klikt verschijnt er telkens een vraagteken links boven - Bedenk dan of het om jagers, boeren of geen van beiden gaat - Leg uit waarom - Als je.
De tijd van regenten en vorsten
Presentatie vergelijkingen oplossen.
Dopen Wat laten wij zien met de doop?. ”Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven …: dat Christus voor onze zonden is gestorven, … dat hij is begraven.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Republiek versus Frankrijk
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
WAT IS EIGENLIJK… HUMANISME?!
Wat moet je weten aan het eind van de les?
H2 Ontdekking en verovering
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Lucas 18: Bijbel in Gewone Taal
"Als ogen spreken" Introductie. Wie is Jezus voor jou? En daarbij de vraag: Wie ben ik, jij?
Wie schreef de Harry Potter boeken?
“Ja, maar dat is gewoon mijn mening!”
Goed voorbereid naar de Pabo!
Omgaan met bronnen over het Midden-Oosten
Goed voorbereid naar de Pabo!
Het Osmaanse rijk ( ) Historia 4, p
Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
Republiek in de Gouden eeuw
Historische Context Duitsland in het nieuwe examen geschiedenis Geert van Besouw Hanneke Tuithof Bjorn Wansink Ik ben Hanneke Tuithof. Vakdidacticus geschiedenis.
Wat is belangrijk? Dat we Gods goedheid beleven Dat we dagelijks veranderen Dat we op weg zijn naar heerlijkheid Dat we leren zien met Gods ogen.
H6.1 De Opstand in de Nederlanden
Paragraaf 3.3 Het feodale stelsel
Klik telkens op het juiste blokje
Zandkorrels Genesis 13:14-16
Handelingen 1: Toen Jezus naar de hemel ging, zei hij tegen zijn leerlingen: ‘Jullie moeten in Jeruzalem blijven. Blijf daar wachten. God zal jullie.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
Sleutels, codes en aanwijzingen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Kato bruyneels, Lore Driessens
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Quiz over [uw onderwerp]
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
De nadagen van het Ottomaanse Rijk
Gouden Eeuw V5.
Transcript van de presentatie:

Ontstaan – 1683

 Osman ( ) ◦ Biografie ◦ Evolutie

 Mehmet II ( ) ◦ Biografie ◦ Belangrijkste verovering

 Suleyman I ( ) ◦ Biografie ◦ Bijnaam: Suleyman de wetgever ◦ Suleyman-moskee

 17 e eeuw ◦ Zwakkere vorsten ◦ Blauwe moskee  Beleg van Wenen (1683)

 Imam  Harem  Viziers

 Leerlingen zijn viziers (adviseurs)  Fictieve sultan met fictieve problemen, maar gebaseerd op historische feiten ◦ Zullen probleem krijgen met daarbij telkens 4 mogelijke oplossingen ◦ Antwoord en redeneerwijze neerschrijven op antwoordformulier ◦ Goed nadenken over antwoord  1 e maal juist: 15 jaar langer sultan  2 e maal juist: 10 jaar  3 e maal juist: 5 jaar  3 e maal verkeerd: 0 jaar  Doel: via advies de regeerperiode van jullie sultan verlengen